Dobry Start razem z ZUS – wnioski od 1 lipca 2025 r.

Od 1 lipca 2025 r. rodzice będą mogli składać przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

 

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole. 

Wsparcie przysługuje raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będziemy przyjmować od 1 lipca do końca listopada 2025 r. Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września. 

 

Wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć tylko elektronicznie przez:

aplikację mZUS,
Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS, 
bankowość elektroniczną lub
portal Emp@tia.

Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:

PESEL dziecka,
nazwę i adres szkoły oraz
aktualny numer rachunku bankowego.

 

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń, będziemy przekazywać elektronicznie. Informacja o przyznaniu wsparcia będzie dostępna w skrzynce odbiorczej na koncie na PUE/eZUS rodzica lub opiekuna – również wtedy, gdy ta osoba złoży wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE/eZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja o odmowie przyznania świadczenia).

 

Świadczenie będziemy wypłacać wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

Więcej informacji na stronie: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start

 

  • Podmiot udostępniający: Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Zakład Ubespieczeń Społecznych
  • Wprowadził(a): Milena Piersa
  • Czas wytworzenia: 27-06-25 08:53
  • Czas udostępnienia: 27-06-25 08:53

Historia zmian

15156 Dodanie Informacja o programie "Dobry start" 300+ z 27-06-2025 10:24:04 dokonane przez Milena Piersa
Zmiany
  1. Tytuł informacji
  2. Alias
  3. Tekst wstępny
  4. Tekst
  5. Stan
  6. Kategoria
  7. Data utworzenia
  8. Autor
  9. Data modyfikacji
  10. Autor modyfikacji
  11. Data opublikowania
  12. Dostęp
  13. Pola dodatkowe
Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2