- Szczegóły
- Adrian Ślubowski
Petycja w sprawie montażu oświetlenia ul. Wiśniowej w miejscowości Rzekuń
Treść petycji: petycja.pdf
URZĄD GMINY w RZEKUNIU
Rzekuń, 15.09.2025r.
WPŁYN ŁO
Dnia 2025 -09-23
IIOSZ załączników
Pan Wójt Gminy Rzekuń
Bartosz Podolak
PETYCJA
W sprawie montażu oświetlenia ul. Wiśniowej w miejscowości Rzekuń
Szanowny Panie Wójcie, w imieniu mieszkańców domów położonych przy ulicy
Wiśniowej w Rzekuniu zwracam się z uprzejmą prośbą o montaż oświetlenia
(lamp) na zlokalizowanych wzdłuż ulicy słupach energetycznych linii
napowietrznych. Brak oświetlenia jest szczególnie uciążliwy wieczorami,
a zwłaszcza w sezonie zimowym, w czasie deszczu i mgieł oraz gdy dzień jest
krótki. Montaż oświetlenia w znaczący sposób • wpłynie na poprawę
bezpieczeństwa mieszkańców (w szczególności dzieci wracających w godzinach
popołudniowych ze szkoły) oraz poprawę funkcjonowania społeczności lokalnej.
Ponadto montaż oświetlenia zmniejszy ryzyko kradzieży i włamań.
W trosce o dobro, mienie i zdrowie mieszkańców naszej ulicy proszę o pozytywne
rozpatrzenie naszej prośby oraz nadanie biegu sprawie.
Mieszkańcy ul. Wiśniowej:
Rzekuń, 15.09.2025r.
WPŁYN ŁO
Dnia 2025 -09-23
IIOSZ załączników
Pan Wójt Gminy Rzekuń
Bartosz Podolak
PETYCJA
W sprawie montażu oświetlenia ul. Wiśniowej w miejscowości Rzekuń
Szanowny Panie Wójcie, w imieniu mieszkańców domów położonych przy ulicy
Wiśniowej w Rzekuniu zwracam się z uprzejmą prośbą o montaż oświetlenia
(lamp) na zlokalizowanych wzdłuż ulicy słupach energetycznych linii
napowietrznych. Brak oświetlenia jest szczególnie uciążliwy wieczorami,
a zwłaszcza w sezonie zimowym, w czasie deszczu i mgieł oraz gdy dzień jest
krótki. Montaż oświetlenia w znaczący sposób • wpłynie na poprawę
bezpieczeństwa mieszkańców (w szczególności dzieci wracających w godzinach
popołudniowych ze szkoły) oraz poprawę funkcjonowania społeczności lokalnej.
Ponadto montaż oświetlenia zmniejszy ryzyko kradzieży i włamań.
W trosce o dobro, mienie i zdrowie mieszkańców naszej ulicy proszę o pozytywne
rozpatrzenie naszej prośby oraz nadanie biegu sprawie.
Mieszkańcy ul. Wiśniowej:
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Adrian Ślubowski
- Czas wytworzenia: 03-10-25 14:55
- Czas udostępnienia: 03-10-25 14:55
- Szczegóły
- Adrian Ślubowski
Petycja mieszkańców ulicy Bliskiej, Nowoczesnej i Rozwojowej w Tobolicach w o zainstalowanie oświetlenia ulicy Żeromskiego w Tobolicach.
Treść petycji: petycja.pdf
Mieszkańcy ulicy Bliskiej,
Nowoczesnej i Rozwojowej w Tobolicach
Tobolice, dn. II sierpnia 2025 r.
GMINY W RZEKUNIU
WPŁYNĘŁO
11.08.29\
dnia
Podp•
Pan Bartosz Podolak
Wójt Gminy Rzekuń
ul. Kościuszki 33
07-411 Rzekuń
PETYCJA
Szanowny Panie Wójcie, zwracamy się z uprzejmą prośbą o zainstalowanie oświetlenia
ulicy žeromskiego w Tobolicach, która stanowi kluczowy dojazd do ulic Bliskiej, Nowoczesnej
oraz Rozwojowej.
Obecnie wzdłuż ulicy Żeromskiego nie znajduje się żadna latarnia, co stanowi poważne
utrudnienie, zwłaszcza dla mieszkańców osiedla oraz osób poruszających się pomiędzy miastem
Ostrołęka a miejscowością Czarnowiec. Brak oświetlenia jest szczególnie dotkliwy w okresie
jesienno-zimowym, gdy zmrok zapada bardzo szybko.
Argumenty na rzecz montażu oświetlenia ulicznego:
1. Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów:
• Brak oświetlenia ulicy Zeromskiego stanowi ogromne zagrożenie dla osób pieszych i
rowerzystów, którzy zmuszeni są poruszać się po drodze w warunkach ograniczonej
widoczności. W szczególności dotyczy to dzieci, które codziennie poruszają się tą
drogą do szkoły. Przemieszczając się po zmroku, są one narażone na możliwość nie
zauważenia przez kierowców, co może prowadzić do poważnych wypadków
drogowych.
2. Zwiększenie bezpieczeństwa kierowców:
• W okresach deszczu, Śniegu i mgły, kierowcy mają znacznie ograniczoną
widoczność, co stwarza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Brak oświetlenia
utrudnia rozpoznanie pieszych, rowerzystów oraz innych przeszkód na drodze, co
zwiększa ryzyko wypadków drogowych. Montaż oświetlenia poprawiłby widoczność
na całym odcinku drogi, minimalizując ryzyko kolizji i wypadków.
Kierowcy poruszający się po tej drodze, szczególnie po zmroku, są zmuszeni do
dostosowywania prędkości, co zwiększa czas przejazdu i ryzyko zagrożenia w
przypadku nagłego manewru, np. hamowania czy unikania przeszkody.
3. Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa mieszkańców:
• Mieszkańcy okolicznych miejscowości, którzy regularnie poruszają się ulicą
Żeromskiego, w szczególności w godzinach wieczornych, odczuwają duży
dyskomfort związany z brakiem oświetlenia. Ulica staje się wówczas miejscem,
które budzi poczucie zagrożenia, zwłaszcza dla kobiet, dzieci i seniorów. Wzrost
poczucia bezpieczeństwa jest kluczowy dla poprawy jakości życia w naszej gminie.
Brak oświetlenia może również prowadzić do wzrostu przestępczości, ponieważ
ciemne, nieoświetlone miejsca sprzyjają działalności przestępczej, jak np. kradzieże.
