Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzekuniu uprzejmie informuje, że kombatanci, wdowy po kombatantach, osobach deportowanych do pracy przymusowej i innych osobach uprawnionych mogą składać wnioski o pomoc finansową do Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.

Wnioski do pobrania z załącznika lub w Ośrodku Pomocy Społecznej w Rzekuniu.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej Urzędu: www.kombatanci.gov.pl

Załączniki:

  • wniosek_aparaty_sluchowe_2019_pro_forma.pdf
    Szef Urzędu do Spra-vv Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 W arszawa
    NR 'v\NIOSKU
    (wypełnia UdSKiOR)
    Wniosek o przyznanie pomocy pieniężnej na dofinansowanie zakupu aparatów słuchowvch
    dla CZŁONKA KORPUSU WETERANÓW WALK O NIEPODLEGŁOSC RZECZYPOSPOLITEJ
    POLSKIEJ: o którym mowa w aft 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 roku o kombatantach oraz niektórych
    osobach będących ofiarami represji wojennych i oh•esu powojennego (tj. Dz U. z 2018 r. poz. 276)
    na podstawie FAKTURY PRO FORMA
    Dane osobowe
    Imię i nazwisko
    Nr PESEL
    Data urodzenia
    Nr telefonu
    Adres zamieszkania
    Miejscowość
    Ulłca
    Kod
    _ e-mail:
    Nr domu
    _ Poczta
    Adres do korespondencji (wypeh1iĆ: jeśli jest inny niż zamieszkania)
    Miejscowość
    Ulłca
    Kod
    Nr domu
    Nr mieszkania
    Nr mieszkania
    _ Poczta
    Oświadczam: że domowe
    prowadzę samodzielnie
    prowadzę z żoną/mężem
    W PRZYPADKU POZYTYWNEGO ROZPATRZENIA WNIOSKU POMOC PIENIĘŽNA
    ZOSTANIE PRZEKAZANA NA RACHUNEK BANKOWY PLACÓWKI REALIZUJĄCEJ
    ZLECENIE NA ZAOPATRZENIE W APARAT SŁUCHOWY WSKĂZANY W FAKTURZE PRO
    FORMA - DOKUMENT POWINIEN ZA',MERAC WYSOKOŠC DOFINANSOWANIA NFZ.
    PFRON, PCPR, ops LUB Z INNYCH ŽRÓDEL
    PROSZE O PRZYZNANIE POMOCY PIENIĘŽNEJ NA DOFINANSOWANIE ZAKUPU
    o
    O
    jednego aparatu słuchowego
    O na lewe ucho
    O na prawe ucho
    dwóch aparatów słucho•wych na oboje uszu
    W załączeniu przedstawiam kopię zlecenia lekarskiego na zaopatrzenie w aparat słuchowy/aparaty
    słuchowe potwierdzonego przez Narodowy Fundusz Zdrowia oraz fakturę pro forma wyceniającą
    zakup aparatu słuchowego/aparatów słuchowych uwzględniającą wysokość dofinansowania
    Właściwe zaznac zyć
    Właściwe zaznac zyć

    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    z Narodowego Funduszu Zdrowia. PRON. PCPR. OPS lub z innych źródeł.
    ZASADY UDZIELANIA POMOCY PIENIĘŽNEJ NA ZAKUP APARATU
    SŁUCHOWEGO/APARATÓW SŁUCHOWYCH ZE ŠRODKÓW BCDŽETOWYCH
    BĘDĄCYCH W DYSPOZYCJI SZEFA URZĘDU DO SPRAW KOMBATANTÓW 1 OSÓB
    REPRESJONOWANYCH OBOWIĄZUJĄCE W 2019 ROKU
    pienięžna na zakup aparatu słuchowego/aparatów słuchoqych przyznawana jest decyzją Szefa
    Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych na wniosek osoby uprawnionej.
    Osobami uprawmonymł do korzystania z Programu są członkowie Korpusu Weteranów Walk o
    Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej: o których mowa w alt. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 roku o
    kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (t_j_
    Dz. U. z 2018 poz. 276).
    może być przyznana osobom uprawnionym spełniającym następujące kryteria dochodowe:
    a) dla osoby prowadzącej samodzielne gospodarstwo domowe — doch" netto nie przekracza kwoty
    stanowiącej rÓunowafioŚĆ 440% najniższej emerytuły ogłaszanej przez Prezesa ZUS:
    b) dla osoby prowadzącej wspólne gospodarstwo domowe — dochód netto nie przekracza kwoty
    stanowiącej rÓunowafioŚĆ 300% najniższej emerytury ogłaszanej przez Prezesa ZUS _
    Do xvniosku o przyznanie pomocy pieniężnej na zakup aparatu słuchowego należy dołączyć
    a) aktualną kopię zlecenia na zaopatrzenie w aparat słuchowy/aparaty słuchowe potwierdzoną przez
    Narodowy Fundusz Zdrowia,
    b) fakturę pro forma lub kosztorys uwzględniający dofinansowanie z NFZ, PRON: PCPR: OPS lub
    innych Źródeł wystawionych w terminie do 3 miesięcy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy
    w ramach Programu:
    c) dokument potwierdzający wysokość wnioskodawcy/rodziny wnioskodawcy wystawiony w
    terminie do 3 miesięcy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy w ramach Programu. Termin 3
    miesięcy nie dotyczy dokumentów potwierdzających aktualną wysokość Świadczeń o charakterze
    stałym: takich jak: emerytura: zasiłek stały itp
    Faktura pro forma lub kosztorys muszą być wystawione na Irmę i nazwisko wnioskodawcy.
    pieniężna jest przyznawana na dofinansoxvanie do maksymalnie dwóch aparatów słuchowych
    w przypadku niedosłuchu obustronnego (po jednym na każde ucho).
    Dofinansowanie następuje w wysokości do 100% różnicy ceną całkowitą aparatu/aparatów a
    dofinansowaniem z N'TZ: PFRON, PCPR: OPS lub innych Źródeł, ale nie więcej niż 5.000 zł brutto za
    jeden aparat: z zastrzežemem punktu g poniżej
    Przy ustalaniu wysokości przyznanego dofinansowama będzie uwzględniana pomcc udzielona przez
    Szefa Urzędu na zasadach ogólnych na ten sam cel (zakup aparatu/aparatów słuchowych) w 2017 i 2018
    r _ O tę k-A0tę będzie pomniejszana wysokość dofinansowania przyznawanego na Programu na
    2019 r.
    Przyznana pomoc piemęžna przekazywana będzie na rachunek bankowy sklepu: który będzie realizował
    zlecenie na zaopatrzenie — wg faktury pro forma lub kosztorysu.
    10 Dofinansowanie w ramach Programu na 2019 r. nie może być przyznane dla osób: które skorzystały z
    Programu na 2017 i 2018
    11 _ Program będzie funkcjonował do dma 31 sierpnia 2019 roku (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu)
    bądź do uryczerpania ŚrdkÓw przeznaczony:h na jego realizację: jeśli nastąpi to wcześniej.
    Oświadczam, że zapoznałem/lam się i akceptuję powyższe zasady przyznawania pomocy pieniężnej na
    zakup aparatu słuchowego/aparatów słuchmvych.
    Oświadczam, że w przypadku przyznania pomocy pieniężnej w kwocie niewystarczającej na
    w całości kosztów planowanego zakupu aparatu słuchowego/aparatów słuchowych, uiszcze brakuiaca
    kwote we własnvm zakresie.
    data i

