Treść petycji stanowi poniższy załącznik:
petycja: Petycja.pdf
Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art 33 ust. 3 Ustawy z dnia
8 marca 1990 r _ o samorządzie gminnym (tj Dz. U. z 2022 r. poz. 1526.)
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym
kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r
o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj. Dz. IJ z 2019 r. poz. 162, 1590) oraz przepisów
art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (tj. DzLl. 2018 poz 870)
Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art 61 pkt 2 IJstawy Kodeks Cywilny (t_j. Dz. IJ z 2020 r. poz
1740)
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za
pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycjș Rzeczony adres e-mail
uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne
zastosowanie dyspozycji art. 222 IJstawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preambuła Wniosku/Petycji*:
Wnioskodawca przed złożeniem niniejszego wniosku dokonał analizy odpowiedzi uzyskanych w trybie
ustawy o dostępie do informacji publicznej w przeciągu ostatnich 20 lat - w obszarze związanym z
wydatkowaniem środków podatników przez JST na cele dotyczące szkoleń i podnoszenia kwalifikacji
Urzędników _
Punktem wyjścia analizy dokonanej przez wnioskodawcę był zapis art 241 KPA "Przedmiotem wniosku
mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia
pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."
Oczywiście wszystko w kontekście art 61 i 63 Konstytucji RP "Każdy ma prawo składać petycje,
wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym, etc"
Dodatkowo dokonując analizy uzyskanych do tej pory odpowiedzi i widząc potrzebę zadania kolejnych
pytań związanych z wydatkowaniem przez Urzędy środków Podatników - Wnioskodawca - opierał się
w tym przypadku na następujących podstawach prawnych
Art 24 ust. 2 pkt. 7 i art 29 Ustawy o z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych tj.
(Dz. U. z 2022 poz 530)
- scilicet: art 24 wzmiankowanej ustavry: Do obowiązków pracownika samorządowego należy w
szczególności stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych
Art 29 wyżej wzmiankowanej ustawy - scilicet: ) Pracownicy samorządowi uczestniczą w
różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
2. W planach finansowych jednostek, o których mowa w art. 2, przewiduje się środki finansowe na
podnoszenie wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
Ponadto Wnioskodawca ponownie zapoznał się z protokołami pokontrolnymi Najwyższej Izby
Kontroli opublikowanymi na stronach www.nik.gov.pl inter alia o sygnaturze LBY-4101-017-
00/2014 Nr ewid. 23120151P114/037/LBY pod nazwą „Organizacja i finasowanie szkoleń dla
pracownikow administracji publicznej"
W konkluzjach ogólnych - rzeczonych protokołów NIK - znalazła się m_in_ następująca sugestia:
Najwyższa Izba Kontroli, niezależnie od wniosków przekazanych w wystąpieniach pokontrolnych
kierownikom skontrolowanych jednostek, uznaje za niezbędne podjęcie następujących działań na rzecz
efekt"łnego wykorzystania środków przeznaczonych na szkolenia pracowników:
dokonywanie — w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego — rzetelnych analiz
rzeczywistych potrzeb szkoleniowych oraz sporządzanie na ich podstawie okresowych planów szkoleń,
określenie mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie środków
finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodo',wych pracowników;
wypracowanie instrumentów ewaluacji szkoleń i innych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych
pracowników, pozwalających na dokonanie oceny, czy przyniosły one zamierzone rezultaty. Zdaniem
NIK istnieje potrzeba oparcia ewaluacji szkoleń na weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności oraz ich
poświadczania stosownym certyfikatem zamiast powszechnie stosowanych ceftyfikatów
potwierdzających jedynie fakt uczestnictwa w szkoleniu
Ponadto w treści wzmiankowanych protokołów NIK zarzuca JST, w poszczególnych przypadkach:
"Kierowanie pracowników na szkolenia, których tematyka nie odpowiadała ich zakresom
czynności i zadaniom realizowanym przez Urząd (...)” - sic!