4. Zwiększenie bezpieczeństwa w okresie trudnych warunków atmosferycznych:
• W okresie jesienno-zimowym, kiedy występują częste opady deszczu, śniegu czy
mgły, brak oświetlenia jeszcze bardziej ogranicza widoczność na drodze. W tych
warunkach szczególnie ważne jest, by piesi, rowerzyści i kierowcy mogli widzieć
drogę, inne pojazdy oraz osoby znajdujące się na drodze. W związku z tym brak
oświetlenia wzdłuż tej trasy stwarza dodatkowe niebezpieczeństwo.
5. Poprawa jakości życia i komfortu mieszkańców:
• Montaż oświetlenia ulicznego znacznie poprawiłby komfort życia mieszkańców
osiedla, umożliwiając im bezpieczne poruszanie się po drodze po zmroku.
Mieszkańcy nie byliby zmuszeni do korzystania z oświetlenia latarni w domach, by
móc poruszać się po okolicy, co jest szczególnie ważne w zimowych miesiącach.
Montaż oświetlenia ulicznego na ulicy Žeromskiego jest absolutnie niezbędny, aby poprawić
bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i kierowców. Brak latarni stwarza realne zagrożenie dla
życia i zdrowia użytkowników drogi, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy warunki
atmosferyczne pogarszają widoczność. Wprowadzenie oświetlenia znacząco poprawiłoby komfort
życia mieszkańców, zmniejszając ryzyko wypadków oraz poprawiając poczucie bezpieczeństwa.
W związku z powyższym, apelujemy o podjęcie działań w celu zainstalowania
oświetlenia na ulicy Żeromskiego, zwłaszcza iż gmina w ostatnim czasie sukcesywnie uzyskuje
dofinansowania na budowę oświetlenia na terenie gminy. Wierzymy, że poprawa
infrastruktury oświetleniowej w naszej gminie przyczyni się do poprawy jakości życia
mieszkańców i bezpieczeństwa na drogach. Prosimy również o udzielenie odpowiedzi na naszą
petycję w terminie.
Z wyrazami szacunku,
mieszkańcy miejscowości Tobolice
l. Lista *isÓw
Wniosek złożony podstawie art. 63 Konstytucji RP oraz ort. 241 administracyjnego
Nowoczesnej i Rozwojowej w Tobolicach
Tobolice, dn. II sierpnia 2025 r.
GMINY W RZEKUNIU
WPŁYNĘŁO
11.08.29\
dnia
Podp•
Pan Bartosz Podolak
Wójt Gminy Rzekuń
ul. Kościuszki 33
07-411 Rzekuń
PETYCJA
Szanowny Panie Wójcie, zwracamy się z uprzejmą prośbą o zainstalowanie oświetlenia
ulicy žeromskiego w Tobolicach, która stanowi kluczowy dojazd do ulic Bliskiej, Nowoczesnej
oraz Rozwojowej.
Obecnie wzdłuż ulicy Żeromskiego nie znajduje się żadna latarnia, co stanowi poważne
utrudnienie, zwłaszcza dla mieszkańców osiedla oraz osób poruszających się pomiędzy miastem
Ostrołęka a miejscowością Czarnowiec. Brak oświetlenia jest szczególnie dotkliwy w okresie
jesienno-zimowym, gdy zmrok zapada bardzo szybko.
Argumenty na rzecz montażu oświetlenia ulicznego:
1. Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów:
• Brak oświetlenia ulicy Zeromskiego stanowi ogromne zagrożenie dla osób pieszych i
rowerzystów, którzy zmuszeni są poruszać się po drodze w warunkach ograniczonej
widoczności. W szczególności dotyczy to dzieci, które codziennie poruszają się tą
drogą do szkoły. Przemieszczając się po zmroku, są one narażone na możliwość nie
zauważenia przez kierowców, co może prowadzić do poważnych wypadków
drogowych.
2. Zwiększenie bezpieczeństwa kierowców:
• W okresach deszczu, Śniegu i mgły, kierowcy mają znacznie ograniczoną
widoczność, co stwarza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Brak oświetlenia
utrudnia rozpoznanie pieszych, rowerzystów oraz innych przeszkód na drodze, co
zwiększa ryzyko wypadków drogowych. Montaż oświetlenia poprawiłby widoczność
na całym odcinku drogi, minimalizując ryzyko kolizji i wypadków.
Kierowcy poruszający się po tej drodze, szczególnie po zmroku, są zmuszeni do
dostosowywania prędkości, co zwiększa czas przejazdu i ryzyko zagrożenia w
przypadku nagłego manewru, np. hamowania czy unikania przeszkody.
3. Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa mieszkańców:
• Mieszkańcy okolicznych miejscowości, którzy regularnie poruszają się ulicą
Żeromskiego, w szczególności w godzinach wieczornych, odczuwają duży
dyskomfort związany z brakiem oświetlenia. Ulica staje się wówczas miejscem,
które budzi poczucie zagrożenia, zwłaszcza dla kobiet, dzieci i seniorów. Wzrost
poczucia bezpieczeństwa jest kluczowy dla poprawy jakości życia w naszej gminie.
Brak oświetlenia może również prowadzić do wzrostu przestępczości, ponieważ
ciemne, nieoświetlone miejsca sprzyjają działalności przestępczej, jak np. kradzieże.
4. Zwiększenie bezpieczeństwa w okresie trudnych warunków atmosferycznych:
• W okresie jesienno-zimowym, kiedy występują częste opady deszczu, śniegu czy
mgły, brak oświetlenia jeszcze bardziej ogranicza widoczność na drodze. W tych
warunkach szczególnie ważne jest, by piesi, rowerzyści i kierowcy mogli widzieć
drogę, inne pojazdy oraz osoby znajdujące się na drodze. W związku z tym brak
oświetlenia wzdłuż tej trasy stwarza dodatkowe niebezpieczeństwo.
5. Poprawa jakości życia i komfortu mieszkańców:
• Montaż oświetlenia ulicznego znacznie poprawiłby komfort życia mieszkańców
osiedla, umożliwiając im bezpieczne poruszanie się po drodze po zmroku.
Mieszkańcy nie byliby zmuszeni do korzystania z oświetlenia latarni w domach, by
móc poruszać się po okolicy, co jest szczególnie ważne w zimowych miesiącach.
Montaż oświetlenia ulicznego na ulicy Žeromskiego jest absolutnie niezbędny, aby poprawić
bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i kierowców. Brak latarni stwarza realne zagrożenie dla
życia i zdrowia użytkowników drogi, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy warunki
atmosferyczne pogarszają widoczność. Wprowadzenie oświetlenia znacząco poprawiłoby komfort
życia mieszkańców, zmniejszając ryzyko wypadków oraz poprawiając poczucie bezpieczeństwa.
