Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.) zwołuję XV zwyczajną sesję Rady Gminy Rzekuń, która odbędzie się w dniu 10 kwietnia 2025 r. (czwartek) o godz. 15:30. Sesja odbędzie się w świetlicy wiejskiej przy ul. Dzikiej Róży 2, z proponowanym porządkiem obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad;
2. Przyjęcie protokołów nr XIII/2025, nr XIV/2025 z sesji Rady Gminy Rzekuń;
3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych;
4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025 - 2037;
5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Rzekuń;
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie przez Gminę Rzekuń nieruchomości gruntowej niezabudowanej stanowiącej własność Powiatu Ostrołęckiego;
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej;
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej;
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie pozostawienia bez rozpoznania anonimowej skargi;
10. Sprawozdanie opisowe z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu za 2024;
11. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego w ramach modułu II Programu Wieloletniego Senior +;
12. Sprawozdanie z działalności Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce;
13. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesjami;
14. Interpelacje, zapytania Państwa Radnych i Sołtysów;
15. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania Państwa Radnych i Sołtysów;
16. Wolne wnioski i informacje;
17. Zakończenie obrad.
Wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy odbędzie się w świetlicy wiejskiej w Czarnowcu, ul. Dzikiej Róży 2, w dniu 10 kwietnia 2025 r. (czwartek) o godzinie 14.30
Uprzejmie proszę o wzięcie udziału w posiedzeniu.
W załączeniu materiały do 3 - 12 pkt.
- pkt.3.pdf
z dnia 2 kwietnia 2025 r.
Zatwierdzony przez
UCHWALA NR —
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia .
2025 r.
zmieniająca uchwalę w sprawie emisji obligacji komunalnych
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. b ustawy zdnia 8 marca 1990r. osamorządzie gminnym (Dz. U.
z 2024r. poz. 1465, ze zm.), art. 89 ust. I pkt2i3 oraz art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.) oraz aft. 2 pkt 5 i art. 33 pkt 2 ustawy z dnia
15 stycznia 2015r. o obligacjach (Dz. U. z 2024 r. poz. 708), uchwala się, co następuje:
1. W uchwale Rady Gminy Rzekuń Nr XIII/113/2025 z dnia II marca 2025 r. paragraf 3 otrzymuje
brzmienie: Obligacje wyemitowane zostaną w 5 (słownig: pięciu) seriach:
1. A25 na kwotę 3.000.000 zł (słownie: trzy miliony złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
2. B25 na kwotę 3.000.000 zł (słownie: trzy miliony złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
3. C25 na kwotę 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
4. D25 na kwotę I .000.000 zł (słownie: jeden milion złotych), nie później niż 31 grudnia 2025r.
5. E.25 na kwotę 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony złotych), nie później niż 3 1 grudnia 2025r.
S 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
S 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Chrzanowski
'd: D6C7CF63.C37C4B4c.896B.B5A13C42D5A1. Pmjekt
- pkt.4.pdf
- pkt.5.pdf
- pkt.6.pdf
z dnia 7 marca 2025 r.
Zatwierdzony przez
UCHWAŁA NR —
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia
. 2025 r.
w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie przez Gminę Rzekuń nieruchomości gruntowej
niezabudowanej stanowiącej własność Powiatu Ostrołęckiego
Na podstawie alt.\18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1165 ze zm.) oraz art. 13 ust. 2 i2a ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz. U.
z 2024 r. poz. 1 145 ze zm.) uchwala się, co następuje:
1. Wyraża się zgodę na nabycie przez Gminę Rzekuń w drodze darowizny nieruchomości gruntowej
niezabudowanej, oznaczonej numerem geodezyjnym 30/4 0 powierzchni 0,0903 ha, położonej w obrębie
Teodorowo, gm. Rzekuń dla której Sąd Rejonowy w Ostrołęce prowadzi księgę wieczystą
nr OS 10/00099402/9, stanowiącej własność Powiatu Ostrołęckiego.
2. Ww. nieruchomość przeznaczona zostanie pod rekreację i miejsce odpoczynku dla lokalnej
społeczności, tj. usytuowanie stojaków i wiaty dla rowerów, ławek oraz zieleni towarzyszącej.
S 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
13-4EF6-8C9A-F5EF7095CC62. Projekt
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Chrzanowski
A WOKAT
u beł
Strona I
- pkt.7.pdf
z dnia 6 marca 2025 r.