    POUCZENIE
    Gdy wniosek składa osoba: która me może lub nie umie złożyć podpisu: wniosek podpisuje za mą Inna osoba
    przez nią upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu (art. 63 3 ustawy z dnia 14 czenvca 1960 r _
    Kodeks postępowania administracyjnego — tj. Dz. U. z 2018 roku poz. 2096).
    W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie żądać jeśli
    jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony: a nie ma wątpliwości co do istnienia
    i zakresu upoważnienia do występowania w imieniu strony (art. 33 4. k.p.a.).
    Załącznik:
    Klauzula informacyjna na postawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/679 z dnia
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przemarzaniem danych osobowych i w
    sprawie swobodnego przepÓnvu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE

  • wniosek_aparaty_sluchowe_2019_vat.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 W arszawa
    NR 'v\NIOSKU
    (wypełnia UdSKiOR)
    Wniosek o przyzname pomocy pienięznej na dofinansowanie zakupu aparatów słuchowych
    dla CZŁONKA KORPUSU WETERANÓW WALK O NIEPODLEGŁOŠC
    RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, 0 którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 roku
    o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu
    powojennego (t_j_ Dz. U _ z 2018 r _ poz. 276) — na podstawie faktun•• VAT
    Dane osobowe
    Imię i nazwisko
    Nr PESEL
    Data urodzenia
    Nr telefonu
    Adres zamieszkania
    Miejscowość
    Ulłca
    Kod
    e-mail:
    Nr domu
    _ Poczta
    Adres do korespondencji (wypeh1iĆ: j eśli jest inny niż zamieszkania)
    Miejscowość
    Ulłca
    Kod
    Nr domu
    Nr mieszkania
    Nr mieszkania
    Poczta
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków), na które ma być przekazana pomoc piemęžna
    (w przypadku niewypełnienia tego pola, pomoc piemęžna zostanie przekazana za pośrednictwem Poczty
    Polskiej na adres zamieszkania lub korespondencyjny)
    PROSZE O PRZYZNANIE POMOCY PIENIĘŽNEJ NA ZAKUP
    jednego aparatu słuchowego
    O na lewe ucho
    O na prawe ucho
    chxóch aparatów słuchoŁvych na oboje uszu
    W załączeniu przedstawiam fakturę VAT za zakupiony aparat słuchowy/aparaty słuchowe
    Oświadczam: że domowe
    prowadzę samodzielnie
    prowadzę z żoną/mężem
    Właściwe zaznac zyć
    Właściwe zaznac zyć

    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    ZASADY UDZIELANIA POMOCY PIENIĘŽNEJ NA ZAKUP APARATU
    SŁUCHOWEGO/APARATÓW SŁUCHOWYCH ZE ŠRODKÓW BUDŽETOWYCH
    BĘDĄCYCH W DYSPOZYCJI SZEFA URZĘDU DO SPRAW KOMBATANTÓW 1 OSÓB
    REPRESJONOWANYCH OBOWIĄZUJĄCE W 2019 ROKU
    pienięžna na zakup aparatu słuchowego/aparatów słuchouych przyznawana jest decyzją Szefa
    Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych na wniosek osoby uprawnionej.
    Osobami uprawmonymł do korzystania z Programu są członkowie Korpusu Weteranów Walk o
    Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej: o których mowa w alt. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 roku o
    kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (t_j_
    Dz. U. z 2018 poz. 276).
    może być przyznana osobom uprawnionym spełniającym następujące kryteria dochodowe:
    a) dla osoby prowadzącej samodzielne gospodarstwo domowe — doch" netto nie przekracza kwoty
    stanowiącej rÓunowafioŚĆ 440% najniższej emerytuły ogłaszanej przez Prezesa ZUS:
    b) dla osoby prowadzącej wspólne gospodarstwo domowe — dochód netto nie przekracza kwoty
    stanowiącej rÓunowafioŚĆ 300% najniższej emerytury ogłaszanej przez Prezesa ZUS.
    Do wniosku o przyznanie pomocy pieniężnej na zakup aparatu słuchowego należy dołączyć:
    a) fakturę VAT uwzględniającą dofinansowanie z NFZ: PFRON: PCPR: OPS lub innych Źródeł
    wystawioną w terminie do 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy w ramach
    Programu:
    b) dokument wysokość dochodu wnioskodawcy/rodziny wnioskodawcy wystawiony w
    terminie do 3 miesięcy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy w rarnach Programu. Tennin 3
    miesięcy nie dotyczy dokumentów potwierdzających aktualną wysokość świadczeń o charakterze stałym,
    takich jak: emerytura: zasiłek stały itp.
    Faktura VAT musi być urystawiona na imię i namvisko wnioskodawcy.
    piemęžna jest przyznawana na dofinansowanie do maksymalnie dw&h aparatów słuchowych w
    przypadku niedosłuchu obustronnego (po jednym na każde ucho).
    Dofinansowanie następuje w wysokości do 100% różnicy ceną całkowitą aparatu/aparatów a
    dofinansowaniem z N'TZ: PFRON, PCPR: OPS lub innych Źródeł, ale nie więcej niż 5.000 zł brutto za
    jeden aparat: z zastrzeżeniem punktu g poniżej
    Przy ustalaniu wysokości przyznanego dofinansowama będzie uwzględniana pomcc udzielona przez
    Szefa Urzędu na zasadach ogólnych na ten sam cel (zakup aparatu/aparatów słuchowych) w 2017 i 2018
    r _ O tę k-A0tę będzie pomniejszana wysokość dofinansowania przyznawanego na podstawie Programu na
    2019
    Przyznana pomoc piemęžna przekazywana wnioskodawcy: który wcześniej dokonał zakupu
    aparatu/aparatów i poniósł koszt zakupu.
    10 Dofinansowanie w ramach Programu na 2019 r. me może być przyznane dla osób: które skorzystały z
    Programu na 2017 i 2018
    11 _ Program będzie funkcjonował do dma 31 sierpnia 2019 roku (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu)
    bądź do wyczerpania ŚrdkÓw przeznaczony:h na jego realizację: jeśli nastąpi to wcześniej.
    Oświadczam, że zapoznałem/lam się i akceptuję powyższe zasady przyznawania pomocy pieniężnej na
    zakup aparatu słuchowego/aparatów słuchowych.
    data i

    POUCZENIE:
    Gdy wniosek składa osoba: która me może lub nie umie złożyć podpisu: wniosek podpisuje za nią inna osoba
    przez nią upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu (art. 63 3 ustawy z dnia 14 czenvca 1960 r _
    Kodeks postępowania administracyjnego — tj. Dz. U. z 2018 roku poz. 2096).
    W sprawach mniejszej wagł organ administracji publicznej może nie żądać jeśli
    jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony: a nie ma wątpliwości co do istnienia
    1 zakresu upoważnienia do vv-ystępowania w imieniu strony (art. 33 4. k.p.a.).
    Załącznik:
    Klauzula informacyjna na postawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/679 z dnia
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przemarzaniem danych osobowych i w
    sprawie swobodnego przepÓnvu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 05/4ó/WE