W związku z powyższym, apelujemy o podjęcie działań w celu zainstalowania
oświetlenia na ulicy Żeromskiego, zwłaszcza iż gmina w ostatnim czasie sukcesywnie uzyskuje
dofinansowania na budowę oświetlenia na terenie gminy. Wierzymy, że poprawa
infrastruktury oświetleniowej w naszej gminie przyczyni się do poprawy jakości życia
mieszkańców i bezpieczeństwa na drogach. Prosimy również o udzielenie odpowiedzi na naszą
petycję w terminie.
Z wyrazami szacunku,
mieszkańcy miejscowości Tobolice
l. Lista *isÓw
Wniosek złożony podstawie art. 63 Konstytucji RP oraz ort. 241 administracyjnego
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Adrian Ślubowski
- Czas wytworzenia: 19-09-25 14:13
- Czas udostępnienia: 19-09-25 14:13
- Szczegóły
- Rafał Gumkowski
Treść petycji: skan_20240731080214.pdf
(d Declocvaz
UR710 w
D_ 09
załączników
C rnowiec, dn. 05.07.2024 r.
Pan Bartosz Podolak
Wójt Gminy Rzekuń
dw.
Rada Gminy Rzekuń
PETYCJA MIESZKAŃCÓW W SPAWIE BUDOWY LINII ŚWIATŁOWODU
My, niżej podpisani mieszkańcy sołectwa Czarnowiec z ulic Dębowa,
Brzozowa, Działkowa, Baśniowa, Topolowa zwracamy się z prośbą do Pana
Wójta o podjęcie działań w sprawie budowy instalacji światłowodowej w naszej
miejscowości. Zainteresowanie mieszkańców jest bardzo duże, co potwierdzają
podpisy mieszkańców pod petycją.
Na terenie naszego osiedla wciąż przybywa nowych mieszkańców, przez co
powiększa się grono osób zainteresowanych dostępem do szybkiego łącza
internetowego. Umożliwia to rozwój indywidualny oraz ułatwia codzienne życie
poprzez możliwość nauki, pracy czy choćby możliwość „załatwienia" spraw
codziennych w urzędach, zakupach itp. Obecnie większość mieszkańców
korzysta z dostępu do Internetu dostarczanego drogą radiową, który ma
niewielką przepustowość i nie zawsze jest dostępny, co powoduje ograniczenia
i wykluczenia.
Mamy nadzieję, że petycja podpisana przez mieszkańców pokaże skalę
zainteresowania oraz zapotrzebowanie na podłączenie wyżej wymienionej
instalacji.
Z wyrazami szacunku
mieszkańcy
UR710 w
D_ 09
załączników
C rnowiec, dn. 05.07.2024 r.
Pan Bartosz Podolak
Wójt Gminy Rzekuń
dw.
Rada Gminy Rzekuń
PETYCJA MIESZKAŃCÓW W SPAWIE BUDOWY LINII ŚWIATŁOWODU
My, niżej podpisani mieszkańcy sołectwa Czarnowiec z ulic Dębowa,
Brzozowa, Działkowa, Baśniowa, Topolowa zwracamy się z prośbą do Pana
Wójta o podjęcie działań w sprawie budowy instalacji światłowodowej w naszej
miejscowości. Zainteresowanie mieszkańców jest bardzo duże, co potwierdzają
podpisy mieszkańców pod petycją.
Na terenie naszego osiedla wciąż przybywa nowych mieszkańców, przez co
powiększa się grono osób zainteresowanych dostępem do szybkiego łącza
internetowego. Umożliwia to rozwój indywidualny oraz ułatwia codzienne życie
poprzez możliwość nauki, pracy czy choćby możliwość „załatwienia" spraw
codziennych w urzędach, zakupach itp. Obecnie większość mieszkańców
korzysta z dostępu do Internetu dostarczanego drogą radiową, który ma
niewielką przepustowość i nie zawsze jest dostępny, co powoduje ograniczenia
i wykluczenia.
Mamy nadzieję, że petycja podpisana przez mieszkańców pokaże skalę
zainteresowania oraz zapotrzebowanie na podłączenie wyżej wymienionej
instalacji.
Z wyrazami szacunku
mieszkańcy
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Rafał Gumkowski
- Czas wytworzenia: 31-07-24 10:06
- Czas udostępnienia: 31-07-24 10:06
- Szczegóły
- Monika Kurzych
Treść petycji stanowi poniższy załącznik:
petycja: Petycja.pdf
Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art 33 ust. 3 Ustawy z dnia
8 marca 1990 r _ o samorządzie gminnym (tj Dz. U. z 2022 r. poz. 1526.)
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym
kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r
o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj. Dz. IJ z 2019 r. poz. 162, 1590) oraz przepisów
art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (tj. DzLl. 2018 poz 870)
Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art 61 pkt 2 IJstawy Kodeks Cywilny (t_j. Dz. IJ z 2020 r. poz
1740)
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za
pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycjș Rzeczony adres e-mail
uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne
zastosowanie dyspozycji art. 222 IJstawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preambuła Wniosku/Petycji*:
Wnioskodawca przed złożeniem niniejszego wniosku dokonał analizy odpowiedzi uzyskanych w trybie
ustawy o dostępie do informacji publicznej w przeciągu ostatnich 20 lat - w obszarze związanym z
wydatkowaniem środków podatników przez JST na cele dotyczące szkoleń i podnoszenia kwalifikacji
Urzędników _
Punktem wyjścia analizy dokonanej przez wnioskodawcę był zapis art 241 KPA "Przedmiotem wniosku
mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia
pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."
Oczywiście wszystko w kontekście art 61 i 63 Konstytucji RP "Każdy ma prawo składać petycje,
wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym, etc"
Dodatkowo dokonując analizy uzyskanych do tej pory odpowiedzi i widząc potrzebę zadania kolejnych
pytań związanych z wydatkowaniem przez Urzędy środków Podatników - Wnioskodawca - opierał się
w tym przypadku na następujących podstawach prawnych
Art 24 ust. 2 pkt. 7 i art 29 Ustawy o z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych tj.
