Drodzy Mieszkańcy!
Aż 168 ton azbestu odebrała od mieszkańców i zutylizowała w tym roku gmina Rzekuń. Samorząd otrzymał na to zadanie 35 tysięcy złotych dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dzięki temu właściciele nieruchomości, z których szkodliwy materiał był odbierany, nie zapłacili za te działania ani złotówki.
Likwidacja azbestu w gminie Rzekuń prowadzona jest już od kilku lat. Ta szkodliwa substancja, najczęściej wchodzi w skład starych, eternitowych pokryć dachowych. Na szczęście na naszym terenie chętnych do pozbycia się odpadów niebezpiecznych z roku na rok przybywa. Ma na to wpływ większa świadomość społeczeństwa w zakresie zagrożeń, jakie niesie użytkowanie i nieostrożne obchodzenie się z produktami zawierającymi włókna azbestowe.
Realizacja programu pn „Usuwanie wyrobów azbestowych z gminy Rzekuń” była możliwa dzięki współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a także Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz otrzymanej dotacji w kwocie 35 tys. zł. Pozostałe środki pochodziły z budżetu gminy.
Dziękujemy mieszkańcom za udział w akcji i chęć zmiany swojego otoczenia.