Jak wynika z protokołów - wg. NIK - Urzędnicy ) nie sporządzali planów szkoleń oraz nie prowadzili
dokumentacji dotyczącej planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych
ścieżek rozwoju zawodowego pracowników"(...)"
Analizując uzyskane w ostatnich latach odpowiedzi Wnioskodawca utwierdził się w przekonaniu, że
pomimo upływu czasu sygnalizowane przez NIK mankamenty nie zostały usunięte, a w pewnych
obszarach wraz ze wzrostem budżetów na cele szkoleniowe - problematyka niewłaściwego
wydatkowania środków podatników w tym obszarze się pogłębia i wymaga ciągłej kontroli społecznej -
poprzez zwiększanie jawności i transparentności.
Zatem każdy Podatnik - ma obowiązek i prawo zadawać pytanie czy - jeśli prawdziwe są powzięte
przez NIK wnioski - można byłoby pieniądze podatników wydatkować efektywniej w tym obszarze?
Wszak w obecnej - szybko zmieniającej się rzeczywistości można uzyskiwać dostęp do efektywnych
szkoleń - w obszarach rzeczywiście najbardziej palących i związanych z nowymi wyzwaniami jakie
stawia informatyzacja, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, etc
Resumując - zdaniem wnioskodawcy - biorąc pod uwagę, że wydatkowane są na ten cel pieniądze
Podatników - w szczególnym interesie publicznym pro publico bono jest poddanie tego obszaru kontroli
społecznej, procedurom sanacyjnym, czy to w trybie art 241 KPA czy innych przepisów dot. jawności i
transparentności, etc
W zawiązku z povryžszym:
Osnowa Wniosku:
Sl) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust 1 pkt. 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj Dz. U. z 2022 r _ poz. 902) - w dalszej części rzeczona ustawa może
występować pod akronimem: uoddip) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę ze
środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. w ramach zakupów szkoleń związanych z tematyką
szeroko pojętego cyberbezpieczeństwa?
Sł. 1) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o wymienienie co najmniej 5 tytułów i
odnośnych zakresów tematycznych szkoleń - w ramach których - w 2023 r. wydatkowano w
Urzędzie najwyższe kwoty ze środków publicznych.
W tym przypadku Wnioskodawca pyta o rzeczone 5 tytułów szkoleń wybranych z ogólnego
zakresu tematycznego odbytych szkoleń w 2023 r.
Do każdego z wyszczegolnionych wyżej wzmiankowanych zakresów tematycznych szkoleń, o
które wnioskodawca pyta zgodnie z 51.1. - wnosimy o przypisanie odnośnej kwantyfikacji
poniesionych kosztów.
S2) W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - wnosimy o udzielenie informacji publicznej -
czy w ciągu ostatnich 4 lat Gmina korzystała ze szkoleń finansowanych z Krajowego Funduszu
Szkoleniowego?
S3) Korespondując z informacjami uzyskanymi z wyżej cytowanych protokołów pokontrolnych NIK - na
mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do
informacji publicznej (tj. Dz LI z 2022 r. poz. 902) - czy:
1. W Urzędzie określono mechanizmy i procedury kontrolne zapewniających efektywne
wykorzystanie środków finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji
zawodowych pracowników?
2. W Urzędzie - sporządzono plany szkoleń i prowadzona jest dokumentacja dotycząca
planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych ścieżek rozwoju
zawodowego pracowników” ? - niniejsze pytanie dotyczy oczywiście stanu faktycznego
związanego z okresem 2024 r.
3. Jeśli odpowiedź na pytanie z S2 pkt. 1 jest twierdząca - Wnioskodawca wnosi o udzielnie
informacji publicznej czy Urząd opublikował jakąkolwiek dokumentację dotyczącą planowanych
szkoleń oraz mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie
środków publicznych w tym obszarze - w Biuletynie Informacji Publicznej i ewentualnie pod
jakim adresem URL?
