Zarządzenie nr 71/2025 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 1 lipca 2025 r. w sprawie nadania upoważnień dla Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu
Treść zarządzenia: Zarzadzenie_Nr_71.pdf
ZARZĄDZENIE NR 7łn025
WOJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 1 lipca 2025 r.
w sprawie nadania upoważnień dla Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu
Na podstawie art. 1 10 ust. 7 ustawy z dnia 12 malca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz U. z 2024
poz 1283ze zm.), alt. 10 ust. 2 ustawy zdnia II lutego 2016 r., art. 20 ust. 2 w związku z art. 3 pkt II ustawy
z dnia 18 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz U. z 2024 r., poz. 323 ze zm.), art. 12 ust. 2 ustawy
z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2025 r., poz. 438 ze zm.),
art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 323 ze zm.),
w związku z art. 10 ust. I ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów
(Dz. U. z 2024 r., poz. 246), w zw. z art. 10 pkt 13 ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży
i rodzin "Za życiem" (Dz. U. z 2024 r., poz. 1829 ze zm.), art. 54 ust. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze śmdków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146 ze zm.),
art. 8 w związku z art. 1 76 ustawy z dnia 29 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(Dz. U. z 2025 poz. 49), art. 9 ust. 5 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U.
z 2024 r., poz. 1512), art. 28 ust. I pkt I ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do
alimentów (Dz. U. z 2025, poz. 435 ze zm.) w razie powstania zaległości za okres dłuższy niż 6 miesięcy,
art. 41 1 ust. 10 h i ust. 10 r ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. — Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2025 r.,
poz 647 ze zm.), Uchwały Nr XXI/142/2020 Rady Gminy Rzekuń z dnia 12 lutego 2020 r., zarządzam co
następuje:
1. Upoważniam panią Ewę Wysocką - Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu do:
1) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu
pomocy społecznej należących do właściwości Gminy,
2) prowadzenia postępowań w sprawach z zakresu wspierania rodziny oraz wydawania decyzji w tym zakresie,
3) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych świadczeń rodzinnych
zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych,
4) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń z funduszu
alimentacyjnego,
5) podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenia postępowań i wydawania w tych
sprawach decyzji,
6) przekazywania do biura informacji gospodarczej, infonnacji gospodarczych o zobowiązaniu lub
zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego,
7) prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawie dodatków mieszkaniowych,
8) wydawania decyzji administłacyjnych w przedmiocie przyznawania zryczałtowanego dodatku
energetycznego określonego w ustawie Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2024, poz. 266 ze zm.),
9) prowadzenia postępowań w sprawie zasiłków dla opiekunów okłcślonych w ustawie o ustaleniu i wypłacie
zasiłków dla opiekunów oraz do wydawania w tych sprawach decyzji administracyjnych,
10) wydawania decyzji administracyjnych w sprawie potwierdzenia świadczeń opieki zdrowotnej
świadczeniobiorcy określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych,
I l) realizacji zadań wynikających z ustawy o Dużej Rodziny, w tym wydawanie decyzji
administracyjnych,
12) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń
wychowawczych określonych w ustawie o pomocy państwa w wychowaniu dzieci,
13) prowadzenie postępowań w sprawach o ustalenie uprawnień do przyznania jednorazowego świadczenia na
dziecko zgodnie z ustawa o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem",
ld: 6EA9EF30-ODC34187-BDA 1-4FBCD885D820. Podpisany
Strona I
14) podpisy,vania korespondencji oraz załatwiania spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Ośrodka,
15) prowadzenia postepowań w sprawach, o których mowa w aft. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia
2001 r. Prawo ochrony środowiska, w tym do wydawania w tych sprawach zaświadczeń o wysokości
miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom
fizycznym, które zamierzają złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochmny Środowiska i Gospodarki
Wodnej.
16) pnwadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu Świadczeń pomocy
materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Rzekuń.
S 2. W sprawach załatwianych na mocy upoważnienia, o których mowa w S 1. — pkt. 1- 16 Kiemwnik
Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu posługiwać się będzie pieczĘcią o treści:
"z up. Wójta Gminy
mgr Ewa Wysocka
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu"
S 3. Niniejsze upoważnienie zostaje udzielone na czas pełnienia funkcji Kierownika Ośrodka Pomocy
Społecznej w Rzekuniu, przy czym może zostać w każdym czasie zmienione lub odwołane.