(Dz. U. z 2022 poz 530)
- scilicet: art 24 wzmiankowanej ustavry: Do obowiązków pracownika samorządowego należy w
szczególności stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych
Art 29 wyżej wzmiankowanej ustawy - scilicet: ) Pracownicy samorządowi uczestniczą w
różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
2. W planach finansowych jednostek, o których mowa w art. 2, przewiduje się środki finansowe na
podnoszenie wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
Ponadto Wnioskodawca ponownie zapoznał się z protokołami pokontrolnymi Najwyższej Izby
Kontroli opublikowanymi na stronach www.nik.gov.pl inter alia o sygnaturze LBY-4101-017-
00/2014 Nr ewid. 23120151P114/037/LBY pod nazwą „Organizacja i finasowanie szkoleń dla
pracownikow administracji publicznej"
W konkluzjach ogólnych - rzeczonych protokołów NIK - znalazła się m_in_ następująca sugestia:
Najwyższa Izba Kontroli, niezależnie od wniosków przekazanych w wystąpieniach pokontrolnych
kierownikom skontrolowanych jednostek, uznaje za niezbędne podjęcie następujących działań na rzecz
efekt"łnego wykorzystania środków przeznaczonych na szkolenia pracowników:
dokonywanie — w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego — rzetelnych analiz
rzeczywistych potrzeb szkoleniowych oraz sporządzanie na ich podstawie okresowych planów szkoleń,
określenie mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie środków
finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodo',wych pracowników;
wypracowanie instrumentów ewaluacji szkoleń i innych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych
pracowników, pozwalających na dokonanie oceny, czy przyniosły one zamierzone rezultaty. Zdaniem
NIK istnieje potrzeba oparcia ewaluacji szkoleń na weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności oraz ich
poświadczania stosownym certyfikatem zamiast powszechnie stosowanych ceftyfikatów
potwierdzających jedynie fakt uczestnictwa w szkoleniu
Ponadto w treści wzmiankowanych protokołów NIK zarzuca JST, w poszczególnych przypadkach:
"Kierowanie pracowników na szkolenia, których tematyka nie odpowiadała ich zakresom
czynności i zadaniom realizowanym przez Urząd (...)” - sic!
Jak wynika z protokołów - wg. NIK - Urzędnicy ) nie sporządzali planów szkoleń oraz nie prowadzili
dokumentacji dotyczącej planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych
ścieżek rozwoju zawodowego pracowników"(...)"
Analizując uzyskane w ostatnich latach odpowiedzi Wnioskodawca utwierdził się w przekonaniu, że
pomimo upływu czasu sygnalizowane przez NIK mankamenty nie zostały usunięte, a w pewnych
obszarach wraz ze wzrostem budżetów na cele szkoleniowe - problematyka niewłaściwego
wydatkowania środków podatników w tym obszarze się pogłębia i wymaga ciągłej kontroli społecznej -
poprzez zwiększanie jawności i transparentności.
Zatem każdy Podatnik - ma obowiązek i prawo zadawać pytanie czy - jeśli prawdziwe są powzięte
przez NIK wnioski - można byłoby pieniądze podatników wydatkować efektywniej w tym obszarze?
Wszak w obecnej - szybko zmieniającej się rzeczywistości można uzyskiwać dostęp do efektywnych
szkoleń - w obszarach rzeczywiście najbardziej palących i związanych z nowymi wyzwaniami jakie
stawia informatyzacja, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, etc
Resumując - zdaniem wnioskodawcy - biorąc pod uwagę, że wydatkowane są na ten cel pieniądze
Podatników - w szczególnym interesie publicznym pro publico bono jest poddanie tego obszaru kontroli
społecznej, procedurom sanacyjnym, czy to w trybie art 241 KPA czy innych przepisów dot. jawności i
transparentności, etc
W zawiązku z povryžszym:
Osnowa Wniosku:
Sl) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust 1 pkt. 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj Dz. U. z 2022 r _ poz. 902) - w dalszej części rzeczona ustawa może
występować pod akronimem: uoddip) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę ze
środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. w ramach zakupów szkoleń związanych z tematyką
szeroko pojętego cyberbezpieczeństwa?
Sł. 1) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o wymienienie co najmniej 5 tytułów i
odnośnych zakresów tematycznych szkoleń - w ramach których - w 2023 r. wydatkowano w
Urzędzie najwyższe kwoty ze środków publicznych.
W tym przypadku Wnioskodawca pyta o rzeczone 5 tytułów szkoleń wybranych z ogólnego
zakresu tematycznego odbytych szkoleń w 2023 r.
Do każdego z wyszczegolnionych wyżej wzmiankowanych zakresów tematycznych szkoleń, o
które wnioskodawca pyta zgodnie z 51.1. - wnosimy o przypisanie odnośnej kwantyfikacji
poniesionych kosztów.
S2) W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - wnosimy o udzielenie informacji publicznej -
czy w ciągu ostatnich 4 lat Gmina korzystała ze szkoleń finansowanych z Krajowego Funduszu
Szkoleniowego?
S3) Korespondując z informacjami uzyskanymi z wyżej cytowanych protokołów pokontrolnych NIK - na
mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do
informacji publicznej (tj. Dz LI z 2022 r. poz. 902) - czy:
1. W Urzędzie określono mechanizmy i procedury kontrolne zapewniających efektywne
wykorzystanie środków finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji
zawodowych pracowników?
2. W Urzędzie - sporządzono plany szkoleń i prowadzona jest dokumentacja dotycząca
planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych ścieżek rozwoju
zawodowego pracowników” ? - niniejsze pytanie dotyczy oczywiście stanu faktycznego
związanego z okresem 2024 r.
3. Jeśli odpowiedź na pytanie z S2 pkt. 1 jest twierdząca - Wnioskodawca wnosi o udzielnie
informacji publicznej czy Urząd opublikował jakąkolwiek dokumentację dotyczącą planowanych
szkoleń oraz mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie
środków publicznych w tym obszarze - w Biuletynie Informacji Publicznej i ewentualnie pod
jakim adresem URL?
S3a) W trybie wyżej powołanych przepisów wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - czy Urząd brał udział w programie „Cyberbezpieczny Samorząd” i jaką kwotę
pozyskał - lub ma szansę pozyskać w ramach rzecznego grantu?
SS) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczer) Ustawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (t.j_ Dz. LI. z 2022 r. poz. 902) - Jaką kwotę - en bloc - zamierza
przeznaczyć urząd do końca 2024 r. na szkolenia związane z potrzebą stopniowego
przygotowywania się do wdrożenia w JST przepisów Dyrektywy 2022/2555 w sprawie środków
na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii - (NISZ)?
S6) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej") IJstawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. LL z 2022 r poz 902) - wnosimy o udzielenie informacji
publicznej 0 5 głównych obszarach szkoleń jakie w 2024 r. - wydają się Gminie najbardziej
istotne z punktu wypełniania zadań publicznych i racjonalnego wydatkowania środków
podatników.