  • wniosek_pomoc_jednorazowa_kombatanci.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 Warszawa
    NR 'vVNIOSKU
    (wypełnia UdSKiOR)
    Wniosek o przyznanie jednorazowej pomocy pieniężnej
    na podstawie ustany z dnia 24 stycznia 1991 roku o kombatantach oraz niektórych osobach będących
    ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 276 ze zm.)
    Dane osobowe
    Nazwłsko i imię
    Nr PESEL
    Data urodzenia.
    nr telefonu..
    Adres zamieszkania
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Wojew"ztwo_
    Nr domu
    _ Nr mieszkania
    Adres do korespondencji 6vypełniĆ, jeśli jest inny niž zamieszkania)
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Nr domu
    Nr mieszkania..
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków): na które ma być przekazana pomoc pienięžna (w
    przypadku niewyłkłnienia tego pola, pomoc zostame przesłana za pośrednictwem Poczty
    Polskiej)
    Zwracam Się z wnioskiem o przyznanie pomocy pieniężnej na podstawie aft. 19 ustawy o
    kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu
    powojennego (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 276 ze zm.)
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    Poniżej wskazuję cel pomocyl
    Ze względu na trudną sytuację materialną i zdrowotną (związaną m.in. z potrzebą
    zakupu leków: środków opatrunkowych: kosztami leczenia operacyjnego: uysokimi
    kosztami bieżącego utrzymania: itp.)
    "'NNIAGA->'T ZAIĄCZNIK_I: dokument potwierdzający wysokość (emerytury,
    renty, zatłudnienia, z innego tytułu): kopia orzăzenia o stopniu niepełnospraxvnościigrupie
    inwalidzkiej, kopia zaświadczenia o stanie zdrouia: kopia X'.ypisu ze szpitala: kopie faktur VAT
    za zakupłone lekiileczenie, kopie rachunków dotyczących kosztów bieżącego utrzymania
    W związku z zaistnieniem następującego zdarzenia losowego:
    "'NNIAGA->'T ZAIĄCZNIK_I: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury,
    renty, zatrudnienia, z innego Țtułu), z Urzędu Gminy o poniesionych stratach
    bądź inne dokumenty wystapłenie zdarzenia losowego
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu wózka inwalidzkiego
    "'NNIAGA->'T ZAIĄCZNIK_I: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury,
    renty, zatrudnienia, z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, Jeśli zakup
    został _iuž zrealizowany oraz zlecenie zakupu X'.ystawione przez lekarza
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
    "'NNIAGA->'T ZAIĄCZNIK_I: dokument potwierdzający wysokość (emerytury,
    renty, zatrudnienia, z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, Jeśli zakup
    został _iuž zrealizowany oraz zlecenie zakupu X'.ystawione przez lekarza
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu wyrobów
    medycznych
    "'NNIAGA->'T ZAIĄCZNIK_I: dokument potwierdzający wysokość (emerytury,
    renty, zatrudnienia, z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, Jeśli zakup
    został _iuž zrealizowany oraz zlecenie zakupu X'.ystawione przez lekarza
    Na dostosowanie pomieszczeń mieszkalnych do rodzaju inwalidztwa
    "'NNIAGA->'T ZAIĄCZNIK_I: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury,
    renty, zatrudniă z innego tytułu): kosztorys wstępny lub faktura pro forma albo kopia faktury
    VAT, jeśli zakup został juž zrealizowany oraz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności/gmpie
    inwalidzkiej
    Inne, proszę opisać jakie i załączyć odpowiednią dokumentację: w tym dokument
    potwierdzający wysokość dochodu (emełytury: renty zatł-udnienia: z innego tytułu)
    Właściw e zaznaczy ć
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    Oświadczam, že2
    1)
    2)
    3)
    4)
    Uzyskuję dochód netto w wysokości .
    zł miesięcznie.
    domowe
    prowadzę samodzielnie
    rowadz w ólnie z nas u
    Imi i nazwisko
    i osobami:
    Sto ień okrewieństwa
    netto;
    Świadomy(a) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia: wynikającej
    z alt. 233 ustau-y z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tj. Dz. U z 2018 r., poz. 1600 ze
    zm.): oświadczam: że według stanu na dzień sporządzenia wniosku o pomoc pienięžną
    dane w nim zawafie oraz dane i informacje urynikające z załączonych do wniosku
    dokumentów są prawdzłwe i aktualne.
    Slkłniam/Nie spełniam* kłyteria określone w alt. 19a ust. 1 ustavvy z dnia 24
    stycznia 1991 roku o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji
    wojennych i o/o•esu powojennego (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 276 ze zm.) - w załączeniu
    przedstawiarn dokumenty wysokość uzyskiwanego dochodu netto
    wszystkich członków rodziny'
    POUCZENIE
    pieniężna przyznawana na afi_ 19 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 roku o
    kombatantach oraz niektóych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu
    powojennego (tj. Dz. U. z 2018 r.: poz. 276 ze zm.) ma charakter jednorazowy i co do zasady
    przyznawana jest raz do roku.
    Gdyby przewidywał(a) Pan(i), że sytuacja materialna Parła(i) nie ulegnie zmianłe i w latach
    kolejnych byłby/byłaby Pan(i) zmuszony(a) ponownie korzystać z pomocy pienięžnej:
    sugerujemy systematyczne gromadzenie faktur, rachunków itp. potwierdzających sposób
    wydatkowania udzielonej pomocy, a także ponoszenie innych "datków.
    Gdy •,vniosek składa osoba: która nie może lub nie umie złożyć podpisu: wniosek podpisuje za
    nią inna osoba przez nią upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu (art. 63 3
    ustavv-y z dnła 14 czerwca 1960 r _ Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U _ z 2018
    r., poz. 2096 ze zm.)
    2maściwe zaznaczyć
    3 W załączeniu należy przedstawić dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto wszystkich
    członkó w rodziny
    4Niewłaściwe skreśli
    'doch±d uprałvnicnej nie przekracza kwoty odpowiadającej 220% najniższej
    emerytury ogłaszanej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na podstawłe art. 94 ust. 2 pkt I lit. a
    ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o gmoyturach ż rentach z Funduszu Uôgzpžgczg,'i Społgcznych _ Dz. U. z 2018
    r., poz. 1270 ze zmo; dcchód w rM7inie osoby uprawnionej nie przekracza kwoty odpowiadającej
    najniższej emerytury; dorhńcl nspby Inb
    nie przekracza
    kwoty odpowiadającej 300% najniższej emerytury w przypadku gdy wnioskodawca: a) pobiera rentę inwalidy
    wojennego lub wojskowego; b) jest osobą całkowicie niezdolną do pracy i do samodzielnej egzystencji.
    W załączeniu należy przedstawić dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego dochodu netto. Za dochód
    uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraȚ
    dochcdu z w którym wniosek został złożony. Do dochodu nie wlicza się kwoȚ alimentów
    świadczonych na rzecz innych osób
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

