Zarządzenie Nr 81/2023 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 15.11.2023 r. w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadaniu "Zagospodarowanie, odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rzekuń od stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2025 r."
Treść zarządzenia: Zarzadzenie_Nr_81.pdf
ZARZĄDZENIE NR 81/2023
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 15 listopada 2023 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej do postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego na zadaniu „ Zagospodarowanie, odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy
Rzekuń od stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2025 r."
Na podstawie art. 33 ust. I i ust. 3 w związku z art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie
grninnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40ze zm.) oraz art. 53, arl. 54 i art. 55 ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) zarządzam, co następuje:
1. l. W celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadaniu
odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rzekuń od stycznia 2024 r. do
31 grudnia 2025 r?' powołuje się Komisję Przetargową w składzie:
l. Krzysztof Zebrowski - Przewodniczący Komisji,
2. Anna Malinowska - członek komisji,
3. Paulina Pietrzak - członek komisji,
2. Komisja działa zgodnie z regulaminem stanowiącym załącznik do niniejszego Zarządzenia.
3. Wykonanie zarządzenia powierza SekretarA)Wi Gminy.
4. Po zakończeniu pracy komisja się rozwiązuje.
S 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
ld: F5D1773s.cgEl-498s-8F13-4BBBE5FAF6DB. Ogłoszony
m gr Perłosz Podolak
Strona I
Załącznik do zarządzenia Nr 81/2023
Wójta Gminy Rzekuń
z dnia 15 listopada 2023 r.
Regulamin pracy komisji przetargowej
l. Komisja działa na podstawie Zarządzenia nr 81/2023 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 15 listopada 2023 r.
i w oparciu o przepisy ustawy z dnia II września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r.,
poz. 1605 ze zm), przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego
Regulaminu.
2. Komisja rozpoczyna działalność z dniem upływu terminu składania ofert, a kończy z dniem zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Członek Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje mu czynności, kierując się wyłącznie
przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
4. Komisja pracuje w składzie co najmniej trzyosolM)wym.
5. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący lub członek komisji wyznaczony przez Wójta Gminy.
6. Każda osoba wchodząca w skład Komisji zobowiązana jest do złożenia pisemnego oświadczenia, pod
rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, o braku lub istnieniu okoliczności,
o których mowa w art. 56 ust. I Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, tzn: „Osoby wykonujqce czynnaści
w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegajq wylqczeniu, jeżeli:
l) ubiegajq się o udzielenie zamówienia;
2) pozostajq w nviqzku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwo, lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub sq związane z tytułu
przysposobienia, opieki lub kurateli, albo pozostajq we Wspólnym pozyciu z Wykonawcą, jego zastgpcq
prawnym lub członkami organów zarządzających lub Organów nadzorczych Wykonawców ubiegajqcych sie
o udzielnie zamówienia;
3) w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub
zlecenia z Wykonawcq, Otrzymywały od Wykonawcy wynagrodzenia z innego tytułu lub były członkami
organów zarzqdzajqcych lub organów nadzorczych Wykonawców ubiegajqcych się o udzielenie
zamówienia.
4) pozostają z Wykonawcq w takim stosunku prawnym lub faktycznym; że istnieje uzasadniona wqtpliwoŚĆ
co do ich bezstronności lub niezależności w zwiqzku z postgpowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na
posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowew, ekonomicznego lub osobistego
w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania;
7. Złożenie oświadczenia, o którym mowa w ust. 6 następuje zgodnie z art. 56 ust. 5 Ustawy pzp.
8. Czynności podjęte w postępowaniu przez osotĘ wchodzącą w skład Komisji, po powzięciu przez nią
wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 6, powtarza się, za wyjątkiem otwarcia ofert
oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik
9. Oświadczenie Komisji, o którym mowa w ust. 6, stanowią integralną część dokumentacji postępowania.
10. Komisja dokonuje czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a w szczególności:
l) ocenia spełnianie stawianych wykonawcom warunków formalno-prawnych (podmiotowych/
przedmiotowych dowodowych);
2) wnioskuje do Wójta Gminy o wykluczenie Wykonawców w przypadkach określonych Ustawa pzp;
3) wnioskuje do Wójta Gminy o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych Ustawa pzp.;
4) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
ld: F5D17735-C8E1-4988-8F13-4BBBE5FAF6DB. ogłos7A'ny
Strona I
5) przygotowuje wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania;
6) przyjmuje i dokonuje analizy wniesionych Śr(xikÓw ochrony prawnej (np.odwolanie) oraz przygotowuje
stanowisko w tej sprawie.
11. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 255 ustawy Prawo zamówień
publicznych (tj. unieważnienie postępowania) Komisja występuje do Wójta Gminy o unieważnienie
Pisemne unieważnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz
okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
12. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szcz*gólności:
1 ) organizowanie prac Komisji;
2) odebranie od członków Komisji pisemnych oświadczeń, o których mowa w pkt. 6 Regulaminu i włączenie
wskazanych oświadczeń do dokumentacji postępowania;
3) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego,
4) informowanie Wójta Gminy o problemach związanych zpracami Komisji wtoku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
13. Do zadań członków Komisji należy wszystkich ofert tj. spełnienia przez wykonawców
warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badania i Ofert.
14. Członkowie Komisji wykonują swoje ăwiązki związane z pracami Komisji w ramach obowiązków
służbowych.