S7) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj. Dz. LI. z 2022 r _ poz 902) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - nazwy firm szkoleniowych, które realizowaky 5 największych zamówień związanych z
podnoszeniem kwalifikacji Urzędników w 2023 r _
Wnosimy jednocześnie aby każdemu dostawcy przyporządkowana była stosowana kwota
wydatkowana przez Gminę w 2023 na usługi tego typu
SB) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i
wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru
wypełniania zadań publicznych w związku z ewentualnym zamawianiem i oceną efektywności
dostępnych na rynku szkoleń
- scilicet: (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel_ i
stanowisko służbowe IJrzędnika)
Jeśli taki Urzędnik nie został wskazany wnosimy o podane stosownych danych osoby, która - w
empirii - operacyjne zajmuje się tym obszarem działania Urzędu
Preambuła do pytania z 59 poniżej:
Wnioskodawca analizując uzyskane na przestrzeni ostatnich lat
- informacje publiczne z Gmin -
dotyczące wypełniania zadania własnego określonego w art 7 ust. 1 pkt 18 Ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz 559 , 583) - potwierdził ze smutkiem ocenę
Najwnyžszej Izby Kontroli zawartej w protokole pokontrolnym o sygnaturze: LKl.430.003.2019 Nr ewid.
74120191P119/072/LKl (w całości dostępny na stronach nik.gov.pl)
Dla przypomnienia NIK konkluduje inter alia:
„(...) Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań (...)
„(...) Finansowanie z budżetów promocyjnych promocję celów, które nie miały nic wspólnego z
promocją, stw•ierdzono w połowie skontrolowanych jst. )
W związku z tak rażącym złym stanem faktycznym dotyczących wydatkowania Srodków Podatników na
promocję gmin - w tym przyciągnie uwagi potencjalnych inwestorów i turystów
Wnioskodawca dokonał ad hoc analizy - trendów zwiążą nich z promocją Jednostek Samorządu
Terytorialnego na ternie UE. Przeważają nowoczesne formy związane z użyciem multimediów do
promocji Jednostek skierowane do Turystów i potencjalnych inwestorów.
W Hiszpania, Niemczech: Francji czy w Krajach Skandynawskich promocja gmin (tamtejszych
odpowiedników gmin) nie odbiega poziomem od promocji dużych korporacji - podobny rozmach:
nowoczesne narzędzia, długofalowe plany działań i jasne strategie z oceną efektów każdego
wydatkowanego eurtl
Tymczasem w naszym kraju NIK jakby a contrario w wyżej wzmiankowanym protokole NIK konkluduje:
Dlatego Izba skierowała do kierowników skontrolowanych jst wnioski pokontrolne. Dotyczyły one
przede wszystkim:
8 marca 1990 r _ o samorządzie gminnym (tj Dz. U. z 2022 r. poz. 1526.)
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym
kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r
o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj. Dz. IJ z 2019 r. poz. 162, 1590) oraz przepisów
art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (tj. DzLl. 2018 poz 870)
Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art 61 pkt 2 IJstawy Kodeks Cywilny (t_j. Dz. IJ z 2020 r. poz
1740)
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za
pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycjș Rzeczony adres e-mail
uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne
zastosowanie dyspozycji art. 222 IJstawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preambuła Wniosku/Petycji*:
Wnioskodawca przed złożeniem niniejszego wniosku dokonał analizy odpowiedzi uzyskanych w trybie
ustawy o dostępie do informacji publicznej w przeciągu ostatnich 20 lat - w obszarze związanym z
wydatkowaniem środków podatników przez JST na cele dotyczące szkoleń i podnoszenia kwalifikacji
Urzędników _
Punktem wyjścia analizy dokonanej przez wnioskodawcę był zapis art 241 KPA "Przedmiotem wniosku
mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia
pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."
Oczywiście wszystko w kontekście art 61 i 63 Konstytucji RP "Każdy ma prawo składać petycje,
wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym, etc"
Dodatkowo dokonując analizy uzyskanych do tej pory odpowiedzi i widząc potrzebę zadania kolejnych
pytań związanych z wydatkowaniem przez Urzędy środków Podatników - Wnioskodawca - opierał się
w tym przypadku na następujących podstawach prawnych
Art 24 ust. 2 pkt. 7 i art 29 Ustawy o z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych tj.
(Dz. U. z 2022 poz 530)
- scilicet: art 24 wzmiankowanej ustavry: Do obowiązków pracownika samorządowego należy w
szczególności stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych
Art 29 wyżej wzmiankowanej ustawy - scilicet: ) Pracownicy samorządowi uczestniczą w
różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
2. W planach finansowych jednostek, o których mowa w art. 2, przewiduje się środki finansowe na
podnoszenie wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
Ponadto Wnioskodawca ponownie zapoznał się z protokołami pokontrolnymi Najwyższej Izby
Kontroli opublikowanymi na stronach www.nik.gov.pl inter alia o sygnaturze LBY-4101-017-
00/2014 Nr ewid. 23120151P114/037/LBY pod nazwą „Organizacja i finasowanie szkoleń dla
pracownikow administracji publicznej"
W konkluzjach ogólnych - rzeczonych protokołów NIK - znalazła się m_in_ następująca sugestia:
Najwyższa Izba Kontroli, niezależnie od wniosków przekazanych w wystąpieniach pokontrolnych
kierownikom skontrolowanych jednostek, uznaje za niezbędne podjęcie następujących działań na rzecz
efekt"łnego wykorzystania środków przeznaczonych na szkolenia pracowników:
dokonywanie — w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego — rzetelnych analiz
rzeczywistych potrzeb szkoleniowych oraz sporządzanie na ich podstawie okresowych planów szkoleń,
określenie mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie środków
finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodo',wych pracowników;
wypracowanie instrumentów ewaluacji szkoleń i innych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych
pracowników, pozwalających na dokonanie oceny, czy przyniosły one zamierzone rezultaty. Zdaniem
NIK istnieje potrzeba oparcia ewaluacji szkoleń na weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności oraz ich
poświadczania stosownym certyfikatem zamiast powszechnie stosowanych ceftyfikatów
potwierdzających jedynie fakt uczestnictwa w szkoleniu
Ponadto w treści wzmiankowanych protokołów NIK zarzuca JST, w poszczególnych przypadkach:
"Kierowanie pracowników na szkolenia, których tematyka nie odpowiadała ich zakresom
czynności i zadaniom realizowanym przez Urząd (...)” - sic!
Jak wynika z protokołów - wg. NIK - Urzędnicy ) nie sporządzali planów szkoleń oraz nie prowadzili
dokumentacji dotyczącej planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych
ścieżek rozwoju zawodowego pracowników"(...)"
