Decyzja Wójta Gminy Rzekuń o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na: "Rozbudowie drogi powiatowej nr 2590W Drwęcz – Daniszewo od km 2+148 do km 3+934", gmina Rzekuń, powiat ostrołęcki, województwo mazowieckie.
Decyzja.pdf
Charakterystyka_przedsiewziecia_skan.pdf
WÓJT GMINY
RZEKUŃ
Załącznik Nr 1
do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
znak: ROS.6220.3.202S z dnia 1 lipca 2025 r.
Charakterystyka przedsięwzięcia
Przedmiotem przedsięwzięcia jest rozbudowa drogi powiatowej nr 2590W Drwęcz — Daniszewo
o długości 1,786 km, położonej na terenie wojództwa mazowieckiego, w powiecie ostrołęckim, w gminie
Rzekuń, na dziatkach: obręb Drwęcz, działki nr ewid. 311/1, 311/2, 310/1, 139/2, 139/3, 59, 58, 57, 56, 55,
54, 65, 64, 63, 62/1, 62/2, 61, 60 oraz obręb Daniszewo, działki nr ewid. 326/5, 144, 145/1, 327, 146, 147,
148, 149/1, 149/2, 150/1, 150/2, 151, 152, 81, 89, 323, 99, 103, 104, 105, 106, 108, 118. Inwestycja
obejmuje działki drogowe należące do Powiatu Ostrołęckiego, Gminy Rzekuń oraz dziatki wydzielone
z nieruchomości prywatnych. Granice inwestycji i obszaru oddziaływania (do 100 m) obejmują ok. 75
dziatek.
Przebudowa obejmuje teren o zróżnicowanym charakterze użytkowania — przez obszary rolnicze,
częściowo leśne, z rozproszoną zabudową mieszkaniową. Teren inwestycji nie obejmuje obszarów Natura
2000, rezerwatów przyrody ani terenów szczególnego zagrożenia powodziowego. Modernizacja ma na celu
dostosowanie drogi do obowiązujących standardów bezpieczeństwa i nośności oraz poprawę warunków
ruchu lokalnego.
Zakres prac budowlanych obejmuje:
poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości m,
wzmocnienie nawierzchni oraz wykonanie nowych poboczy z kruszywa o szerokości 2 x 1,0 m,
budowę i przebudowę zjazdów,
budowę odwodnienia w postaci rowów drogowych i melioracyjnych,
wymianę istniejących przepustów.
Odwodnienie drogi zostanie zapewnione przez spadki poprzeczne kierujące wody opadowe do
rowów, przy czym na części odcinków będą to rowy infiltracyjne, a na innych — powiązane z istniejącą
infrastrukturą melioracyjną.
Przedsięwzięcie obejmuje modernizację drogi o zmiennym stanie technicznym —
odcinki
o nawierzchni żwirowej oraz asfaltowej, która obecnie jest wąska i zdegradowana. Przebudovry•wany pas
drogowy zajmie powierzchnię ok. 22 100 m2, z czego 11 300 m2 stanowić będzie nawierzchnia asfaltowa,
3 200 m2 pobocza, a pozostałą część — powierzchnia biologicznie czynna.
W ramach przygotowań przeprowadzono inwentaryzację zieleni — planowana jest wycinka 228
drzew oraz krzewów na powierzchni ok. 0,12 ha. Wśród zinwentaryzowanych gatunków dominują brzozy,
olsze, sosny oraz pojedyncze okazy wiązu, wierzby i gruszy. Ostateczna liczba wycinanych drzew może ulec
niewielkiej korekcie po wykonaniu szczegółowej dokumentacji technicznej.
W ramach przedsięwzięcia projektuje się wykonanie jezdni z nawierzchnią asfaltową o grubości
10 cm, posadowioną na podbudowie z kruszywa łamanego o grubości 10 cm. Istniejąca nawierzchnia
zostanie przetworzona i poszerzona metodą MCE do grubości 20 cm. Do budowy drogi zostaną zastosowane
materiały naturalne bądź pochodzące z przeróbki materiałów naturalnych, takie jak mieszanka asfaltowa
i kruszywo. Realizację inwestycji przewiduje się powierzyć profesjonalnej firmie wykonawczej. Roboty
ziemne prowadzone będą mechanicznie, a maksymalna głębokość ingerencji w grunt nie przekroczy 80 cm.
1/2
Parametry techniczne
Klasa techniczna
Prędkość do projektowania
Szerokość jezdni
Szerokość poboczy
Szerokość pasa drogowego
Kategoria ruchu
Istniejącej drogi
nieokreślona
4,0-5,0 m
nieokreślona
6,0 m na odcinku o nawierzchni żwirowej oraz 9,5-10,5 m
na odcinku 0 nawierzchni asfaltowej
nieokreślona
2/2
mgr
Projektowanej drogi
80 km/h
2x1,om
12-14 m
KR2
JT
sz Podolak
RZEKUŃ
Załącznik Nr 1
do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
znak: ROS.6220.3.202S z dnia 1 lipca 2025 r.