  • wniosek_pomoc_jednorazowa_opozycja_PL.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 Warszawa
    NR WNIOSKU
    (wypełnia Ud SK iOR)
    Wniosek o przyznanie jednorazowej pomocy pieniężnej
    na podstawie ustawy z dnța 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji anȚkomuntsncznej oraz osobach
    represjonowanych z powodów politycznych (tj _ DzU_ z 2018 r., poz 690 ze zm.)
    Dane osobowe
    Nazwisko i imię _
    Nr PESEL
    Data
    nr telefonu..
    Adres zamieszkania
    Mi ejscowoŔĆ
    Ulica
    Kod
    Woj ew"ztwo.
    Nr domu
    _ Nr mieszkania
    Adres do korespondencji (wypełnić: jeśli jest inny niž zarnieszkania)
    Mi ejscowoŔĆ
    Ulica
    Kod
    Nr domu
    _ Nr mieszkania.
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków): na które ma być przekazana pomoc pienięžna (w
    przypadku niewypełnienia tego pola: porncc zostanie przesłana za pośrednictwem
    Polskiej)
    Zwracam się z wnioskiem o przyznanie pomocy pieniężnej na podstawie art. 8 ustawy z dnia
    20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z
    powodów politycznych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 690 ze zm.)
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; tel. inf. 22 276 77 77; fax 22 250 52 OO

    Poniżej wskazuję cel pomocy
    Ze względu na trudną sytuację materialną i zdrowotną (związaną m.in. z potrzebą
    zakupu leków, śrdków opatrunkowych: kosztami leczenia ołkracyjnego: wysokimi
    kosztami bieżącego utrzymania: itp.)
    WYMAGA.>'T ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający v.ysokość (emerytury,
    renty, zatrudnienia: z innego tytułu), kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności!grupie
    inwalidzkiej, kopia zaświadczenia o stanie zdrox•.ia, kopia łvypisu ze szpitala: kopie faktur
    VAT za zakupione leki'leczenie, kopie rachunków doȚczących kosztów bieżącego utrzymania
    W związku z zaistnieniem następującego zdarzenia losowego:
    WYMAGA.>'T ZAI*CZMKI: dokument potwierdzający v.ysokość (emerytury,
    renty, zatmdnienia, z irmego tytułu), zaświadczenie z Urzędu Gminy o poniesionych stratach
    bądź inne dokumenty potłvierdząące łvystąpienie zdarzenia losowego
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu wózka inwalidzkiego
    WYMAGA.>'T ZAI*CZMKI: dokument potwierdzający v.ysokość dochdu (emerytury,
    renty, zatrudnienia: z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, jeśli zakup
    został _luž zrealizowany oraz zakupu vvystawione przez lekarza
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
    WYMAGA.>'T ZAI*CZMKI: dokument potwierdzający v.ysokość dochdu (emerytury,
    renty, zatrudnienia: z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia hktury VAT, jeśli zakup
    został _luž zrealizowany oraz zakupu nystawione przez lekarza
    Na częściowe pokrycie kosztów
    zakupu wyrobów
    medycznych
    WYMAGA.>'T ZAI*CZMKI: dokument potwierdzający xvysokość dochcKlu (emerytury,
    renty, zatrudnienia: z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia hktury VAT, jeśli zakup
    został _luž zrealizowany oraz zakupu uystawione przez lekarza
    Na dostosowanie pomieszczeń mieszkalnych do rodzaju inwalidztwa
    WYMAGA.>'T dokument potwierdzający v.ysokość dochdu (emerytury,
    renty, zatmdnienia, z innego tytułu), kosztorys wstępny lub faktura pro forma albo kopia
    faktury VAT, jeśli zakup został juž zrealizowany oraz orzeczenie o stopniu
    niepełnosprawnościigrupie inwalidzkiej
    Inne, proszę opłsaĆ jakie i załączyć odpowiednią dokumentację: w tym dokument
    potwierdzający wysokość (emerytury: renty, zatrudnienia: z innego tytułu)
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; tel. inf. 22 276 77 77; fax 22 250 52 OO

    Oświadczam, że
    I)
    2)
    2
    4
    3)
    Uzyskuję netto w uysokości
    zł miesięcznłe_
    Gospodarst•A0 domowe
    prowadzę samodzielnie
    rowadz w ólnie z nas
    Imię i nazwisko
    u
    osobami :
    Stopień
    Dochód netto
    Świadomy(a) karnej za złożenie fałszywego oświadczema:
    wynikającej z afi_ 233 usta•vvy• z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tj. Dz. U. z 2018 r.,
    poz 1600 ze zm.): oświadczam: że według stanu na dzień sporządzenła uniosku o pomoc
    pienięžną dane w nim zaxvarte oraz dane i informacje wynikające z załączonych do
    wniosku dokumentów są prawdziwe i aktualne.
    4) Spełniam'Nie s pełniam kłyteria do chodowe 5 okre Ś lone w art. 10 u stawy z dnia 20
    marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej - w załączeniu przedstawiam
    dokumenty wysokość uzyskiwanego dochodu netto wszystkich członków
    rodziny
    POUCZENIE
    pieniężna przyznawana na podstawie alt. 8 ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o
    działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów
    poÎiȚcznych (tj. Dz.U_ z 2018 r.: poz. 690 ze zm.) ma charakter jednorazowy i co do zasady
    przyznawana jest raz do roku.
    Gdyby przewidywał(a) Pan(i), że sytuacja materialna Pana(i) nie ulegnie zmiame i w latach
    kolejnych byłby/byłaby Pan(i) zmuszony(a) korzystać z pomocy pienięžnej:
    sugerujemy systematyczne gromadzenie faktur: rachunków itp. sposób
    •wydatkowania udzielonej pomocy, a także innych wydatków
    "'laiciwe zaznaczyć
    W załączeniu należy przedstawić dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto
    wszystkich członków ro dziny.
    Niewłaściwe skreślić
    Dochód samotme gospodarującej osoby uprawnionej nie przekracza kwoȚ odpowiadającej 220%
    najniższej emerytury ogłaszanej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na podstawie art. 94 ust. 2 pkt I
    lit. a usta'.ły z dnia 17 grudnia 1998 r. o gmgąturach ż rentach z Funduszu Ubezptgczgyi Społecznych (tj. Dz. U z
    2018 r.: poz. 1270 ze zm); dochód na osobę w rodzime osoby uprawnionej nie przekracza kwoty odpowiadającej
    150% najniższej emerytury; dochód osoby samotnłe gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie me
    przekracza kwoty odpowiadającej 300% najniższej ementury w przypadku gdy wnioskodawca jest osobą
    całkowicie niezdolną do pracy i do samodzielnej egzystencji:
    W załączeniu należy przedstawić dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego dochcdu netto. Za
    dochód uważa sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku
    utraȚ dcchodu z w którym wniosek został złożony. Do dc±odu nie wlicza się kwoty alimentów
    świadczonych na rzecz innych osób.
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; tel. inf. 22 276 77 77; fax 22 250 52 OO