S3a) W trybie wyżej powołanych przepisów wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - czy Urząd brał udział w programie „Cyberbezpieczny Samorząd” i jaką kwotę
pozyskał - lub ma szansę pozyskać w ramach rzecznego grantu?
SS) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczer) Ustawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (t.j_ Dz. LI. z 2022 r. poz. 902) - Jaką kwotę - en bloc - zamierza
przeznaczyć urząd do końca 2024 r. na szkolenia związane z potrzebą stopniowego
przygotowywania się do wdrożenia w JST przepisów Dyrektywy 2022/2555 w sprawie środków
na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii - (NISZ)?
S6) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej") IJstawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. LL z 2022 r poz 902) - wnosimy o udzielenie informacji
publicznej 0 5 głównych obszarach szkoleń jakie w 2024 r. - wydają się Gminie najbardziej
istotne z punktu wypełniania zadań publicznych i racjonalnego wydatkowania środków
podatników.
S7) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj. Dz. LI. z 2022 r _ poz 902) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - nazwy firm szkoleniowych, które realizowaky 5 największych zamówień związanych z
podnoszeniem kwalifikacji Urzędników w 2023 r _
Wnosimy jednocześnie aby każdemu dostawcy przyporządkowana była stosowana kwota
wydatkowana przez Gminę w 2023 na usługi tego typu
SB) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i
wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru
wypełniania zadań publicznych w związku z ewentualnym zamawianiem i oceną efektywności
dostępnych na rynku szkoleń
- scilicet: (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel_ i
stanowisko służbowe IJrzędnika)
Jeśli taki Urzędnik nie został wskazany wnosimy o podane stosownych danych osoby, która - w
empirii - operacyjne zajmuje się tym obszarem działania Urzędu
Preambuła do pytania z 59 poniżej:
Wnioskodawca analizując uzyskane na przestrzeni ostatnich lat
- informacje publiczne z Gmin -
dotyczące wypełniania zadania własnego określonego w art 7 ust. 1 pkt 18 Ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz 559 , 583) - potwierdził ze smutkiem ocenę
Najwnyžszej Izby Kontroli zawartej w protokole pokontrolnym o sygnaturze: LKl.430.003.2019 Nr ewid.
74120191P119/072/LKl (w całości dostępny na stronach nik.gov.pl)
Dla przypomnienia NIK konkluduje inter alia:
„(...) Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań (...)
„(...) Finansowanie z budżetów promocyjnych promocję celów, które nie miały nic wspólnego z
promocją, stw•ierdzono w połowie skontrolowanych jst. )
W związku z tak rażącym złym stanem faktycznym dotyczących wydatkowania Srodków Podatników na
promocję gmin - w tym przyciągnie uwagi potencjalnych inwestorów i turystów
Wnioskodawca dokonał ad hoc analizy - trendów zwiążą nich z promocją Jednostek Samorządu
Terytorialnego na ternie UE. Przeważają nowoczesne formy związane z użyciem multimediów do
promocji Jednostek skierowane do Turystów i potencjalnych inwestorów.
W Hiszpania, Niemczech: Francji czy w Krajach Skandynawskich promocja gmin (tamtejszych
odpowiedników gmin) nie odbiega poziomem od promocji dużych korporacji - podobny rozmach:
nowoczesne narzędzia, długofalowe plany działań i jasne strategie z oceną efektów każdego
wydatkowanego eurtl
Tymczasem w naszym kraju NIK jakby a contrario w wyżej wzmiankowanym protokole NIK konkluduje:
Dlatego Izba skierowała do kierowników skontrolowanych jst wnioski pokontrolne. Dotyczyły one
przede wszystkim:
8 marca 1990 r _ o samorządzie gminnym (tj Dz. U. z 2022 r. poz. 1526.)