Analizując uzyskane w ostatnich latach odpowiedzi Wnioskodawca utwierdził się w przekonaniu, że
pomimo upływu czasu sygnalizowane przez NIK mankamenty nie zostały usunięte, a w pewnych
obszarach wraz ze wzrostem budżetów na cele szkoleniowe - problematyka niewłaściwego
wydatkowania środków podatników w tym obszarze się pogłębia i wymaga ciągłej kontroli społecznej -
poprzez zwiększanie jawności i transparentności.
Zatem każdy Podatnik - ma obowiązek i prawo zadawać pytanie czy - jeśli prawdziwe są powzięte
przez NIK wnioski - można byłoby pieniądze podatników wydatkować efektywniej w tym obszarze?
Wszak w obecnej - szybko zmieniającej się rzeczywistości można uzyskiwać dostęp do efektywnych
szkoleń - w obszarach rzeczywiście najbardziej palących i związanych z nowymi wyzwaniami jakie
stawia informatyzacja, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, etc
Resumując - zdaniem wnioskodawcy - biorąc pod uwagę, że wydatkowane są na ten cel pieniądze
Podatników - w szczególnym interesie publicznym pro publico bono jest poddanie tego obszaru kontroli
społecznej, procedurom sanacyjnym, czy to w trybie art 241 KPA czy innych przepisów dot. jawności i
transparentności, etc
W zawiązku z povryžszym:
Osnowa Wniosku:
Sl) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust 1 pkt. 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj Dz. U. z 2022 r _ poz. 902) - w dalszej części rzeczona ustawa może
występować pod akronimem: uoddip) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę ze
środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. w ramach zakupów szkoleń związanych z tematyką
szeroko pojętego cyberbezpieczeństwa?
Sł. 1) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o wymienienie co najmniej 5 tytułów i
odnośnych zakresów tematycznych szkoleń - w ramach których - w 2023 r. wydatkowano w
Urzędzie najwyższe kwoty ze środków publicznych.
W tym przypadku Wnioskodawca pyta o rzeczone 5 tytułów szkoleń wybranych z ogólnego
zakresu tematycznego odbytych szkoleń w 2023 r.
Do każdego z wyszczegolnionych wyżej wzmiankowanych zakresów tematycznych szkoleń, o
które wnioskodawca pyta zgodnie z 51.1. - wnosimy o przypisanie odnośnej kwantyfikacji
poniesionych kosztów.
S2) W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - wnosimy o udzielenie informacji publicznej -
czy w ciągu ostatnich 4 lat Gmina korzystała ze szkoleń finansowanych z Krajowego Funduszu
Szkoleniowego?
S3) Korespondując z informacjami uzyskanymi z wyżej cytowanych protokołów pokontrolnych NIK - na
mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do
informacji publicznej (tj. Dz LI z 2022 r. poz. 902) - czy:
1. W Urzędzie określono mechanizmy i procedury kontrolne zapewniających efektywne
wykorzystanie środków finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji
zawodowych pracowników?
2. W Urzędzie - sporządzono plany szkoleń i prowadzona jest dokumentacja dotycząca
planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych ścieżek rozwoju
zawodowego pracowników” ? - niniejsze pytanie dotyczy oczywiście stanu faktycznego
związanego z okresem 2024 r.
3. Jeśli odpowiedź na pytanie z S2 pkt. 1 jest twierdząca - Wnioskodawca wnosi o udzielnie
informacji publicznej czy Urząd opublikował jakąkolwiek dokumentację dotyczącą planowanych
szkoleń oraz mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie
środków publicznych w tym obszarze - w Biuletynie Informacji Publicznej i ewentualnie pod
jakim adresem URL?
S3a) W trybie wyżej powołanych przepisów wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - czy Urząd brał udział w programie „Cyberbezpieczny Samorząd” i jaką kwotę
pozyskał - lub ma szansę pozyskać w ramach rzecznego grantu?
SS) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczer) Ustawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (t.j_ Dz. LI. z 2022 r. poz. 902) - Jaką kwotę - en bloc - zamierza
przeznaczyć urząd do końca 2024 r. na szkolenia związane z potrzebą stopniowego
przygotowywania się do wdrożenia w JST przepisów Dyrektywy 2022/2555 w sprawie środków
na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii - (NISZ)?
S6) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej") IJstawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. LL z 2022 r poz 902) - wnosimy o udzielenie informacji
publicznej 0 5 głównych obszarach szkoleń jakie w 2024 r. - wydają się Gminie najbardziej
istotne z punktu wypełniania zadań publicznych i racjonalnego wydatkowania środków
podatników.
S7) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj. Dz. LI. z 2022 r _ poz 902) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - nazwy firm szkoleniowych, które realizowaky 5 największych zamówień związanych z
podnoszeniem kwalifikacji Urzędników w 2023 r _
Wnosimy jednocześnie aby każdemu dostawcy przyporządkowana była stosowana kwota
wydatkowana przez Gminę w 2023 na usługi tego typu
SB) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i
wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru
wypełniania zadań publicznych w związku z ewentualnym zamawianiem i oceną efektywności
dostępnych na rynku szkoleń
- scilicet: (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel_ i
stanowisko służbowe IJrzędnika)
Jeśli taki Urzędnik nie został wskazany wnosimy o podane stosownych danych osoby, która - w
empirii - operacyjne zajmuje się tym obszarem działania Urzędu
Preambuła do pytania z 59 poniżej:
Wnioskodawca analizując uzyskane na przestrzeni ostatnich lat
- informacje publiczne z Gmin -
dotyczące wypełniania zadania własnego określonego w art 7 ust. 1 pkt 18 Ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz 559 , 583) - potwierdził ze smutkiem ocenę
Najwnyžszej Izby Kontroli zawartej w protokole pokontrolnym o sygnaturze: LKl.430.003.2019 Nr ewid.
74120191P119/072/LKl (w całości dostępny na stronach nik.gov.pl)
Dla przypomnienia NIK konkluduje inter alia:
„(...) Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań (...)
„(...) Finansowanie z budżetów promocyjnych promocję celów, które nie miały nic wspólnego z
promocją, stw•ierdzono w połowie skontrolowanych jst. )
W związku z tak rażącym złym stanem faktycznym dotyczących wydatkowania Srodków Podatników na
promocję gmin - w tym przyciągnie uwagi potencjalnych inwestorów i turystów
Wnioskodawca dokonał ad hoc analizy - trendów zwiążą nich z promocją Jednostek Samorządu
Terytorialnego na ternie UE. Przeważają nowoczesne formy związane z użyciem multimediów do
promocji Jednostek skierowane do Turystów i potencjalnych inwestorów.
