Zarządzenie Nr 98/2024 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 20 sierpnia 2024 r. w sprawie powołania Komisji do przeprowadzenia skontrum zbiorów bibliotecznych w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu
Treść zarządzenia: Zarzadzenie_Nr_98.pdf
ZARZĄDZENIE NR 98/2024
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 20 sierpnia 2024 r.
w sprawie powołania komisji do prząrowadzenia skontrum zbiorów bibliotecznych w Gminnej
Bibliotece Publicznej w Rzekuniu
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U.
z 2024 r., poz. 609ze zm.) oraz 530 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia
29 grudnia 2008 r. w sprawie ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008r. Nr 205, poz. 1283)
w związku ze zmianą na stanowisku Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu zarządzam, co
następuje:
S 1. Przeprowadzić skontrum zbiorów bibliotecznych w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu
w okresie od 23 sierpnia 2024 r. do 30 sierpnia 2024 r.
S 2. Do przeprowadzenia skontrum powołuję Komisję Skontrową w składzie:
l) Wioletta Dzbeńska - przewodniczący,
2) Joanna Kępista - członek.
3) Teresa Sagała - członek.
S 3. Na czas trwania skontrum w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu zawiesza się udostępnianie
zbiorów.
S 4. Skontrum należy przeprowadzić na podstawie Regulaminu działania Komisji Skontrowej stanowiącego
Załącznik do niniejszego zarządzenia.
S 5. Wykonanie zarządzenia powierzam przewodniczącemu Komisji.
S 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
72EE7DD7-S4684D86-95D6-CDC2E06C26B9. Podpisany
nłgr Bartosz Podolak
Strona I
Załącznik do zarządzenia Nr 98/2024
Wójta Gminy Rzekuń
z dnia 20 sierpnia 2024 r.
REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI SKONTROWEJ
l. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie kontroli całości materiałów bibliotecznych zgromadzonych
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu w terminie od 23.08.2024 r. do 30.08.2024 r.
2. Skontrum obejmuje materiały biblioteczne znajdujące się w bibliotece oraz wypożyczone czytelnikom.
3. Celem skontnłm jest ustalenie zgodności stanu faktycznego zbiorów wynikających z ewidencji biblioteki
ze stanem rzeczywistym, stwierdzenie i wyjaśnienie różnic między stanem faktycznym a zapisami
ewidencyjnymi oraz ustalenie braków względnych i
4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy ewidencyjne z tradycyjnych ksiąg
inwentarzowych, tgestrów ubytków, komputerowej bazy katalogowej w systemie bibliotecznym Mateusz,
a dla materiałów wypożyczonych - w komputerowej bazie wypożyczeń.
5. Skontrum materiałów bibliotecznych zostanie przeprowadzone przy pomocy Systemu Bibliotecznego
Mateusz przy wykorzystaniu modułu skontrum.
6. Podczas skontrum należy:
l) porównać zapisy ewidencyjne (w księgach inwentarzowych, bazach komputerowych i innych rejestrach) ze
stanem faktycznym zbiorów,
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między stanem ewidencyjnym, a stanem faktycznym zbiorów,
3) ustalić ewentualne braki względne i bezwzględne.
7. po zakończeniu kontroli Komisja Skontrowa sporządza w trzech egzemplarzach protokół, który
powłnten zawierać:
4) ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych,
5) stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości,
6) wnioski w sprawie nieodnalezionych braków wraz z uzasadnieniem.
8. Do protokołu należy dołączyć:
- wykaz braków względnych,
- wykaz braków bezwzględnych,
- niniejszy regulamin komisji skontrowej.
ld: 72EE7DD7-5468-4D86-9SD6-CDC2E06C26B9. podpisany
Strona I
WÓJTA GMINY RZEKUŃ
z dnia 20 sierpnia 2024 r.
w sprawie powołania komisji do prząrowadzenia skontrum zbiorów bibliotecznych w Gminnej
Bibliotece Publicznej w Rzekuniu
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U.
z 2024 r., poz. 609ze zm.) oraz 530 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia
29 grudnia 2008 r. w sprawie ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008r. Nr 205, poz. 1283)
w związku ze zmianą na stanowisku Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu zarządzam, co
następuje:
S 1. Przeprowadzić skontrum zbiorów bibliotecznych w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu
w okresie od 23 sierpnia 2024 r. do 30 sierpnia 2024 r.
S 2. Do przeprowadzenia skontrum powołuję Komisję Skontrową w składzie:
l) Wioletta Dzbeńska - przewodniczący,
2) Joanna Kępista - członek.
3) Teresa Sagała - członek.
S 3. Na czas trwania skontrum w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu zawiesza się udostępnianie
zbiorów.
S 4. Skontrum należy przeprowadzić na podstawie Regulaminu działania Komisji Skontrowej stanowiącego
Załącznik do niniejszego zarządzenia.
S 5. Wykonanie zarządzenia powierzam przewodniczącemu Komisji.
S 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
72EE7DD7-S4684D86-95D6-CDC2E06C26B9. Podpisany
nłgr Bartosz Podolak
Strona I
Załącznik do zarządzenia Nr 98/2024
Wójta Gminy Rzekuń
z dnia 20 sierpnia 2024 r.
REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI SKONTROWEJ
l. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie kontroli całości materiałów bibliotecznych zgromadzonych
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rzekuniu w terminie od 23.08.2024 r. do 30.08.2024 r.
2. Skontrum obejmuje materiały biblioteczne znajdujące się w bibliotece oraz wypożyczone czytelnikom.
3. Celem skontnłm jest ustalenie zgodności stanu faktycznego zbiorów wynikających z ewidencji biblioteki
ze stanem rzeczywistym, stwierdzenie i wyjaśnienie różnic między stanem faktycznym a zapisami
ewidencyjnymi oraz ustalenie braków względnych i
4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy ewidencyjne z tradycyjnych ksiąg
inwentarzowych, tgestrów ubytków, komputerowej bazy katalogowej w systemie bibliotecznym Mateusz,
a dla materiałów wypożyczonych - w komputerowej bazie wypożyczeń.
5. Skontrum materiałów bibliotecznych zostanie przeprowadzone przy pomocy Systemu Bibliotecznego
Mateusz przy wykorzystaniu modułu skontrum.
6. Podczas skontrum należy:
l) porównać zapisy ewidencyjne (w księgach inwentarzowych, bazach komputerowych i innych rejestrach) ze
stanem faktycznym zbiorów,
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między stanem ewidencyjnym, a stanem faktycznym zbiorów,
3) ustalić ewentualne braki względne i bezwzględne.
7. po zakończeniu kontroli Komisja Skontrowa sporządza w trzech egzemplarzach protokół, który
powłnten zawierać:
4) ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych,
5) stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości,
6) wnioski w sprawie nieodnalezionych braków wraz z uzasadnieniem.
8. Do protokołu należy dołączyć:
- wykaz braków względnych,
- wykaz braków bezwzględnych,
- niniejszy regulamin komisji skontrowej.
ld: 72EE7DD7-5468-4D86-9SD6-CDC2E06C26B9. podpisany
Strona I