Uchwała nr VII/41/2024 z dnia 5 września 2024 roku w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
- VII_41_2024.pdf
UCHWALA NR VII/41/2024
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia 5 września 2024 r.
w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 21 ust. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r. osamorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
poz. 609 ze zm.), w związku z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę
o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
uchwala się, co następuje:
1. powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
własność Skarbu Państwa, działki nr 158 położonej w obrębie Korczaki, gm. Rzekuń w następującym składzie:
I. Stanisław Dmochowski - Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
2. Wojciech Rogoziński - Członek Komisji
3. Piotr Suchta - Członek Komisji
4. Artur Romuald Szarwacki - Członek Komisji
5. Wiesława Milewska - Członek Komisji
2. Komisja inwentaryzacyjna łx»vc-łana w celu przeprowadzenia wszelkich czynności związanych
z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
S 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
4. Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia.
ld: IB. Uchwalony
Przewodn
Strona I
UZASADNIENIE
Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania procedury
tzw. komunalizacji wg przepisów ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o
samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych. Procedurę komunalizacji
kończy wydana przez Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja dot. stwierdzenia nabycia
własności, która stanowić będzie podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonywania
inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor Polski 1990 nr 30 poz. 235) Rada Gminy powołując
Komisję Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów
praktycznych, wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. po podjęciu
Uchwały, Komisja będzie mogła przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji.
Zostaną sporządzone spisy oraz karty inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją.
Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłożeniu Radzie Gminy i wyłożeniu do publicznego
wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie Mazowieckiemu z wnioskiem o
przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntu, chęci zagospodarowania terenu oraz
możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest
uzasadnione.
D4B142A6-8FIA-48A1-9B02.EFC55370F3 IB. Uchwalony
Strona I
- VII_41_2024_wyniki_glosowania.pdf
Imienny wykaz glosowania
radnych Rady Gminy Rzekuń
na VII zwyczajnej sesji w dniu 5 września 2024 r.
uchwala w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Lp.
2.
3.
4.
6.
7.
9.
10.
12.
13.
14.
15.
N azwisko
i imię
Chrzanowski
Tomasz
Dmochowski
Stanisław
Gajda Paweł
Dziekoński Dariusz
Kowalczyk
Grzegorz
Krupka Arkadiusz
Adam
Rogoziński
Wojciech
Milewska Wiesława
Mierzejewski
Ireneusz
Namiotko Jarosław
Olech Dariusz
Suchta Piotr
Szarwacki Artur
Romuald
Wojsz Anna Sylwia
Zebrowska
Małgorzata
Obecność
obecny nieobecny
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Głos
"za”
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Głos
Głos
„przeciw” „wstrzymuj ący
14
14
0
Nie brał udziału
w głosowaniu
Liczba radnych biorących udział w głosowaniu
Głosy „za"
Głosy „przeciw"
Głosy „wstrzymujące się"
Przewod acy ady Gminy
mgr Toma
nowski