- Uchwała nr XV/141/2025 z dnia 10 kwietnia 2025 roku w sprawie Komisji Inwentaryzacyjnej
UCHWAŁA NR xv/141f2025
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia 10 kwietnia 2025 r.
w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
poz. 1465 ze zm.), w związku z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. przepisy wprowadzające ustawę
o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządouych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
uchwala się, co następuj e:
S 1. powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
własność Skarbu Państwa, działki nr: 332 położonej w obrębie Zabiele, gm. Rzekuń w następującym składzie:
I. Artur Szarwacki - Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
2. Rafał Mierzejewski - Członek Komisji
3. Bronisław Młodzianowski - Członek Komisji
4. Robert Rajkowski - Członek Komisji
5. Aneta Dzbeńska - Członek Komisji
2. Komisja inwentaryzacyjna powołana w celu przeprowadzenia wszelkich czynności związanych
z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
S 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
S 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodn• cy dy Gminy
To asz rzan ki
264D36cc-9557-421E.9E5A-CA576E7CB966. Podpisany
Uzasadnienie
Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania procedury tzw.
komunalizacji wg przepisów ustawy z dnia 10 maja 1990 r. przepisy wprowadzajqce ustawę o samorzqdzie
terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych. Procedurę komunalizacji kończy wydana przez
Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja dot. stwierdzenia nabycia własności, która stanowić będzie
podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonywania
inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor polski 1990 nr 30 poz. 235), Rada Gminy powołując Komisję
Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów praktycznych,
wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. Po podjęciu Uchwały, Komisja będzie mogła
przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji. Zostaną sporządzone spisy oraz karty
inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją. Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłożeniu
Radzie Gminy i wyłożeniu do publicznego wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie
Mazowieckiemu z wnioskiem o przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntów, chęci zagospodarowania terenu oraz możliwości
pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest uzasadnione.
264D36CC-95S7421 E-9E5A-CA576E7CB966, Podpisany
Strona I
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia 10 kwietnia 2025 r.
w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
poz. 1465 ze zm.), w związku z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. przepisy wprowadzające ustawę
o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządouych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
uchwala się, co następuj e:
S 1. powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
własność Skarbu Państwa, działki nr: 332 położonej w obrębie Zabiele, gm. Rzekuń w następującym składzie:
I. Artur Szarwacki - Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
2. Rafał Mierzejewski - Członek Komisji
3. Bronisław Młodzianowski - Członek Komisji
4. Robert Rajkowski - Członek Komisji
5. Aneta Dzbeńska - Członek Komisji
2. Komisja inwentaryzacyjna powołana w celu przeprowadzenia wszelkich czynności związanych
z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
S 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
S 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodn• cy dy Gminy
To asz rzan ki
264D36cc-9557-421E.9E5A-CA576E7CB966. Podpisany
Uzasadnienie
Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania procedury tzw.
komunalizacji wg przepisów ustawy z dnia 10 maja 1990 r. przepisy wprowadzajqce ustawę o samorzqdzie
terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych. Procedurę komunalizacji kończy wydana przez
Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja dot. stwierdzenia nabycia własności, która stanowić będzie
podstawę do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonywania
inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor polski 1990 nr 30 poz. 235), Rada Gminy powołując Komisję
Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów praktycznych,
wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. Po podjęciu Uchwały, Komisja będzie mogła
przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji. Zostaną sporządzone spisy oraz karty
inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją. Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłożeniu
Radzie Gminy i wyłożeniu do publicznego wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie
Mazowieckiemu z wnioskiem o przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntów, chęci zagospodarowania terenu oraz możliwości
pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest uzasadnione.
264D36CC-95S7421 E-9E5A-CA576E7CB966, Podpisany
Strona I
NR_XV_141_2025_glosowanie_imienne.pdf
Imienny wykaz glosowania
radnych Rady Gminy Rzekuń
na XV zwyczajnej sesji w dniu 10 kwietnia 2025 r.
uchwala w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Lp.
2.
4.
5.
6.
7.
9.
10.
12.
13.
14.
15.
Nazwi sko
1 Imię
Chrzanowski
Tomasz
Dmochowski
Stanisław
Dziekoński Dariusz
Gajda Paweł
Kowalczyk
G rzegorz
Krupka Arkadiusz
Adam
Mierzejewski
Ireneusz
Milewska Wiesława
Namiotko Jarosław
Olech Dariusz
Rogoziński
Wojciech
Suchta Piotr
Szarwacki Artur
Romuald
Wojsz Anna Sylwia
Żebrowska
Małgorzata
Obecność
obecny nieobecny
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Głos Głos
Głos
"za”
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
„przeciw” „wstrzymujący
x
15
14
Przewodni
Nie brał udziału
w głosowaniu
Liczba radnych biorących udział w głosowaniu
Głosy „za”
Głosy „przeciw”
Głosy „wstrzymujące się"
mgr orna
dy iny
nowski
radnych Rady Gminy Rzekuń
na XV zwyczajnej sesji w dniu 10 kwietnia 2025 r.
uchwala w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Lp.
2.
4.
5.
6.
7.
9.
10.
12.
13.
14.
15.
Nazwi sko
1 Imię
Chrzanowski
Tomasz
Dmochowski
Stanisław
Dziekoński Dariusz
Gajda Paweł
Kowalczyk
G rzegorz
Krupka Arkadiusz
Adam
Mierzejewski
Ireneusz
Milewska Wiesława
Namiotko Jarosław
Olech Dariusz
Rogoziński
Wojciech
Suchta Piotr
Szarwacki Artur
Romuald
Wojsz Anna Sylwia
Żebrowska
Małgorzata
Obecność
obecny nieobecny
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Głos Głos
Głos
"za”
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
„przeciw” „wstrzymujący
x
15
14
Przewodni
Nie brał udziału
w głosowaniu
Liczba radnych biorących udział w głosowaniu
Głosy „za”
Głosy „przeciw”
Głosy „wstrzymujące się"
mgr orna
dy iny
nowski