4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
mgr Ba
ld: 6EA9EF30-0DC3-4187-BDAI .4FBCD885D820. Podpisany
PO dolak
WOJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 1 lipca 2025 r.
w sprawie nadania upoważnień dla Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu
Na podstawie art. 1 10 ust. 7 ustawy z dnia 12 malca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz U. z 2024
poz 1283ze zm.), alt. 10 ust. 2 ustawy zdnia II lutego 2016 r., art. 20 ust. 2 w związku z art. 3 pkt II ustawy
z dnia 18 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz U. z 2024 r., poz. 323 ze zm.), art. 12 ust. 2 ustawy
z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2025 r., poz. 438 ze zm.),
art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 323 ze zm.),
w związku z art. 10 ust. I ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów
(Dz. U. z 2024 r., poz. 246), w zw. z art. 10 pkt 13 ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży
i rodzin "Za życiem" (Dz. U. z 2024 r., poz. 1829 ze zm.), art. 54 ust. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze śmdków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146 ze zm.),
art. 8 w związku z art. 1 76 ustawy z dnia 29 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(Dz. U. z 2025 poz. 49), art. 9 ust. 5 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U.
z 2024 r., poz. 1512), art. 28 ust. I pkt I ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do
alimentów (Dz. U. z 2025, poz. 435 ze zm.) w razie powstania zaległości za okres dłuższy niż 6 miesięcy,
art. 41 1 ust. 10 h i ust. 10 r ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. — Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2025 r.,
poz 647 ze zm.), Uchwały Nr XXI/142/2020 Rady Gminy Rzekuń z dnia 12 lutego 2020 r., zarządzam co
następuje:
1. Upoważniam panią Ewę Wysocką - Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu do:
1) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu
pomocy społecznej należących do właściwości Gminy,
2) prowadzenia postępowań w sprawach z zakresu wspierania rodziny oraz wydawania decyzji w tym zakresie,
3) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych świadczeń rodzinnych
zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych,
4) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń z funduszu
alimentacyjnego,
5) podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenia postępowań i wydawania w tych
sprawach decyzji,
6) przekazywania do biura informacji gospodarczej, infonnacji gospodarczych o zobowiązaniu lub
zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego,
7) prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawie dodatków mieszkaniowych,
8) wydawania decyzji administłacyjnych w przedmiocie przyznawania zryczałtowanego dodatku
energetycznego określonego w ustawie Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2024, poz. 266 ze zm.),
9) prowadzenia postępowań w sprawie zasiłków dla opiekunów okłcślonych w ustawie o ustaleniu i wypłacie
zasiłków dla opiekunów oraz do wydawania w tych sprawach decyzji administracyjnych,
10) wydawania decyzji administracyjnych w sprawie potwierdzenia świadczeń opieki zdrowotnej
świadczeniobiorcy określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych,
I l) realizacji zadań wynikających z ustawy o Dużej Rodziny, w tym wydawanie decyzji
administracyjnych,
12) prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń
wychowawczych określonych w ustawie o pomocy państwa w wychowaniu dzieci,
13) prowadzenie postępowań w sprawach o ustalenie uprawnień do przyznania jednorazowego świadczenia na
dziecko zgodnie z ustawa o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem",
ld: 6EA9EF30-ODC34187-BDA 1-4FBCD885D820. Podpisany
Strona I
14) podpisy,vania korespondencji oraz załatwiania spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Ośrodka,
15) prowadzenia postepowań w sprawach, o których mowa w aft. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia
2001 r. Prawo ochrony środowiska, w tym do wydawania w tych sprawach zaświadczeń o wysokości
miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom
fizycznym, które zamierzają złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochmny Środowiska i Gospodarki
Wodnej.
16) pnwadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu Świadczeń pomocy
materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Rzekuń.
S 2. W sprawach załatwianych na mocy upoważnienia, o których mowa w S 1. — pkt. 1- 16 Kiemwnik
Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu posługiwać się będzie pieczĘcią o treści:
"z up. Wójta Gminy
mgr Ewa Wysocka
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzekuniu"
S 3. Niniejsze upoważnienie zostaje udzielone na czas pełnienia funkcji Kierownika Ośrodka Pomocy
Społecznej w Rzekuniu, przy czym może zostać w każdym czasie zmienione lub odwołane.
4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
mgr Ba
ld: 6EA9EF30-0DC3-4187-BDAI .4FBCD885D820. Podpisany
PO dolak