  • wniosek_pomoc_jednorazowa_osoby_poszkodowane_przez_III_Rzesze_i_ZSRR.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 Warszawa
    NR 'vVNIOSKU
    (wypełnia UdSKiOR)
    Wniosek o przyznanie jednorazowej pomocy pieniężnej
    na podstawie ustav.y z dnia 3 1 maja 1996 roku o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz
    osadzonych w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich
    Dane osobowe
    Nazwłsko i imię
    Nr PESEL
    Data urodzenia.
    nr telefonu..
    Adres zamieszkania
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Wojew"ztwo_
    (to. Dz. U. z 2014 r., poz. 1001 ze zrn_)
    Nr domu
    _ Nr mieszkania
    Adres do korespondencji 6vypełniĆ, jeśli jest inny niž zamieszkania)
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Nr domu
    Nr mieszkania..
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków): na które ma być przekazana pomoc piemęžna (w
    przypadku tego pola, pomoc zostanłe przesłana za pośrednictwem Poczty
    Polskiej).
    Zwracam Się z wnioskiem o przyznanie pomocy pieniężnej na podstawie aft 5a ustavvy z dnia
    31 maja 1996 roku o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w
    obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (t_j_ Dz. U _ z
    2014 r.: poz. 1001 ze zm.)
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    Poniżej wskazuję cel pomocyl
    Ze względu na trudną sytuację materialną i zdrowotną (związaną m.in. z potrzebą
    zakupu leków: środków opatrunkowych: kosztami leczenia operacyjnego: wysokimi
    kosztami bieżącego utrzymama: itp.)
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający wysokość (etnerytury,
    renty, zatrudnienia: z innego tytułu): kopia orzăzenia o stopniu niepełnosprațvności'grupie
    inwalidzkiej: kopia zaświadczenia o stanie zdrov.ia, kopia v.ypisu ze szpitala, kopie faktur VAT
    za zakupione leki•lăzenie: kopie rachunków dotyczących kosztów bieżącego utrzymania
    W związku z zaistnieniem następującego zdarzenia losowego:
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający wysokość (emerytury:
    renty, zatrudnienia, z innego tytułu), zaśN.iadczenie z Urzędu Gminy o poniesionych stratach
    bądź inne dokumenty potwierdzające v.ystąpienie zdarzenia losowego
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu wózka inwalidzkiego
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający wysokość (emerytury:
    renty, zatmdnienia: z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, jeśli zakup
    został już zrealizowany oraz zlecenie zakupu vvystawione przez lekarza
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający wysokość (etnerytury,
    renty, zatmdnienia: z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, jeśli zakup
    został już zrealizowany oraz zlecenie zakupu vvystawione przez lekarza
    Na częściowe pokrycie kosztów zakupu wyrobów
    medycznych
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający wysokość (etnerytury,
    renty, zatmdnienia: z innego tytułu), faktura pro forma albo kopia faktury VAT, jeśli zakup
    został już zrealizowany oraz zlecenie zakupu vvystawione przez lekarza
    Na dostosowanie pomieszczeń mieszkalnych do rodzaju inwalidztwa
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający wysokość (emerytury:
    renty, zatrudnienia, z innego tytułu), kosztorys wstępny lub faktura pro forma albo kopia
    faktury VAT , jeśli zakup został _iuž zrealizowany oraz orzeczenie o stopniu niepehłosprawności/
    e inwalidzki
    Inne, proszę opłsać jakie i załączyć odpowiednią dokumentację: w tym dokument
    potwierdzający X'.ysokość dochodu (emerytury, renty: zatmdnienia, z innego tytułu)
    Właściw e zaznaczy ć
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    Oświadczam, że
    1)
    2)
    3)
    4)
    Uzyskuję dochód netto w wysokości .
    zł miesięcznie.
    domowe2
    prowadzę samodzielnie
    rowadz w ólnie z nas u
    Imi i nazwisko
    i osobami:
    Sto ień okrewieństwa
    netto;
    Swiadomy(a) odpowiedzialności karnej za złoženłe fałszywego oświadczenia:
    uynikającej z art. 233 ustau-y z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t_j_ Dz. U. z 2018
    r.: poz 1600 ze zm.): ośxviadczam: że według stanu na dzień sporządzenia wniosku o
    pomoc pienięžną dane w nim zawafie oraz dane i informacje •wynikające z załączonych
    do u•niosku dokumentów są prawdziwe i aktualne.
    Spełniam"Nie spełnłam kryteria określone w alt. 5a ustawy z dnia 31 maja
    1996 roku o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w
    obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (tekst
    jedn. Dz. U. z 2014 r.: poz. 1001 ze zm.) - w załączeniu przedstawiam dokumenty
    potwierdzające •vvysokoŚĆ uzyskiwanego dochodu netto wszystkich członków rdziny6
    POUCZENIE
    płenięžna przyznawana na podstawie alt. 5a ustawy z dnia 31 maja 1996 roku o
    osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w obozach pracy przez III
    Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (tj. Dz U. z 2014 r.: poz. 1001 ze
    zm.) ma charakter jednorazowy i co do zasady przyznawana jest raz do roku.
    Gdyby przewidywał(a) Pan(i), że sytuacja materialna Parła(i) nie ulegnie zmianłe i w latach
    kolejnych byłby/byłaby Pan(i) zmuszony(a) ponownie korzystać z pomocy pienięžnej:
    sugerujemy systematyczne gromadzenie faktur: rachunków itp. potwierdzających sposób
    wydatkowania udzielonej pomocy: a także ponoszenie innych •wy•datków_
    Gdy wniosek składa osoba: która nie może lub nie umie złożyć podpisu: wniosek podpisuje za
    nią inna osoba przez nią upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu (art 63 3
    ustavv-y z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego — tj. Dz. U. z 2018
    r., poz. 2096 ze zm.
    2maściwe zazna czyć
    3 W załączeniu należy przedstawić dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto wszystkich
    członków rodziny
    4 Niewłaściwe skreślić
    uprawnionej nie przekracza kwoȚ odpowiadającej 220% najniższej
    emerytury ogłaszanej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na podstawłe art. 94 ust. 2 pkt I lit. a
    ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o gmoyturach ż rentach z Funduszu Uôgzpžgczg,'i Społgcznych _ Dz. U. z 2018
    r., poz. 1270 ze zmo; dcchód w rM7inie osoby uprawnionej nie przekracza kwoty odpowiadającej
    najniższej emerytury; dorhńcl nspby Inb
    nie przekracza
    kwoty odpowiadającej 300% najniższej emerytury w przypadku gdy wnioskodawca: a) pobiera rentę inwalidy
    wojennego lub wojskowego; b) jest osobą całkowicie niezdolną do pracy i do samodzielnej egzystencji.
    W załączeniu należy przedstawić dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego dochodu netto. Za dochód
    uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraȚ
    dochcdu z w którym wniosek został złożony. Do dochodu nie wlicza się kwoȚ alimentów
    świadczonych na rzecz innych osób
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

