Zarządzenie Nr 16/2025 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 31 stycznia 2025 r. w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu i udzielenia upoważnień 

Treść zarządzenia: Zarzadzenie_Nr_16.pdf

ZARZĄDZENIE NR 16/2025
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 31 stycznia 2025 r.
w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu
i udzielenia upoważnień
Na podstawie aft. 30 ust. 2, pkt 5, art. 31 i art. 47 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.
Dz.U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.), Wójt Gminy Rzekuń zarządza, co następuje:
S 1. l. Z dniem 01.02.2025 r. powierzam Pani Lucji Łada zatrudnionej w Ośrodku Pomocy Społecznej
w Rzekuniu na stanowisku główny specjalista ds. pomocy społecznej i świadczeń mdzinnych na okres
3- miesięcy tj. do dnia 30.04.2025 r. pełnienie obowiązków Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej
w Rzekuniu.
2. Powierzam Pani sprawy związane z prowadzeniem gospodarki finansowej jednostki i wynikających
z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.).
2. l. Wyznaczam Panią Lucję Lada do dokony,vania czynności z zakresu prawa pracy wobec
pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu.
2. Zobowiązuje równocześnie do wykonywania wszelkich obowiązków Kierownika Ośrodka Pomocy
Społecznej w Rzekuniu, zgodnie z obowiązuJącymi płzepisami i udzielonymi upoważnieniami.
S 3. l. Upoważniam Panią Lucję Lada do:
l) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach
z pomocy społecznej należących do właściwości Gminy,
2) prowadzenia postępowań w sprawach z zakresu wspierania rodziny oraz wydawania decyzji w tym
zakresie,
3) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych z zakresu świadczeń rodzinnych
zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024, poz. 323ze zm.),
4) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń z funduszu
alimentacyjnego,
5) podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych, pnwadzenia postępowań i wydawania w tych
sprawach decyzji,
6) przekazywania do biura informacji gospodarczej, informacji gospodarczych o zobowiązaniu lub
zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego,
7) prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawie dodatków mieszkaniowych,
8) wydawania decyzji administracyjnych w przedmiocie przyznawania zryczałtowanego dodatku
energetycznego określonego w ustawie PIT*'0 Energetyczne (Dz. U. z 2024, poz. 266 ze zm.),
9) prowadzenia postępowań w sprawie zasiłków dla opiekunów określony:h w ustawie o ustaleniu i wypłacie
zasiłków dla opiekunów (Dz.U. z 2024, poz. 246) oraz do wydawania w tych sprawach decyzji
administracyjnych,
10) wydawania decyzji administracyjnych w sprawie potwierdzenia świadczeń opieki zdrowotnej
świadczeniobiorcy określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych (Dz.U. z 2024. poz. 146 ze zm.),
I l) realizacji zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny (Dz.U. z 2024 r., poz. 1512.) w tym
wydawanie decyzji adm inistracyjnych,
12) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń
wychowawczych określonych w ustawie o pomocy państwa w wychowaniu dzieci.
ld: FE127A77-SECF4394-84D5-544CD406A429. Podpisany
Strona I

13) prowadzenie postępowań w sprawach o ustalenie uprawnień do przyznania jednorazowego świadczenia na
dziecko zgodnie z ustawa o wspałciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem",
14) podpisywania korespondencji oraz załatwiania spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Ośrodka,
15) prowadzenia postępowań w sprawach, o których mowa w art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia
2001 r. Prawo ochrony środowiska, w tym do wydawania w tych sprawach zaświadczeń o wysokości
przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom
fizycznym, które zamierzają złożyć wniosek 0 przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej.
16) prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu świadczeń
pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Rzekuń.
2. W sprawach załatwianych na mocy upoważnienia, o których mowa w S 3. — pkt. l- 16 p.o. Kierownika
Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu posługiwać się będzie pieczęcią o treści:
"p.o. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
Lucja Łada”
z up. Wójta Gminy
Lucja Lada
p.o. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej'
4. 1. Udzielam pani Łucji Lada pełnomocnictwa do zarządzania jednostką organizacyjną Gminy Rzekuń -
Ośmdkiem Pomocy Społecznej w zakresie zwykłego zarządu. Pełnomocnictwo w ramach zwykłego zarządu
upoważnia do:
1) korzystania z przywilejów i obowiązków kierownika zakładu pracy zgodnie z kodeksem pracy i przepisami
szczególnymi dotyczącymi funkcjonowania prowadzonej jednostki organizacyjnej, a zwłaszcza ustawy
o pomocy społecznej,
2) składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie kierowanej jednostki, do zaciągania zobowiązań
w imieniu gminy w ramach planu finansowego OPS w Rzekuniu,
3) wykonywania czynności i zadań wchodzących w zakres działania kierowanej jednostki,
4) reprezentowania gminy przed sądami, organami administracji publicznej, organami egzekucyjnymi we
wszystkich postępowaniach sądowych, administracyjnych i egzekucyjnych związanych z działalnością
Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu,
5) udzielanie jednorazowego pełnomocnictwa wyłącznie podczas nieobecności kierownika spowodowanej
urlopem lub chorobą.
S 5. Wysokość wynagrodzenia oraz inne warunki płacy zostaną określone odrębnie.
S 6. Powierzenie obowiązków Kiemwnika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu następuje za zgodą
pracownika.
7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
[d: FE127A77-SECF-4394-84Ds-S44CD406A429. podpisany
mgr Bartosz Podolak
Strona 2

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Monika Kurzych
  • Wprowadził(a): Monika Kurzych
  • Czas wytworzenia: 04-02-25 15:17
  • Czas udostępnienia: 04-02-25 15:17

Historia zmian

13809 Modyfikacja Zarządzenie Nr 16/2025 z 04-02-2025 15:19:40 dokonane przez Monika Kurzych
Zmiany
  1. Data modyfikacji
13808 Dodanie Zarządzenie Nr 16/2025 z 04-02-2025 15:19:39 dokonane przez Monika Kurzych
Zmiany
  1. Tytuł informacji
  2. Alias
  3. Tekst wstępny
  4. Tekst
  5. Stan
  6. Kategoria
  7. Data utworzenia
  8. Autor
  9. Data modyfikacji
  10. Autor modyfikacji
  11. Data opublikowania
  12. Dostęp
  13. Pola dodatkowe
Funkcje Biuletynu informacji Publicznej kontrolowane są przez pakiet rozszerzeń JooBIP 0.11.2