Zatw ierdzony przez.
UCHWAŁA NR —
RADY GMINY RZEKUŃ
z dnia .
2025 r.
w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
poz. 1465 ze zm.), w związku z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustaw#
o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
uchwala się, co następuje:
1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
własność Skarbu Państwa, działek oznaczonych numerami geodezyjnymi: 104, 14 1/2, 146, 226, 229,
245 położonymi w obrębie Rozwory, gm. Rzekuń w następującym składzie:
- Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
- Członek Komisji
- Członek Komisji
- Członek Komisji
- Członek Komisji
2. Komisja inwentaryzacyjna powołana w celu przcprowadzenia wszelkich czynności
z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
ld: 5307DD67-3388-450E-99CD-OB39C35CIAID. Projekt
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Chrzanowski
ADW
uka
u beł
Strona I
Uzasadnienie
Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania
procedury tzw. komunalizacji wg przepisów ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy
wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych.
Procedurę komunalizacji kończy wydana przez Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja
dot. stwierdzenia nabycia własności, która stanowić będzie podstawę do dokonania wpisu
w księdze wieczystej
Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonwłania
inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor Polski 1990 nr 30 poz. 235), Rada Gminy powołując
Komisję Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów
praktycznych, wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. Po podjęciu
Uchwały, Komisja będzie mogła przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji.
Zostaną sporządzone spisy oraz karty inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją.
Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłoženiu Radzie Gminy i wyłożeniu do publicznego
wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie Mazowieckiemu z wnioskiem
o przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntów, chęci zagospodarowania terenu oraz
możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest
uzasadnione.
- pkt.8.pdf
z dnia 15 stycznia 2025 r.
Zatwierdzony przez
UCHWALA NR —
RADY GMINY RZEKUŃ
zdnia .
. 2025 r.
w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 21 ust. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r.
poz. 1465 ze zm.), w związku z alt. 17 ust. 2 ustawy zdnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę
o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 1990 nr 32 poz. 191 ze zm.)
uchwala się, co następuje:
S 1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji mienia stanowiącego
własność Skarbu Państwa, działki nr: 332 położonej w obrębie Zabiele, gm. Rzekuń w następującym składzie:
- Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
- Członek Komisji
- Członek Komisji
- Członek Komisji
- Członek Komisji
2. Komisja inwentaryzacyjna powołana w celu przeprowadzenia wszelkich czynności związanych
z komunalizacją mienia na rzecz Gminy Rzekuń, sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego, sporządzenia kart
inwentaryzacyjnych oraz przekazanie spisów i kart do Wojewody.
3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzekuń.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
ld: Projekt
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Chrzanowski
ADWOkA
a Kubeł
Strona I
Uzasadnienie
Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej podyktowane jest koniecznością zainicjowania
procedury tzw. komunalizacji wg przepisów ustawry' z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy
wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych
Procedurę komunalizacji kończy wydana przez Wojewodę Mazowieckiego ostateczna decyzja
dot. stwierdzenia nabycia własności, która stanowić będzie podstawę do dokonania wpisu
w księdze wieczystej.
Zgodnie z Uchwałą nr 104 Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1990 r. w sprawie sposobu dokonywania
inwentaryzacji mienia komunalnego (Monitor Polski 1990 nr 30 poz. 235), Rada Gminy powołując
Komisję Inwentaryzacyjną określa jej skład i wybiera przewodniczącego Komisji. Ze względów
praktycznych, wskazane jest powołanie komisji o nieparzystej liczbie członków. Po podjęciu
Uchwały, Komisja będzie mogła przystąpić do prac związanych z procedurą komunalizacji.
Zostaną sporządzone spisy oraz karty inwentaryzacyjne dla działek objętych komunalizacją.
Uzyskana w ten sposób dokumentacja, po przedłożeniu Radzie Gminy i wyłoženiu do publicznego
wglądu przez okres 30 dni zostanie przekazana Wojewodzie Mazowieckiemu z wnioskiem
0 przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy.
Wobec konieczności regulacji stanu prawnego ww. gruntów, chęci zagospodarowania terenu oraz
możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego, powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej jest
uzasadnione.
- pkt.10.pdf
- pkt.11.pdf
- zal.12.pdf