W Hiszpania, Niemczech: Francji czy w Krajach Skandynawskich promocja gmin (tamtejszych
odpowiedników gmin) nie odbiega poziomem od promocji dużych korporacji - podobny rozmach:
nowoczesne narzędzia, długofalowe plany działań i jasne strategie z oceną efektów każdego
wydatkowanego eurtl
Tymczasem w naszym kraju NIK jakby a contrario w wyżej wzmiankowanym protokole NIK konkluduje:
Dlatego Izba skierowała do kierowników skontrolowanych jst wnioski pokontrolne. Dotyczyły one
przede wszystkim:
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Monika Kurzych
- Czas wytworzenia: 17-04-24 13:17
- Czas udostępnienia: 17-04-24 13:17
- Szczegóły
- Rafał Gumkowski
Treść petycji: Petycja.pdf
Mieszkańcy sołectwa Dzbenin,
Korczaki, Kamianka
Osoba do kontaktu: Joanna Zdrojewska
Dzbenin, ul. Leśna 24, 07-410 Ostrołęka
Dzbenin, dn. 07.022024r.
Do Prezesa OSP w Dzbeninie
Dzbenin 3 Ic, 07-410 Ostrołęka
PETYCJA
Szanowni druhowie strażacy,
jako mieszkańcy miejscowości Dzbenin, Korczaki, Kamianka zwracamy się do Ochotniczej Straży
Pozarnej o udostępnienie sali o pow. ok. 50 m2 użytkowanej przezjednostkę, która znajduje się w budynku
Szkoły Podstawowej im. Mieczysława Czychowskłego w Dzbeninie. Podczas trwającej przebudowy
placówki edukacyjnej w miejscowości Dzbenin uczniowie mają bardzo trudne warunki lokalowe, ponieważ
pomieszczenie, w którym przebywają nie jest wystarczające, aby maluchy mogły uczestniczyć w zajęciach
opiekuńczo-wychowawczych w sposób komfortowy. Otrzymaliśmy informację, że gmina Rzekuń
dwukrotnie wystąpiła do Zarządu OSP w Dzbeninie z prośbą o udostępnienie lokalu na czas prowadzĂ)nych
prac, jednak strażacy ochotnicy nie przychylili się do tego wniosku.
Jako mieszkańcy zwracamy się z prośbą o zmianę tej decyzji i wyrażenie zgody na użytkowanie
pomieszczenia przez dzieci uczęszczające do placówki. Jesteśmy przekonani, że przebudowa obiektu nie
tylko poprawi warunki nauki uczniów, ale też przyczyni się do wzbogacenia oferty edukacyjnej w placówce
oraz zajęć pozalekcyjnych. To także ważna inwestycja dla strażaków, którzy zyskają trzy garaże dla
pojazdów posiadanych przez jednostkę. Przebudowa szkoły jest konieczna dla społeczności lokalnej, aby w
przyszłości zagwarantować dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwo oraz odpowiednie warunki lokalowe.
Nie rozumiemy zatem, dlaczego OSP nie chce wesprzeć uczniów w tym trudnym czasie remontu placówki.
Dzieci gnieżdżą się w malej salce, bez drzwi. Pomieszczenie to otwarte jest na korytarz, znajduje się w
pobliżu szatni. To powoduje, że każda osoba, która przechodzi obok rozprasza uczestników zajęć, którzy nie
mogą skoncentrować się na nauce. Obecna sytuacja jest dla nich bardzo uciążliwa, a może ulec jeszcze
pogorszeniu, jeżeli wprowadzona zostanie zmianowość w szkole.(o czym toczą się rozmowy pomiędzy
rodzicami, a dyrekcją placówki). W praktyce oznacza to, część uczniów musiałaby przychodzić "na rano",
a część "na popołudnie". O ile rano praca z dziećmi jest najbardziej efektywna, to wieczorami nie ma wręcz
czasu, żeby odrobić prace domowe.
Prace inwestycyjne mają zakończyć się w grudniu 2024 r. Nie jest to zatem długi okres i bez
wątpienia użyczenie pomieszczenia placówce oświatowej nie wpłynie na pracę jednostki OSP. Tym bardziej,
że z posiadanej przez nas wiedzy wynika, że samorząd gminy zaproponował druhom inny magazyn do
sprzętu lub budowę tymczasowego garażu blaszanego. Wielokrotnie członkowie OSP w
Dzbeninie powtarzali, Ze swoją codzienną pracą służą społeczeństwu, nie tylko prowadząc akcje mające na
celu zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców, ale również integrując się z nimi. Dlaczego zatem w tym
przypadku zabrakło wsparcia druhów? Uważamy, że przy dobrej współpracy gminy, strażaków i dyrekcji
szkoły przebudowa nie wpłynęłaby w znacznym stopniu na realizację programu nauczania oraz zaspokojenie
podstawowych potrzeb rozwojowych dzieci. Wierzymy, że druhowie dostrzegą potrzebę wsparcia uczniów
Szkoły podstawowej im. Mieczysława Czychowskiego w Dzbeninie i udostępnią pomieszczenie na ich
potrzeby. Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.
Do wiadomości:
Paweł Rogoziński, Sołtys sołectwa Dzbenin
Dzbenin 3 lb, 07-410 Ostrołęka
Korczaki, Kamianka
Osoba do kontaktu: Joanna Zdrojewska
Dzbenin, ul. Leśna 24, 07-410 Ostrołęka
Dzbenin, dn. 07.022024r.
Do Prezesa OSP w Dzbeninie
Dzbenin 3 Ic, 07-410 Ostrołęka
PETYCJA
Szanowni druhowie strażacy,
jako mieszkańcy miejscowości Dzbenin, Korczaki, Kamianka zwracamy się do Ochotniczej Straży
Pozarnej o udostępnienie sali o pow. ok. 50 m2 użytkowanej przezjednostkę, która znajduje się w budynku
Szkoły Podstawowej im. Mieczysława Czychowskłego w Dzbeninie. Podczas trwającej przebudowy
placówki edukacyjnej w miejscowości Dzbenin uczniowie mają bardzo trudne warunki lokalowe, ponieważ
pomieszczenie, w którym przebywają nie jest wystarczające, aby maluchy mogły uczestniczyć w zajęciach
opiekuńczo-wychowawczych w sposób komfortowy. Otrzymaliśmy informację, że gmina Rzekuń
dwukrotnie wystąpiła do Zarządu OSP w Dzbeninie z prośbą o udostępnienie lokalu na czas prowadzĂ)nych
prac, jednak strażacy ochotnicy nie przychylili się do tego wniosku.
Jako mieszkańcy zwracamy się z prośbą o zmianę tej decyzji i wyrażenie zgody na użytkowanie
pomieszczenia przez dzieci uczęszczające do placówki. Jesteśmy przekonani, że przebudowa obiektu nie
tylko poprawi warunki nauki uczniów, ale też przyczyni się do wzbogacenia oferty edukacyjnej w placówce
oraz zajęć pozalekcyjnych. To także ważna inwestycja dla strażaków, którzy zyskają trzy garaże dla
pojazdów posiadanych przez jednostkę. Przebudowa szkoły jest konieczna dla społeczności lokalnej, aby w
przyszłości zagwarantować dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwo oraz odpowiednie warunki lokalowe.
Nie rozumiemy zatem, dlaczego OSP nie chce wesprzeć uczniów w tym trudnym czasie remontu placówki.
Dzieci gnieżdżą się w malej salce, bez drzwi. Pomieszczenie to otwarte jest na korytarz, znajduje się w
pobliżu szatni. To powoduje, że każda osoba, która przechodzi obok rozprasza uczestników zajęć, którzy nie
mogą skoncentrować się na nauce. Obecna sytuacja jest dla nich bardzo uciążliwa, a może ulec jeszcze
pogorszeniu, jeżeli wprowadzona zostanie zmianowość w szkole.(o czym toczą się rozmowy pomiędzy
rodzicami, a dyrekcją placówki). W praktyce oznacza to, część uczniów musiałaby przychodzić "na rano",
a część "na popołudnie". O ile rano praca z dziećmi jest najbardziej efektywna, to wieczorami nie ma wręcz
czasu, żeby odrobić prace domowe.
Prace inwestycyjne mają zakończyć się w grudniu 2024 r. Nie jest to zatem długi okres i bez
wątpienia użyczenie pomieszczenia placówce oświatowej nie wpłynie na pracę jednostki OSP. Tym bardziej,
że z posiadanej przez nas wiedzy wynika, że samorząd gminy zaproponował druhom inny magazyn do
sprzętu lub budowę tymczasowego garażu blaszanego. Wielokrotnie członkowie OSP w
Dzbeninie powtarzali, Ze swoją codzienną pracą służą społeczeństwu, nie tylko prowadząc akcje mające na
celu zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców, ale również integrując się z nimi. Dlaczego zatem w tym
przypadku zabrakło wsparcia druhów? Uważamy, że przy dobrej współpracy gminy, strażaków i dyrekcji
szkoły przebudowa nie wpłynęłaby w znacznym stopniu na realizację programu nauczania oraz zaspokojenie
podstawowych potrzeb rozwojowych dzieci. Wierzymy, że druhowie dostrzegą potrzebę wsparcia uczniów
Szkoły podstawowej im. Mieczysława Czychowskiego w Dzbeninie i udostępnią pomieszczenie na ich
potrzeby. Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.
Do wiadomości:
Paweł Rogoziński, Sołtys sołectwa Dzbenin
Dzbenin 3 lb, 07-410 Ostrołęka
Załącznik graficzny: zalacznik_graficzny.pdf
GARAŻE osp W BUDOWI
ISTNIEJĄCE POM. OSP
iĘJRZE
S Tuoło
ISTNIEJĄCE POM. OSP
iĘJRZE
S Tuoło
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Rafał Gumkowski
- Czas wytworzenia: 27-03-24 13:44
- Czas udostępnienia: 27-03-24 13:44
- Szczegóły
- Rafał Gumkowski
Treść petycji: petycja_montaz_lamp.pdf
cl- PuŁUl"
Mieszkańcy ulic; Sadowej i Czereśniowej
07-411 Rzekuń 19.02.2024
pan Wójt Gminy Rzekuń
21. 02. zou 2022
dnia
Bartosz Podolak
Petycja
W sprawie montażu lamp oświetleniowych przy ul. Sadowej i Czereśniowej, 07-411 Rzekuń.
Szanowny Wójcie gminy Rzekuń, Panie Bartoszu Podolaku, w imieniu mieszkańców wyżej
wymienionych ulic pełni nadziei i wiary w Pana dobrotliwość składamy uprzejmą prośbę o
zamontowanie wzdłuż ulic; Sadowej i Czereśniowej pświetlenia dróg.
Nasza Prośba jest motywowana; zwiększeniem bezpieczeństwa mieszkańców (na nie równych,
nieoświetlonych drogach istnieje między innymi możliwość skręcenia kostki. Bezpieczeństwo
zwiększy sie także w aspekcie możliwości dostrzeżenia wolno biegających zwierząt, a także ich
odstraszenia (które to nie są rzadkością w tej okolicy)), utrudnieniem wystąpienia kradzieży majątku
mieszkańców. Szczególnie zależy nam na tej inwestycji, ponieważ obie ulice ostatnimi laty zostały
zamieszkałe przez dużą liczbę nouwch mieszkańców, a kolejnych budów domów przybywa.
W trosce o dobro, mienie i zdrowie mieszkańców prosimy o pozytywne rozpatrzenie petycji i
możliwie rychłe podjęcie działań.
Mieszkańcy ulic; Sadowej i Czereśniowej
ła0&
KQiJ1(lA
Mieszkańcy ulic; Sadowej i Czereśniowej
07-411 Rzekuń 19.02.2024
pan Wójt Gminy Rzekuń
21. 02. zou 2022
dnia
Bartosz Podolak
Petycja
W sprawie montażu lamp oświetleniowych przy ul. Sadowej i Czereśniowej, 07-411 Rzekuń.
Szanowny Wójcie gminy Rzekuń, Panie Bartoszu Podolaku, w imieniu mieszkańców wyżej
wymienionych ulic pełni nadziei i wiary w Pana dobrotliwość składamy uprzejmą prośbę o
zamontowanie wzdłuż ulic; Sadowej i Czereśniowej pświetlenia dróg.
Nasza Prośba jest motywowana; zwiększeniem bezpieczeństwa mieszkańców (na nie równych,
nieoświetlonych drogach istnieje między innymi możliwość skręcenia kostki. Bezpieczeństwo
zwiększy sie także w aspekcie możliwości dostrzeżenia wolno biegających zwierząt, a także ich
odstraszenia (które to nie są rzadkością w tej okolicy)), utrudnieniem wystąpienia kradzieży majątku
mieszkańców. Szczególnie zależy nam na tej inwestycji, ponieważ obie ulice ostatnimi laty zostały
zamieszkałe przez dużą liczbę nouwch mieszkańców, a kolejnych budów domów przybywa.
W trosce o dobro, mienie i zdrowie mieszkańców prosimy o pozytywne rozpatrzenie petycji i
możliwie rychłe podjęcie działań.
Mieszkańcy ulic; Sadowej i Czereśniowej
ła0&
KQiJ1(lA
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Rafał Gumkowski
- Czas wytworzenia: 04-03-24 09:47
- Czas udostępnienia: 04-03-24 09:47