  • wniosek_pomoc_okresowa_kombatanci.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 Warszawa
    NR 'vVNIOSKU
    (wypełnia UdSKiOR)
    Wniosek o przyznanie okresowej pomc-cy pieniężnej
    na podstawie ustany z dnia 24 stycznia 1991 roku o kombatantach oraz nțektón.ch osobach będących
    ofiarami represji wojennych t okresu powojennego (tj. Dz. U. z 2018 r., poz 276 ze zm.)
    Dane osobowe
    Nazwłsko i imię
    Nr PESEL
    Data urodzenia.
    nr telefonu..
    Adres zamieszkania
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Wojew"ztwo_
    Nr domu
    _ Nr mieszkania
    Adres do korespondencji 6vypełniĆ, jeśli jest inny niž zamieszkania)
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Nr domu
    Nr mieszkania..
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków): na które ma być przekazywana pomoc piemęžna
    (w przypadku nievvyłkłnienia tego pola: pomoc będzłe przesyłana za pośrednictwem Poczty
    Polskiej)
    Zwracam się z wnioskiem o przyznanie pomocy płetllęžnej na podstawie art. 19 ustawy z dnia
    24 stycznia 1991 roku o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji
    wojennych i okresu powojennego (t_j_ Dz. U. z 2018 r.: poz. 276 ze zm.)
    w formie pomocy okresowej
    Poniżej wskazuję cel pomocyl
    Ze względu na trudną sytuację materialną i zdrowotną (związaną m.in. z potrzebą
    zakupu leków: środków opatrunkouych: kosztami leczenia operacyjnego: wysokimi
    kosztami bieżącego utrzymania: itp.)
    "NMAGANE ZALĄCZNIKI: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury,
    renty: zatrudnienia: z innego tytułu): kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności'grupie
    inwalidzkiej, kopia zaświadczenia o stanie zdrouia: kopia v.ypisu ze szpitala, kopie faktur VAT
    za zakupione leki•leczenie, kopie rachunków dotyczących kosztów bieżącego utrzymania
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    W związku z zaistnieniem następującego zdarzenia losowego:
    "NMAGANE ZALĄCZNIKI: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury:
    renty: zatmdnienia, z innego tytułu): zaśN.iadczenie z Urzędu Gminy o poniesionych stratach
    bądż inne dokumenty potwierdzaj ące nystuienie zdarzenia losowego
    Ze względu na zaspokojenie potrzeb bytowych i ochronę zdrowia w przypadku
    długotrwałej choroby powodującej wzrost kosztów utrzymania, zakupu lekarstw,
    środków opatrunkowych oraz dojazdów do zakładów leczniczych na zabiegi
    medyczne i rehabilitację.
    "NMAGANE ZALĄCZNIKI: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury,
    renty: zatmdnienia: z innego tytułu): kopia orzeczenła o stopniu niepełnosprawnościigrupie
    inwalidzkiej: kopia zaświadczenia o stanie zdrowia: kopia vv-ypisu ze szpitala: kopie
    faktur VAT za zakupione leki/leczenie, kopie rachunków dotyczących kosztów
    bieżącego utrzymania
    Na częściowe pokrycie usług pielęgnacyjnych niezbędnych ze względu na wiek
    i stan zdrowia.
    "NMAGANE ZALĄCZNIKI: dokument potwierdzający u,ysokość dochodu (emerytury,
    renty: zatmdnienia: z innego tytułu): kopia orzeczenła o stopniu niepełnosprawnościigrupie
    inwalidzkiej: kopia zaświadczenia o stanie zdrowia: kopia u-ypisu ze szpitala: kopie
    rachunków: faktur VAT za usługi pielęgnacyjne
    Inne, proszę opisać jakie i załączyć odpowiednią dokumentację, w tym dokument
    potłvierdzający wysokość (emerytury, renty, zatrudnienia, z irmego tytułu)
    Oświadczam, że
    1)
    2)
    Uzyskuję dochód netto w wysokości .
    zł miesięcznie.
    domowe2
    prowadzę samodzielnie
    rowadz w ólnie z nas u
    Imi i nazwisko
    i osobami:
    Sto eń okrewieństwa
    netto;
    3) Świadomy(a) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia:
    uynikającej z art. 233 ustau-y z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t_j_ Dz. U. z 2018
    r.: poz 1600 ze zm.): ośxviadczam: że według stanu na dzień sporządzenia wniosku o
    pomoc pienięžną dane w nim zawafie oraz dane i informacje Łvynikające z załączonych
    do u•niosku dokumentów są prawdziwe i aktualne.
    2maściwe zaznaczyć
    3 W załączeniu należy przedstawić dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto wszystkich
    członków rodziny
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    4)
    Slkłniam/Nie spełniam 4 kłyteria określone w alt. 19a ustawy z dnia 24
    stycznia 1991 roku o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami
    represji wojennych i okresu powojennego (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 276 ze zm.) - w
    załączeniu przedstawiam dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochdu
    netto wszystkich członków rodziny'.
    POUCZENIE
    pienięžną w formie pomocy okresowej można przyznać na okres do 6 miesięcy 1
    częściej niż raz na 12 miesięcy.
    Gdyby przewidywał(a) Pan(i), że sytuacja materialna Pana(i) nie ulegnie zmianłe i w latach
    kolejnych byłby/byłaby Pan(i) zmuszony(a) ponownie korzystać z pomocy pienięžnej:
    sugerujemy systematyczne gromadzenie faktur: rachunków itp. potwierdzających sposób
    uydatkowania udzielonej pomocy a także ponoszenie innych •wy•datków_
    Gdy •,vniosek składa osoba: która nie może lub nie umie złożyć podpisu: wniosek podpisuje za
    nią inna osoba przez nią upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu (art. 63 3
    ustavv-y z dnła 14 czerwca 1960 r _ Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018
    r., poz. 2096 ze zm.)
    W sprawach mniejszej wagł organ administracji publicznej może nie żądać
    jeśli pełnomocnikiem jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony, a nie ma
    wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia do w imieniu strony (art. 33
    S 4. k.p.a.)
    Załącznik
    Klauzula informacyjna na postawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rac' (UE)
    2016/579 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
    przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep5wu takich danych oraz
    uchylenia Ó'rekmvy 95/4 ó/WE
    data i podpis Wnioskdawcy
    4 Niewłaściwe skreślić
    pșpby uprawnionej nie przekracza kwoȚ odpowiadającej 150% najniższej
    emerytury ogłaszanej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na podstawłe art. 94 ust. 2 pkt I lit. a
    ustauy z dnia 17 grudnia 1998 r. o gmoyturach ż rentach z Funduszu Uôgzpžgczg,'i Społgcznych _ Dz. U. z 2018
    r., poz. 1270 ze zmo; dcchód w rM7inie osoby uprawnionej nie przekracza kwoty odpowiadającej 100%
    najniższej emerytury
    W załączeniu należy przedstawić dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego dochodu netto. Za dochód
    uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraȚ
    dochcdu z w którym wniosek został złożony. Do dochodu nie wlicza się kwoȚ alimentów
    świadczonych na rzecz innych osób
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    wniosek_pomoc_okresowa_opozycja_PL.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 Warszawa
    NR WNIOSKU
    (wypełnia Ud SK iOR)
    Wniosek o przyznanie okresowej pomocy pieniężnej
    na pdstawie ustav.y z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach
    represjonowanych z powodów politycznych (tj _ DzU_ z 2018 r., poz 690 ze zm.)
    Dane osobowe
    Nazwisko i imię _
    Nr PESEL
    Data
    nr telefonu..
    Adres zamieszkania
    Mi ejscowoŔĆ
    Ulica
    Kod
    Woj ew"ztwo.
    Nr domu
    _ Nr mieszkania
    Adres do korespondencji (wypełnić: jeśli jest inny niž zamieszkania)
    Mi ejscowoŔĆ
    Ulica
    Kod
    Nr domu
    _ Nr mieszkania.
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków): na które ma być przekazywana pomoc pienięžna
    (w przypadku niewypełnienia tego pola: pomcc będzie przesyłana za pośrednictwem Poczty
    Polskiej)
    Zwracam się z xvnioskiem o przyznanie pomocy płenięžnej na podstawie art. 8 ustawy z dnia
    20 marca 2015 r. o działaczach opozycji anȚkomunisȚcznej oraz osobach represjonowanych z
    powodów politycznych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 690 ze zm.) w formie pomocy okresowej
    Poniżej wskazuję cel pomocy
    Ze względu na trudną sytuację materialną i zdrowotną (związaną m.in. z potrzebą
    zakupu leków, śrdków opatrunkowych: kosztami leczenia operacyjnego: wysokimi
    kosztami bieżącego utrzymania: itp.)
    WYMAGA.>'T ZALĄCZNIKI: dokument potwierdzający uysokość (emerytury,
    renty, zatrudnienia: z innego tytułu), kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności!grupie
    inwalidzkiej, kopia zaśniadczenia o stanie zdroŔ kopia wypisu ze szpitala: kopie faktur
    VAT za zakupione leki'leczenie, kopie rachunków doȚczących kosztów bieżącego utrzymania
    W związku z zaistnieniem następującego zdarzenia losowego:
    W•łaścłwe zaznaczyć
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; tel. inf. 22 276 77 77; fax 22 250 52 OO