15. w Regulaminie jakakolwiek czynność została pominięta lub nie napisana, a wynika ona
z przepisów Ustawy pzp, należy stosować przepisy Ustawy z dnia 1 1 września 2019 roku prawo
Zamówień Publicznych.
ld: F5D17735-C8El-4988-8F13-4BBBE5FAF6DB. ogłoszony
2
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 15 listopada 2023 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej do postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego na zadaniu „ Zagospodarowanie, odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy
Rzekuń od stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2025 r."
Na podstawie art. 33 ust. I i ust. 3 w związku z art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie
grninnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40ze zm.) oraz art. 53, arl. 54 i art. 55 ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) zarządzam, co następuje:
1. l. W celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadaniu
odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rzekuń od stycznia 2024 r. do
31 grudnia 2025 r?' powołuje się Komisję Przetargową w składzie:
l. Krzysztof Zebrowski - Przewodniczący Komisji,
2. Anna Malinowska - członek komisji,
3. Paulina Pietrzak - członek komisji,
2. Komisja działa zgodnie z regulaminem stanowiącym załącznik do niniejszego Zarządzenia.
3. Wykonanie zarządzenia powierza SekretarA)Wi Gminy.
4. Po zakończeniu pracy komisja się rozwiązuje.
S 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
ld: F5D1773s.cgEl-498s-8F13-4BBBE5FAF6DB. Ogłoszony
m gr Perłosz Podolak
Strona I
Załącznik do zarządzenia Nr 81/2023
Wójta Gminy Rzekuń
z dnia 15 listopada 2023 r.
Regulamin pracy komisji przetargowej
l. Komisja działa na podstawie Zarządzenia nr 81/2023 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 15 listopada 2023 r.
i w oparciu o przepisy ustawy z dnia II września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r.,
poz. 1605 ze zm), przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego
Regulaminu.
2. Komisja rozpoczyna działalność z dniem upływu terminu składania ofert, a kończy z dniem zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Członek Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje mu czynności, kierując się wyłącznie
przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
4. Komisja pracuje w składzie co najmniej trzyosolM)wym.
5. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący lub członek komisji wyznaczony przez Wójta Gminy.
6. Każda osoba wchodząca w skład Komisji zobowiązana jest do złożenia pisemnego oświadczenia, pod
rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, o braku lub istnieniu okoliczności,
o których mowa w art. 56 ust. I Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, tzn: „Osoby wykonujqce czynnaści
w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegajq wylqczeniu, jeżeli:
l) ubiegajq się o udzielenie zamówienia;
2) pozostajq w nviqzku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwo, lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub sq związane z tytułu
przysposobienia, opieki lub kurateli, albo pozostajq we Wspólnym pozyciu z Wykonawcą, jego zastgpcq
prawnym lub członkami organów zarządzających lub Organów nadzorczych Wykonawców ubiegajqcych sie
o udzielnie zamówienia;
3) w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub
zlecenia z Wykonawcq, Otrzymywały od Wykonawcy wynagrodzenia z innego tytułu lub były członkami
organów zarzqdzajqcych lub organów nadzorczych Wykonawców ubiegajqcych się o udzielenie
zamówienia.
4) pozostają z Wykonawcq w takim stosunku prawnym lub faktycznym; że istnieje uzasadniona wqtpliwoŚĆ
co do ich bezstronności lub niezależności w zwiqzku z postgpowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na
posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowew, ekonomicznego lub osobistego
w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania;
7. Złożenie oświadczenia, o którym mowa w ust. 6 następuje zgodnie z art. 56 ust. 5 Ustawy pzp.
8. Czynności podjęte w postępowaniu przez osotĘ wchodzącą w skład Komisji, po powzięciu przez nią
wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 6, powtarza się, za wyjątkiem otwarcia ofert
oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik
9. Oświadczenie Komisji, o którym mowa w ust. 6, stanowią integralną część dokumentacji postępowania.
10. Komisja dokonuje czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a w szczególności:
l) ocenia spełnianie stawianych wykonawcom warunków formalno-prawnych (podmiotowych/
przedmiotowych dowodowych);
2) wnioskuje do Wójta Gminy o wykluczenie Wykonawców w przypadkach określonych Ustawa pzp;
3) wnioskuje do Wójta Gminy o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych Ustawa pzp.;
4) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
ld: F5D17735-C8E1-4988-8F13-4BBBE5FAF6DB. ogłos7A'ny
Strona I
5) przygotowuje wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania;
6) przyjmuje i dokonuje analizy wniesionych Śr(xikÓw ochrony prawnej (np.odwolanie) oraz przygotowuje
stanowisko w tej sprawie.
11. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 255 ustawy Prawo zamówień
publicznych (tj. unieważnienie postępowania) Komisja występuje do Wójta Gminy o unieważnienie
Pisemne unieważnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz
okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
12. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szcz*gólności:
1 ) organizowanie prac Komisji;
2) odebranie od członków Komisji pisemnych oświadczeń, o których mowa w pkt. 6 Regulaminu i włączenie
wskazanych oświadczeń do dokumentacji postępowania;
3) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego,
4) informowanie Wójta Gminy o problemach związanych zpracami Komisji wtoku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
13. Do zadań członków Komisji należy wszystkich ofert tj. spełnienia przez wykonawców
warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz badania i Ofert.
14. Członkowie Komisji wykonują swoje ăwiązki związane z pracami Komisji w ramach obowiązków
służbowych.
15. w Regulaminie jakakolwiek czynność została pominięta lub nie napisana, a wynika ona
z przepisów Ustawy pzp, należy stosować przepisy Ustawy z dnia 1 1 września 2019 roku prawo
Zamówień Publicznych.
ld: F5D17735-C8El-4988-8F13-4BBBE5FAF6DB. ogłoszony
2