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym
kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r
o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj. Dz. IJ z 2019 r. poz. 162, 1590) oraz przepisów
art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (tj. DzLl. 2018 poz 870)
Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art 61 pkt 2 IJstawy Kodeks Cywilny (t_j. Dz. IJ z 2020 r. poz
1740)
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny za
pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycjș Rzeczony adres e-mail
uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne
zastosowanie dyspozycji art. 222 IJstawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695)
Preambuła Wniosku/Petycji*:
Wnioskodawca przed złożeniem niniejszego wniosku dokonał analizy odpowiedzi uzyskanych w trybie
ustawy o dostępie do informacji publicznej w przeciągu ostatnich 20 lat - w obszarze związanym z
wydatkowaniem środków podatników przez JST na cele dotyczące szkoleń i podnoszenia kwalifikacji
Urzędników _
Punktem wyjścia analizy dokonanej przez wnioskodawcę był zapis art 241 KPA "Przedmiotem wniosku
mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia
pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."
Oczywiście wszystko w kontekście art 61 i 63 Konstytucji RP "Każdy ma prawo składać petycje,
wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym, etc"
Dodatkowo dokonując analizy uzyskanych do tej pory odpowiedzi i widząc potrzebę zadania kolejnych
pytań związanych z wydatkowaniem przez Urzędy środków Podatników - Wnioskodawca - opierał się
w tym przypadku na następujących podstawach prawnych
Art 24 ust. 2 pkt. 7 i art 29 Ustawy o z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych tj.
(Dz. U. z 2022 poz 530)
- scilicet: art 24 wzmiankowanej ustavry: Do obowiązków pracownika samorządowego należy w
szczególności stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych
Art 29 wyżej wzmiankowanej ustawy - scilicet: ) Pracownicy samorządowi uczestniczą w
różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
2. W planach finansowych jednostek, o których mowa w art. 2, przewiduje się środki finansowe na
podnoszenie wiedzy i kwalifikacji zawodowych.
Ponadto Wnioskodawca ponownie zapoznał się z protokołami pokontrolnymi Najwyższej Izby
Kontroli opublikowanymi na stronach www.nik.gov.pl inter alia o sygnaturze LBY-4101-017-
00/2014 Nr ewid. 23120151P114/037/LBY pod nazwą „Organizacja i finasowanie szkoleń dla
pracownikow administracji publicznej"
W konkluzjach ogólnych - rzeczonych protokołów NIK - znalazła się m_in_ następująca sugestia:
Najwyższa Izba Kontroli, niezależnie od wniosków przekazanych w wystąpieniach pokontrolnych
kierownikom skontrolowanych jednostek, uznaje za niezbędne podjęcie następujących działań na rzecz
efekt"łnego wykorzystania środków przeznaczonych na szkolenia pracowników:
dokonywanie — w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego — rzetelnych analiz
rzeczywistych potrzeb szkoleniowych oraz sporządzanie na ich podstawie okresowych planów szkoleń,
określenie mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie środków
finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji zawodo',wych pracowników;
wypracowanie instrumentów ewaluacji szkoleń i innych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych
pracowników, pozwalających na dokonanie oceny, czy przyniosły one zamierzone rezultaty. Zdaniem
NIK istnieje potrzeba oparcia ewaluacji szkoleń na weryfikacji zdobytej wiedzy i umiejętności oraz ich
poświadczania stosownym certyfikatem zamiast powszechnie stosowanych ceftyfikatów
potwierdzających jedynie fakt uczestnictwa w szkoleniu
Ponadto w treści wzmiankowanych protokołów NIK zarzuca JST, w poszczególnych przypadkach:
"Kierowanie pracowników na szkolenia, których tematyka nie odpowiadała ich zakresom
czynności i zadaniom realizowanym przez Urząd (...)” - sic!
Jak wynika z protokołów - wg. NIK - Urzędnicy ) nie sporządzali planów szkoleń oraz nie prowadzili
dokumentacji dotyczącej planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych
ścieżek rozwoju zawodowego pracowników"(...)"