    WYMAGA.>'T ZAIĄCZMKI: dokument ponvierdzający nysokość dochdu (emerytury,
    renty, zatmdnienia, z irmego tytułu), zaświadczenie z Urzędu Gminy o poniesionych stratach
    bądź inne dokumenty potłvierdzające łvystąpienie zdarzenia losowego
    Ze względu na zaspokojenie potrzeb bytowych i ochronę zdrowia w przypadku
    długotrwałej choroby powodującej wzrost kosztów utrzymania, zakupu lekarstw,
    środków opatrunkowych oraz dojazdów do zakładów leczniczych na zabiegi
    medyczne i rehabilitację.
    WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI: dokument potwierdzający xvysokość (emerytury,
    renty, zatnLdnienia: z
    innego tytułu), kopia
    o stopniu
    orzeczema
    niepełnosprawności/grupie inwalidzkiej: kopia zaświadczenia o stanie zdrowia: kopla
    ury•pisu ze szpitala: kopie faktur VAT za zakupione leki/leczenie: kopie rachunków
    dotyczących kosztów bieżącego utrzymania
    Na częściowe pokrycie usług pielęgnacyjnych niezbędnych ze względu na wiek
    i stan zdrowia.
    WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI: dokument potwierdzający xvysokość (emerytury,
    renty, zatnLdnienia: z
    innego tytułu), kopia
    o stopniu
    orzeczema
    niepełnosprawności/grupie inwalidzkiej: kopia zaświadczenia o stanie zdrowia: kopla
    urypisu ze szpitala: kopie rachunków: faktur VAT za usługi pielęgnacyjne
    Inne, proszę opłsaĆ jakie i załączyć odpowiednią dokumentację, w tym dokument
    potwierdzający wysokość (emerytury: renty: zatrudnienia: z innego tytułu)
    Oświadczam, że
    I)
    2)
    2
    3
    4
    3)
    Uzyskuję netto w uysokości
    Gospodarst•A0 domowe
    prowadzę samcdzielnie
    prowadzę wspólnie z następującymi osobami:
    zł miesięcznłe_
    Imię i nazwisko
    Stopień
    Dochód netto
    Świadomy(a) karnej za złożenie fałszywego oświadczema:
    urynikającej z art. 233 ustau-y z dnia 6 czer,vca 1997 r. Kodeks karny (tj. Dz U. z 2018
    r., poz. 1600 ze zm.), oświadczam: że według stanu na dzień sporządzenia wmosku o
    pomoc płenięžną dane w nim zawarte oraz dane i informacje wynikające z załączonych
    do wniosku dokumentów są prawdzłwe i aktualne.
    "'laiciwe zaznaczyć
    W załączeniu należy przedstawić dokumenty potwierdzające 'Wysokość uzyskiu•anego dochcdu netto
    wszystkich członków ro dziny.
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; tel. inf. 22 276 77 77; fax 22 250 52 OO

    4)
    Spełniam'Nie spełniam kłyteria dochodowe 5 określone w art. 10 ustawy z dnia 20
    marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunisȚcznej
    w załączeniu
    przedstawiam dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto
    wszystkich członków rodziny6.
    POUCZENIE
    płenięžną w formie pomocy okresowej można przyznać na okres do 6 miesięcy i me
    częscieJ niż raz na 12 miesięcy.
    Gdyby przewidywał(a) Pan(i), że sytuacja materialna Pana(i) nie ulegnie zmianłe i w latach
    kolejnych byłby/byłaby Pan(i) zmuszony(a) korzystać z pomocy pienięžnej:
    sugerujemy systematyczne gromadzenie faktur: rachunków itp. sposób
    •wydatkowania udzielonej pomocy, a także innych wydatków
    Gdy wniosek składa osoba: która nie może lub nie umie złożyć wniosek podpisuje za
    nią inna osoba przez mą upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę podpisu (a_rt_ 63 S 3
    ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r _ Kodeks postępowania administracyjnego (t_j_ Dz. U _ z 2018
    r., poz. 2096 ze zm.)
    W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie żądać pełnomocnictwa:
    jeśli pełnomocnikiem jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony: a nie ma
    wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia do w imieniu strony (art. 33
    S 4. k.p.a.)
    Załącznik
    Klauzula informacyjna na postawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
    2016/579 z dnia 27 hvietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w nviązku z
    przetwarzaniem danych osobovvych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
    uchylenia ÓrekȚwy 95/45ME
    data i podpis Wnioskodawcy
    Niewłaściwe skreślić
    Dc±6d samotnie gospodarującej osoby uprawnionej nie przekracza kwoȚ odpowiadającej 150%
    najniższej emerytury ogłaszanej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na podstawie art. 94 ust. 2 pkt I
    lit. a usta'.ły z dnia 17 grudnia 1998 r. o gmgąturach ż rentach z Funduszu Ubezptgczgyi Społecznych (tj. Dz. U z
    2018 r.: poz. 1270 ze zm); dochód na osobę w rodzime osoby uprawnionej nie przekracza kwoty odpowiadającej
    100% najniższej emerytury
    W załączeniu należy przedstawić dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego dochodu netto. Za
    dochód uważa sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku
    utraȚ dcchodu z w którym wniosek został złożony. Do dc±cdu nie wlicza się kwoȚ alimentów
    świadczonych na rzecz innych osób.
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; tel. inf. 22 276 77 77; fax 22 250 52 OO

  • wniosek_pomoc_okresowa_osoby_poszkodowane_przez_III_Rzesze_i_ZSRR.pdf
    Szef Urzędu do Spraw Kombatantów
    i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 2/4
    00-926 Warszawa
    NR 'vVNIOSKU
    (wypełnia UdSKiOR)
    Wniosek o przyznanie okresowej pomc-cy pieniężnej
    na podstawie ustav.y z dnia 3 1 maja 1996 roku o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz
    osa±onych w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich
    Dane osobowe
    Nazwłsko i imię
    Nr PESEL
    Data urodzenia.
    nr telefonu..
    Adres zamieszkania
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Wojew"ztwo_
    (to. Dz. U. z 2014 r., poz. 1001 ze zrn_)
    Nr domu
    _ Nr mieszkania
    Adres do korespondencji 6vypełniĆ, jeśli jest inny niž zamieszkania)
    Miejscowość
    Ulica _
    Kod
    Nr domu
    Nr mieszkania..
    Nazwa banku i numer konta (26 znaków): na które ma być przekazywana pomoc piemęžna
    (w przypadku nievvyłkłnienia tego pola: pomoc będzłe przesyłana za pośrednictwem Poczty
    Polskiej).
    Zwracam Się z wnioskiem o przyznanie pomocy pieniężnej na podstawie aft 5a ustavvy z dnia
    31 maja 1996 roku o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w
    obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (t_j_ Dz. U _ z
    2014 r.: poz. 1001 ze zm.) w formie pomocy okresowej
    Poniżej wskazuję cel pomocyl
    Ze względu na trudną sytuację materialną i zdrowotną (związaną m.in. z potrzebą
    zakupu leków: środków opatrunkouych: kosztami leczenia operacyjnego: wysokimi
    kosztami bieżącego utrzymania: itp.)
    "NMAGANE ZALĄCZNIKI: dokument potwierdzający wysokość dochodu (emerytury,
    renty: zatrudnienia: z innego tytułu): kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności'grupie
    inwalidzkiej, kopia zaświadczenia o stanie zdrouia: kopia v.ypisu ze szpitala, kopie faktur VAT
    za zakupione leki•leczenie, kopie rachunków dotyczących kosztów bieżącego utrzymania
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    W związku z zaistnieniem następującego zdarzenia losowego:
    "NMAGANE ZALĄCZMKI: dokument potwierdzający vvysokošć dc-chodu (emerytury,
    renty: zatmdnienia, z innego tytułu): zaśN.iadczenie z Urzędu Gminy o poniesionych stratach
    bądż inne dokumenty potwierdzaj ące nystuienie zdarzenia losowego
    Ze względu na zaspokojenie potrzeb bytowych i ochronę zdrowia w przypadku
    długotrwałej choroby powodującej wzrost kosztów utrzymania, zakupu lekarstw,
    środków opatrunkowych oraz dojazdów do zakładów leczniczych na zabiegi
    medyczne i rehabilitację.
    "NMAGANE ZAŁĄCZNIKI: dokument potwierdzający wysokość (emerytury,
    renty: zatrudnienia: z innego tytułu): kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności'grupie
    inwalidzkiej, kopia zaświadczenia o stanie zdrouia: kopia v.ypisu ze szpitala, kopie faktur VAT
    za zakupione leki•leczenie, kopie rachunków dotyczących kosztów bieżącego utrzymania
    Na częściowe pokrycie usług pielęgnacyjnych niezbędnych ze względu na wiek
    i stan zdrowia.
    "NMAGANE ZAŁĄCZNIKI: dokument potwierdzający wysokość (emerytury,
    renty: zatrudnienia: z innego tytułu): kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności'grupie
    inwalidzkiej, kopia zaświadczenia o stanie zdrouia: kopia v.ypisu ze szpitala, kopie rachunków,
    faktur VAT za usługi pielęgnacyjne
    Inne, proszę opisać jakie i załączyć dokumentację: w tym dokument
    potwierdzający uysokoŚĆ dochodu (emerytury: renty, zatrudnienia: z innego tytułu)
    Oświadczam: że
    1)
    2)
    3)
    4)
    Uzyskuję dochód netto w wysokości .
    domowe2
    prowadzę samodzielnie
    prowadzę wspólnie z następującymi osobami:
    zł miesięcznie.
    Imi i namvisko
    Sto ień okrewieństwa
    netto;
    Swiadomy(a) odpowiedzialności karnej za złoženłe fałszywego oświadczenia:
    uynikającej z art. 233 ustau-y z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t_j_ Dz. U. z 2018
    r.: poz 1600 ze zm.): ośxviadczam: że według stanu na dzień sporządzenia wniosku o
    pomoc pienięžną dane w nim zawafie oraz dane i informacje •wynikające z załączonych
    do u•niosku dokumentów są prawdziwe i aktualne.
    Spełniam"Nie słkłniam4 kryteria dochodowe' określone w alt. 5a ust. 5 ustav.y z dnia
    31 maja 1996 roku o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych
    2maściwe zaznaczyć
    3 W załączeniu należy przedstawić dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto wszystkich
    członków rodziny
    4 Niewłaściwe 'kre'lić
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

    w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (tj
    Dz. U. z 2014 r.: poz ICH31 ze zm.) - w załączeniu przedstawiam dokumenty
    potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu netto wszystkich członków rdziny6
    POUCZENIE
    pienięžną w formie pomocy okresowej można przyznać na okres do 6 miesięcy 1
    częścieJ niż raz na 12 miesięcy.
    Gdyby przewidywał(a) Pan(i), że sytuacja materialna Pana(i) nie ulegnie zmianłe i w latach
    kolejnych byłby/byłaby Pan(i) zmuszony(a) ponownie korzystać z pomocy pienięžnej:
    sugerujemy systematyczne gromadzenie faktur, rachunków itp. potwierdzających sposób
    wydatkowania udzielonej pomocy, a także ponoszenie innych •wy•datków_
    Gdy wniosek składa osoba: która me może lub nie umie złożyć podpisu: wniosek podpisuje za
    nią inna osoba przez nią upoważniona: czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu (art. 63 3
    ustavvy z dma 14 czerwca 1960 r _ Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U _ z 2018
    r., poz. 2096 ze zm.).
    W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie żądać pełnomocnictwa:
    jeśli pełnomocnikiem jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony, a nie ma
    wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia do w imieniu strony (art. 33
    S 4. k.p.a.)
    Załącznik
    Klauzula informacyjna na postawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rac' (UE)
    2016/579 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
    przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep5wu takich danych oraz
    uchylenia Ó'rekmvy 95/4 ó/WE
    data i podpis Wnioskdawcy
    Załącznik do wniosku o przyznanie okresowej pomocy pieniężnej
    pșpby uprawnionej nie przekracza kwoȚ odpowiadającej 150% najniższej
    emerytury ogłaszanej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na podstawłe art. 94 ust. 2 pkt I lit. a
    ustauy z dnia 17 grudnia 1998 r. o gmoyturach ż rentach z Funduszu Uôgzpžgczg,'i Społgcznych _ Dz. U. z 2018
    r. poz. 1270: z póżn. zm.); dochód
    na osoby uprawnionej nie przekracza kwot}' odpowiadającej
    100% najniższej emerytury.
    W załączeniu należy przedstawić dokument potwierdzający wysokość uzyskiwanego dochodu netto. Za dochód
    uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraȚ
    dochcdu z w którym wniosek został złożony. Do dochodu nie wlicza się kwoȚ alimentów
    świadczonych na rzecz innych osób
    Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
    ul. Wspólna 00-926 Warszawa; inf. 22276 77 77; fax 22250 52 OO

  • Zasady_programu_dofinansowania_zakupu_aparat__w_s__uchowych.rtf
  • Zasady_udzielania_pomocy_pieni____nej___kombatanci_i_wdowy.rtf
  • Czas wytworzenia: 12-09-24 07:24
  • Czas udostępnienia: 12-09-24 07:24

Historia zmian

Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2