Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
Webinarium odbędzie się 17 kwietnia 2025 roku (10:00-12:30).
Cel
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Zgłoszenia
Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=93063&p_id=18
W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, placówek społeczno-kulturalnych np. bibliotek, domów kultury, itp.).
W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane do 16 kwietnia 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.
Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
Opłaty
Udział w webinarium jest bezpłatny.
- Program webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów: Zal._1_-_Program_webinarium_CEDUR_dla_seniorow_i_ich_opiekunow_-_17_kwietnia_2025_roku.pdf
Minister do
Polityki
Data: 17 kwietnia 2025 roku
Organizator: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
UKNF
Webinarium jest organizowane w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla
Uczestników Rynku — CEDUR we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz
Komendą Główną Policji
Webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
Dla kogo
Webinarium jest skierowane do seniorów i ich opiekunów.
Cel
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych
zagrožeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Termin
• Logowanie uczestników — od 9:45
• Rozpoczęcie webinarium — 0 10:00
• Zakończenie webinarium — 0 12:30
Zgłoszenia
•
•
•
•
Przyjmowanie zgłoszeń — wyłącznie za pośrednictwem internetowego formularza zgłoszeniowego
dostępnego pod adresem www_kntgov_pl na podstronie „Edukacja finansowa/Seminaria
CEDUR".
Potwierdzenia možliwošci uczestnictwa zostaną przesłane — do 16 kwietnia 2025 roku
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium.
W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia možliwošci uczestnictwa
oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na biežąco
W webinarium možna uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą
dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów
pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz
naležy wskazać przybližoną liczbę uczestników webinarium.
Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W webinarium možna
uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne
dotyczące dołączenia do webinarium zostaną przesłane po potwierdzeniu možliwošci uczestnictwa
oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
Materiały
Uczestnicy spotkania otrzymają prezentację. Prezentacja zostanie wysłana na adresy e-mail podane
podczas logowania do webinarium.
Opłaty
Udział w spotkaniu online jest bezpłatny
Kontakt
W sprawie webinarium prosimy o kontakt na adres e-mail: podając w temacie
wiadomości tytuł i datę wydarzenia.
Minister do
Polityki
Webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
Prelegent:
Agata Slusarek — główny specjalista
Departament Cyberbezpieczehstwa
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
PROGRAM
17 kwietnia 2025 roku (czwartek)
UKNF
Godzina
Temat
Logowanie uczestników
• Sposoby oszukiwania przez Internet
• Jakie dane chcą ukraść przestępcy w Internecie
Przerwa
• Jak rozpoznać fałszywą stronę i gdzie ją zgłosić
• Cyberhigiena — dobre praktyki korzystania z Internetu
• Co zrobić jeśli dam się oszukać
Przerwa
Pytania i odpowiedzi
- Klauzula informacyjna w związku z przekazywaniem informacji o planowanych działaniach edukacyjnych w tym seminariach CEDUR: Klauzula_informacyjna_w_zwiazku_z_przekazywaniem_informacji_o_planowanych_dzialaniach_edukacyjnych_w_tym_seminariach_CEDUR.pdf
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
w związku z przekazywaniem informacji o planowanych działaniach edukacyjnych,
w tym o seminariach organizowanych w ramach projektu edukacyjnego Centrum
Edukacji dla Uczestników Rynku — CEDUR
Zgodnie z art 13 ust. 1 i 2 oraz art 14 ust 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 Wlietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobol•wch i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektyw" 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych),
zwanego dalej „RODO" informuje się, Ze
2
3
4
5.
6.
T
8.
Administratorem danych osobowych jest Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, ul. Piękna
20, kod pocztovvy: 00-549 Warszawa (Administrator"). Z Administratorem można się
kontaktować pisemnie, kierując korespondencję na adres ul. Piękna 20, skr. poczt. 419,
kod pocztowy: 00-549 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres:
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych („IOD") Kontakt z IOD jest možlivry
za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: lub drogą pocztową
na adres korespondencyjny Administratora Z IOD možna się kontaktować we wszystkich
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobol•wch, w szczególności w zakresie
korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.
Podstawą prawną i celem przetwarzania danych osobovvych jest
a) art 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora
jako zapewniającego obsługę Komisji Nadzoru Finansowego, polegającego na
informowaniu osób i podmiotów, które z uwagi na tematykę seminariów CEDUR
i podejmowanych działań edukacyjnych mogą być szczególnie zainteresowani
udziałem w nich;
b) art 6 ust 1 lit c RODO, tj. w zakresie niezbędnym do "pełnienia obowiązku prawnego
ciąžącego na Administratorze, Unikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz LI. z 2020 r. poz 164, z późń. zm_)_
Dane osobowe będą przechowywane przez okres 25 lat zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa oraz zarządzeniami wewnętrznymi określającymi czas przechovwwania
dokumentacji w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.
W przypadku gdy osoba, do której informacja o podejmowanych działaniach edukacyjnych
jest kierowana przekazała swoje dane osobiście celem otrzymywania tych informacji,
podanie danych osobowych było dobrowolne
Žródłem pozyskania danych osobowych osoby zainteresowanej podejmowanymi
działaniami edukacyjnymi, o ile nie zostały przekazane bezpośrednio przez osobę, której
dane dotyczą, jest wskazująca tę osobę instytucja lub osoba. W takim przypadku
przekazywane dane identyfikacyjne to w szczególności: imię, nazwisko, stanowisko, nazwa
i adres instytucji, adres e-mail, numer telefonu.
Odbiorcami danych osobowych mogą być organy administracji publicznej lub inne podmioty
upowažnione na podstawie przepisów prawa lub "konu]ące zadania realizowane
w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, podmioty świadczące
usługi na rzecz Administratora, w tym usługi z zakresu informatycznego oraz w ramach
przesyłanej korespondencji, w tym podmioty zapewniające usługi doręczeń przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.
Administrator nie planuje przekazywać danych osobovwch odbiorcom w państvvach trzecich
(spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub organizacjom międzynarodowym.
9.
Z wyjątkami zastrzežonymi przepisami prawa, každej osobie, której dane dotyczą
przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do
sprostowania (poprawiania) swoich danych, ograniczenia przetwarzania danych, a także
prawo do żądania usunięcia danych osobov,nych.
10. W przypadku przetwarzania opartego na art 6 ust. 1 lit. f RODQ každej osobie, której dane
dotyczą przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
osobowrych z przyczyn aviązanych z jej szczególną sytuacją.
11. W sytuacji uznania, Ze przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa,
przysługuje równiež prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
12 Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym
profilowaniu.
2