Analizując uzyskane w ostatnich latach odpowiedzi Wnioskodawca utwierdził się w przekonaniu, że
pomimo upływu czasu sygnalizowane przez NIK mankamenty nie zostały usunięte, a w pewnych
obszarach wraz ze wzrostem budżetów na cele szkoleniowe - problematyka niewłaściwego
wydatkowania środków podatników w tym obszarze się pogłębia i wymaga ciągłej kontroli społecznej -
poprzez zwiększanie jawności i transparentności.
Zatem każdy Podatnik - ma obowiązek i prawo zadawać pytanie czy - jeśli prawdziwe są powzięte
przez NIK wnioski - można byłoby pieniądze podatników wydatkować efektywniej w tym obszarze?
Wszak w obecnej - szybko zmieniającej się rzeczywistości można uzyskiwać dostęp do efektywnych
szkoleń - w obszarach rzeczywiście najbardziej palących i związanych z nowymi wyzwaniami jakie
stawia informatyzacja, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, etc
Resumując - zdaniem wnioskodawcy - biorąc pod uwagę, że wydatkowane są na ten cel pieniądze
Podatników - w szczególnym interesie publicznym pro publico bono jest poddanie tego obszaru kontroli
społecznej, procedurom sanacyjnym, czy to w trybie art 241 KPA czy innych przepisów dot. jawności i
transparentności, etc
W zawiązku z povryžszym:
Osnowa Wniosku:
Sl) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust 1 pkt. 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj Dz. U. z 2022 r _ poz. 902) - w dalszej części rzeczona ustawa może
występować pod akronimem: uoddip) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę ze
środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. w ramach zakupów szkoleń związanych z tematyką
szeroko pojętego cyberbezpieczeństwa?
Sł. 1) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o wymienienie co najmniej 5 tytułów i
odnośnych zakresów tematycznych szkoleń - w ramach których - w 2023 r. wydatkowano w
Urzędzie najwyższe kwoty ze środków publicznych.
W tym przypadku Wnioskodawca pyta o rzeczone 5 tytułów szkoleń wybranych z ogólnego
zakresu tematycznego odbytych szkoleń w 2023 r.
Do każdego z wyszczegolnionych wyżej wzmiankowanych zakresów tematycznych szkoleń, o
które wnioskodawca pyta zgodnie z 51.1. - wnosimy o przypisanie odnośnej kwantyfikacji
poniesionych kosztów.
S2) W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - wnosimy o udzielenie informacji publicznej -
czy w ciągu ostatnich 4 lat Gmina korzystała ze szkoleń finansowanych z Krajowego Funduszu
Szkoleniowego?
S3) Korespondując z informacjami uzyskanymi z wyżej cytowanych protokołów pokontrolnych NIK - na
mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do
informacji publicznej (tj. Dz LI z 2022 r. poz. 902) - czy:
1. W Urzędzie określono mechanizmy i procedury kontrolne zapewniających efektywne
wykorzystanie środków finansowych, w tym przeznaczonych na podnoszenie kwalifikacji
zawodowych pracowników?
2. W Urzędzie - sporządzono plany szkoleń i prowadzona jest dokumentacja dotycząca
planowania i przebiegu szkoleń na podstawie tzw. „indywidualnych ścieżek rozwoju
zawodowego pracowników” ? - niniejsze pytanie dotyczy oczywiście stanu faktycznego
związanego z okresem 2024 r.
3. Jeśli odpowiedź na pytanie z S2 pkt. 1 jest twierdząca - Wnioskodawca wnosi o udzielnie
informacji publicznej czy Urząd opublikował jakąkolwiek dokumentację dotyczącą planowanych
szkoleń oraz mechanizmów i procedur kontrolnych zapewniających efektywne wykorzystanie
środków publicznych w tym obszarze - w Biuletynie Informacji Publicznej i ewentualnie pod
jakim adresem URL?
