Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.) zwołuję  XV zwyczajną sesję Rady Gminy Rzekuń, która odbędzie się w dniu 10 kwietnia 2025 r. (czwartek) o godz. 15:30. Sesja odbędzie się w świetlicy wiejskiej  przy ul. Dzikiej Róży 2, z proponowanym porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad;

2. Przyjęcie protokołów nr XIII/2025, nr XIV/2025 z sesji Rady Gminy Rzekuń;

3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych;

4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025 - 2037;

5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Rzekuń;

6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie przez Gminę Rzekuń nieruchomości gruntowej niezabudowanej stanowiącej własność Powiatu Ostrołęckiego;

7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej;

8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej;

9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie pozostawienia bez rozpoznania anonimowej skargi;

10. Sprawozdanie opisowe z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu za 2024;

11. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego w ramach modułu II Programu Wieloletniego Senior +;

12. Sprawozdanie z działalności Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce;

13. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesjami;

14. Interpelacje, zapytania Państwa Radnych i Sołtysów;

15. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania Państwa Radnych i Sołtysów;

16. Wolne wnioski i informacje;

17. Zakończenie obrad.

 

Wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy odbędzie się w świetlicy wiejskiej w Czarnowcu, ul. Dzikiej Róży 2, w dniu 10 kwietnia 2025 r. (czwartek) o godzinie 14.30

Uprzejmie proszę o wzięcie udziału w posiedzeniu.

W załączeniu materiały do 3 - 12 pkt.

  • pkt.3.pdf
    z dnia 2 kwietnia 2025 r.
    Zatwierdzony przez
    UCHWALA NR —
    RADY GMINY RZEKUŃ
    z dnia .
    2025 r.
    zmieniająca uchwalę w sprawie emisji obligacji komunalnych
    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. b ustawy zdnia 8 marca 1990r. osamorządzie gminnym (Dz. U.
    z 2024r. poz. 1465, ze zm.), art. 89 ust. I pkt2i3 oraz art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
    o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.) oraz aft. 2 pkt 5 i art. 33 pkt 2 ustawy z dnia
    15 stycznia 2015r. o obligacjach (Dz. U. z 2024 r. poz. 708), uchwala się, co następuje:
    1. W uchwale Rady Gminy Rzekuń Nr XIII/113/2025 z dnia II marca 2025 r. paragraf 3 otrzymuje
    brzmienie: Obligacje wyemitowane zostaną w 5 (słownig: pięciu) seriach:
    1. A25 na kwotę 3.000.000 zł (słownie: trzy miliony złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
    2. B25 na kwotę 3.000.000 zł (słownie: trzy miliony złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
    3. C25 na kwotę 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
    4. D25 na kwotę I .000.000 zł (słownie: jeden milion złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
    5. E.25 na kwotę 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony złotych), nie później niż 3 1 grudnia 2025r.
    S 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
    S 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    Przewodniczący Rady Gminy
    Tomasz Chrzanowski
    'd: D6C7CF63.C37C4B4c.896B.B5A13C42D5A1. Pmjekt


  • pkt.4.pdf
  • pkt.5.pdf
  • pkt.6.pdf
    z dnia 7 marca 2025 r.
    Zatwierdzony przez
    UCHWAŁA NR —
    RADY GMINY RZEKUŃ
    z dnia
    . 2025 r.
    w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie przez Gminę Rzekuń nieruchomości gruntowej
    niezabudowanej stanowiącej własność Powiatu Ostrołęckiego
    Na podstawie alt.\18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
    (Dz. U. z 2024 r. poz. 1165 ze zm.) oraz art. 13 ust. 2 i2a ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz. U.
    z 2024 r. poz. 1 145 ze zm.) uchwala się, co następuje:
    1. Wyraża się zgodę na nabycie przez Gminę Rzekuń w drodze darowizny nieruchomości gruntowej
    niezabudowanej, oznaczonej numerem geodezyjnym 30/4 0 powierzchni 0,0903 ha, położonej w obrębie
    Teodorowo, gm. Rzekuń dla której Sąd Rejonowy w Ostrołęce prowadzi księgę wieczystą
    nr OS 10/00099402/9, stanowiącej własność Powiatu Ostrołęckiego.
    2. Ww. nieruchomość przeznaczona zostanie pod rekreację i miejsce odpoczynku dla lokalnej
    społeczności, tj. usytuowanie stojaków i wiaty dla rowerów, ławek oraz zieleni towarzyszącej.
    S 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
    4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    13-4EF6-8C9A-F5EF7095CC62. Projekt
    Przewodniczący Rady Gminy
    Tomasz Chrzanowski
    A WOKAT
    u beł
    Strona I


  • pkt.7.pdf
    z dnia 6 marca 2025 r.
    Zatw ierdzony przez.
    UCHWAŁA NR —
    RADY GMINY RZEKUŃ
    z dnia .
    2025 r.
    w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
    Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
    poz. 1465 ze zm.), w związku z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustaw#
    o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
    uchwala się, co następuje:
    1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
    własność Skarbu Państwa, działek oznaczonych numerami geodezyjnymi: 104, 14 1/2, 146, 226, 229,
    245 położonymi w obrębie Rozwory, gm. Rzekuń w następującym składzie:
    - Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
    - Członek Komisji
    - Członek Komisji
    - Członek Komisji
    - Członek Komisji
    2. Komisja inwentaryzacyjna powołana w celu przcprowadzenia wszelkich czynności
    z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
    inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
    3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
    4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    ld: 5307DD67-3388-450E-99CD-OB39C35CIAID. Projekt
    Przewodniczący Rady Gminy
    Tomasz Chrzanowski
    ADW
    uka
    u beł
    Strona I


    Uzasadnienie
    Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania
    procedury tzw. komunalizacji wg przepisów ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy
    wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych.
    Procedurę komunalizacji kończy wydana przez Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja
    dot. stwierdzenia nabycia własności, która stanowić będzie podstawę do dokonania wpisu
    w księdze wieczystej
    Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonwłania
    inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor Polski 1990 nr 30 poz. 235), Rada Gminy powołując
    Komisję Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów
    praktycznych, wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. Po podjęciu
    Uchwały, Komisja będzie mogła przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji.
    Zostaną sporządzone spisy oraz karty inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją.
    Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłoženiu Radzie Gminy i wyłożeniu do publicznego
    wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie Mazowieckiemu z wnioskiem
    o przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
    Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntów, chęci zagospodarowania terenu oraz
    możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest
    uzasadnione.

  • pkt.8.pdf
    z dnia 15 stycznia 2025 r.
    Zatwierdzony przez
    UCHWALA NR —
    RADY GMINY RZEKUŃ
    zdnia .
    . 2025 r.
    w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
    Na podstawie art. 21 ust. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
    poz. 1465 ze zm.), w związku z alt. 17 ust. 2 ustawy zdnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę
    o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
    uchwala się, co następuje:
    S 1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
    własność Skarbu Państwa, działki nr: 332 położonej w obrębie Zabiele, gm. Rzekuń w następującym składzie:
    - Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
    - Członek Komisji
    - Członek Komisji
    - Członek Komisji
    - Członek Komisji
    2. Komisja inwentaryzacyjna powołana w celu przeprowadzenia wszelkich czynności związanych
    z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
    inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
    3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
    4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    ld: Projekt
    Przewodniczący Rady Gminy
    Tomasz Chrzanowski
    ADWOkA
    a Kubeł
    Strona I


    Uzasadnienie
    Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania
    procedury tzw. komunalizacji wg przepisów ustawry' z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy
    wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych
    Procedurę komunalizacji kończy wydana przez Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja
    dot. stwierdzenia nabycia własności, która stanowić będzie podstawę do dokonania wpisu
    w księdze wieczystej.
    Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonywania
    inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor Polski 1990 nr 30 poz. 235), Rada Gminy powołując
    Komisję Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów
    praktycznych, wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. Po podjęciu
    Uchwały, Komisja będzie mogła przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji.
    Zostaną sporządzone spisy oraz karty inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją.
    Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłożeniu Radzie Gminy i wyłoženiu do publicznego
    wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie Mazowieckiemu z wnioskiem
    0 przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
    Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntów, chęci zagospodarowania terenu oraz
    możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest
    uzasadnione.

  • pkt.10.pdf
  • pkt.11.pdf
  • zal.12.pdf

Relacja z sesji i galeria zdjęć

PLG_CONTENT_TOMMAVIDEO_NO_SUPPORT_HTML5_MESSAGE

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Tomasz Chrzanowski, Przewodniczący Rady Gminy
  • Wprowadził(a): Ewa Rychlicka
  • Czas wytworzenia: 03-04-25 14:28
  • Czas udostępnienia: 03-04-25 14:28

Historia zmian

14409 Modyfikacja XV Zwyczajna Sesja Rady Gminy Rzekuń z 15-04-2025 13:53:49 dokonane przez Adrian Ślubowski
Zmiany
  1. Tekst
  2. Data modyfikacji
14405 Modyfikacja XV Zwyczajna Sesja Rady Gminy Rzekuń z 11-04-2025 13:01:51 dokonane przez Adrian Ślubowski
Zmiany
  1. Tekst
  2. Data modyfikacji
14373 Modyfikacja XV Zwyczajna Sesja Rady Gminy Rzekuń z 03-04-2025 15:23:56 dokonane przez Adrian Ślubowski
Zmiany
  1. Tekst wstępny
  2. Tekst
  3. Data modyfikacji
  4. Autor modyfikacji
14359 Modyfikacja XV Zwyczajna Sesja Rady Gminy Rzekuń z 03-04-2025 15:21:26 dokonane przez Ewa Rychlicka
Zmiany
  1. Tekst wstępny
  2. Data modyfikacji
14356 Modyfikacja XV Zwyczajna Sesja Rady Gminy Rzekuń z 03-04-2025 15:19:27 dokonane przez Ewa Rychlicka
Zmiany
  1. Data modyfikacji
14355 Dodanie XV Zwyczajna Sesja Rady Gminy Rzekuń z 03-04-2025 15:19:17 dokonane przez Ewa Rychlicka
Zmiany
  1. Tytuł informacji
  2. Alias
  3. Tekst wstępny
  4. Stan
  5. Kategoria
  6. Data utworzenia
  7. Autor
  8. Data modyfikacji
  9. Autor modyfikacji
  10. Data opublikowania
  11. Dostęp
  12. Pola dodatkowe
Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2