Charakterystyka przedsięwzięcia
Przedmiotem przedsięwzięcia jest rozbudowa drogi powiatowej nr 2590W Drwęcz — Daniszewo
o długości 1,786 km, położonej na terenie wojództwa mazowieckiego, w powiecie ostrołęckim, w gminie
Rzekuń, na dziatkach: obręb Drwęcz, działki nr ewid. 311/1, 311/2, 310/1, 139/2, 139/3, 59, 58, 57, 56, 55,
54, 65, 64, 63, 62/1, 62/2, 61, 60 oraz obręb Daniszewo, działki nr ewid. 326/5, 144, 145/1, 327, 146, 147,
148, 149/1, 149/2, 150/1, 150/2, 151, 152, 81, 89, 323, 99, 103, 104, 105, 106, 108, 118. Inwestycja
obejmuje działki drogowe należące do Powiatu Ostrołęckiego, Gminy Rzekuń oraz dziatki wydzielone
z nieruchomości prywatnych. Granice inwestycji i obszaru oddziaływania (do 100 m) obejmują ok. 75
dziatek.
Przebudowa obejmuje teren o zróżnicowanym charakterze użytkowania — przez obszary rolnicze,
częściowo leśne, z rozproszoną zabudową mieszkaniową. Teren inwestycji nie obejmuje obszarów Natura
2000, rezerwatów przyrody ani terenów szczególnego zagrożenia powodziowego. Modernizacja ma na celu
dostosowanie drogi do obowiązujących standardów bezpieczeństwa i nośności oraz poprawę warunków
ruchu lokalnego.
Zakres prac budowlanych obejmuje:
poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości m,
wzmocnienie nawierzchni oraz wykonanie nowych poboczy z kruszywa o szerokości 2 x 1,0 m,
budowę i przebudowę zjazdów,
budowę odwodnienia w postaci rowów drogowych i melioracyjnych,
wymianę istniejących przepustów.
Odwodnienie drogi zostanie zapewnione przez spadki poprzeczne kierujące wody opadowe do
rowów, przy czym na części odcinków będą to rowy infiltracyjne, a na innych — powiązane z istniejącą
infrastrukturą melioracyjną.
Przedsięwzięcie obejmuje modernizację drogi o zmiennym stanie technicznym —
odcinki
o nawierzchni żwirowej oraz asfaltowej, która obecnie jest wąska i zdegradowana. Przebudovry•wany pas
drogowy zajmie powierzchnię ok. 22 100 m2, z czego 11 300 m2 stanowić będzie nawierzchnia asfaltowa,
3 200 m2 pobocza, a pozostałą część — powierzchnia biologicznie czynna.
W ramach przygotowań przeprowadzono inwentaryzację zieleni — planowana jest wycinka 228
drzew oraz krzewów na powierzchni ok. 0,12 ha. Wśród zinwentaryzowanych gatunków dominują brzozy,
olsze, sosny oraz pojedyncze okazy wiązu, wierzby i gruszy. Ostateczna liczba wycinanych drzew może ulec
niewielkiej korekcie po wykonaniu szczegółowej dokumentacji technicznej.
W ramach przedsięwzięcia projektuje się wykonanie jezdni z nawierzchnią asfaltową o grubości
10 cm, posadowioną na podbudowie z kruszywa łamanego o grubości 10 cm. Istniejąca nawierzchnia
zostanie przetworzona i poszerzona metodą MCE do grubości 20 cm. Do budowy drogi zostaną zastosowane
materiały naturalne bądź pochodzące z przeróbki materiałów naturalnych, takie jak mieszanka asfaltowa
i kruszywo. Realizację inwestycji przewiduje się powierzyć profesjonalnej firmie wykonawczej. Roboty
ziemne prowadzone będą mechanicznie, a maksymalna głębokość ingerencji w grunt nie przekroczy 80 cm.
1/2
Parametry techniczne
Klasa techniczna
Prędkość do projektowania
Szerokość jezdni
Szerokość poboczy
Szerokość pasa drogowego
Kategoria ruchu
Istniejącej drogi
nieokreślona
4,0-5,0 m
nieokreślona
6,0 m na odcinku o nawierzchni żwirowej oraz 9,5-10,5 m
na odcinku 0 nawierzchni asfaltowej
nieokreślona
2/2
mgr
Projektowanej drogi
80 km/h
2x1,om
12-14 m
KR2
JT
sz Podolak