S3a) W trybie wyżej powołanych przepisów wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - czy Urząd brał udział w programie „Cyberbezpieczny Samorząd” i jaką kwotę
pozyskał - lub ma szansę pozyskać w ramach rzecznego grantu?
SS) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczer) Ustawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (t.j_ Dz. LI. z 2022 r. poz. 902) - Jaką kwotę - en bloc - zamierza
przeznaczyć urząd do końca 2024 r. na szkolenia związane z potrzebą stopniowego
przygotowywania się do wdrożenia w JST przepisów Dyrektywy 2022/2555 w sprawie środków
na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii - (NISZ)?
S6) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art 6 ust. 1 pkt 1 lita Udostępnieniu podlega informacja
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej") IJstawy z dnia 6 września o
dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. LL z 2022 r poz 902) - wnosimy o udzielenie informacji
publicznej 0 5 głównych obszarach szkoleń jakie w 2024 r. - wydają się Gminie najbardziej
istotne z punktu wypełniania zadań publicznych i racjonalnego wydatkowania środków
podatników.
S7) Na mocy art 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt 1 litc Ustawy z dnia 6 września o dostępie
do informacji publicznej (tj. Dz. LI. z 2022 r _ poz 902) wnosimy o udzielenie informacji publicznej w
przedmiocie - nazwy firm szkoleniowych, które realizowaky 5 największych zamówień związanych z
podnoszeniem kwalifikacji Urzędników w 2023 r _
Wnosimy jednocześnie aby każdemu dostawcy przyporządkowana była stosowana kwota
wydatkowana przez Gminę w 2023 na usługi tego typu
SB) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i
wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru
wypełniania zadań publicznych w związku z ewentualnym zamawianiem i oceną efektywności
dostępnych na rynku szkoleń
- scilicet: (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel_ i
stanowisko służbowe IJrzędnika)
Jeśli taki Urzędnik nie został wskazany wnosimy o podane stosownych danych osoby, która - w
empirii - operacyjne zajmuje się tym obszarem działania Urzędu
Preambuła do pytania z 59 poniżej:
Wnioskodawca analizując uzyskane na przestrzeni ostatnich lat
- informacje publiczne z Gmin -
dotyczące wypełniania zadania własnego określonego w art 7 ust. 1 pkt 18 Ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz 559 , 583) - potwierdził ze smutkiem ocenę
Najwnyžszej Izby Kontroli zawartej w protokole pokontrolnym o sygnaturze: LKl.430.003.2019 Nr ewid.
74120191P119/072/LKl (w całości dostępny na stronach nik.gov.pl)
Dla przypomnienia NIK konkluduje inter alia:
„(...) Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań (...)
„(...) Finansowanie z budżetów promocyjnych promocję celów, które nie miały nic wspólnego z
promocją, stw•ierdzono w połowie skontrolowanych jst. )
W związku z tak rażącym złym stanem faktycznym dotyczących wydatkowania Srodków Podatników na
promocję gmin - w tym przyciągnie uwagi potencjalnych inwestorów i turystów
Wnioskodawca dokonał ad hoc analizy - trendów zwiążą nich z promocją Jednostek Samorządu
Terytorialnego na ternie UE. Przeważają nowoczesne formy związane z użyciem multimediów do
promocji Jednostek skierowane do Turystów i potencjalnych inwestorów.
W Hiszpania, Niemczech: Francji czy w Krajach Skandynawskich promocja gmin (tamtejszych
odpowiedników gmin) nie odbiega poziomem od promocji dużych korporacji - podobny rozmach:
nowoczesne narzędzia, długofalowe plany działań i jasne strategie z oceną efektów każdego
wydatkowanego eurtl
Tymczasem w naszym kraju NIK jakby a contrario w wyżej wzmiankowanym protokole NIK konkluduje:
Dlatego Izba skierowała do kierowników skontrolowanych jst wnioski pokontrolne. Dotyczyły one
przede wszystkim: