- Szczegóły
- Michalina Grala
Karta informacyjna przedsięwzięcia powinna zawierać informacje o planowanym przedsięwzięciu, które umożliwią:
- analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, lub
- określenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 69 ww. ustawy.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Michalina Grala
- Czas wytworzenia: 12-07-23 09:48
- Czas udostępnienia: 12-07-23 09:48
- Szczegóły
- Michalina Grala
Wniosek złóż do:
Regionalnej dyrekcji ochrony środowiska – w przypadku:
- poniższych inwestycji – jeśli są one przedsięwzięciami mogącymi zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
• dróg;
• napowietrznych linii elektroenergetycznych;
• instalacji do przesyłu ropy naftowej, produktów naftowych, substancji chemicznych lub gazu;
• sztucznych zbiorników wodnych;
• obiektów jądrowych;
• składowisk odpadów promieniotwórczych;- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Michalina Grala
- Czas wytworzenia: 11-07-23 09:34
- Czas udostępnienia: 11-07-23 09:34
- Szczegóły
- Michalina Grala
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest wydawana po przeprowadzaniu przez urząd oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i konieczna, jeśli inwestycja kwalifikuje się do przedsięwzięć, które mogą znacząco oddziaływać na środowisko. W decyzji zostaną określone niezbędne warunki do spełnienia oraz w jaki sposób masz wykonać przedsięwzięcie (inwestycję), tak aby jak najmniej pogorszyć stan środowiska.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Michalina Grala
- Czas wytworzenia: 11-07-23 09:21
- Czas udostępnienia: 11-07-23 09:21
- Szczegóły
- Michalina Grala
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, sprawdź czy planowana przez ciebie inwestycja znajduje się w niniejszym zestawieniu. Jeśli tak, to musisz uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzja ta może być ci potrzebna również w przypadku rozbudowy, przebudowy lub montażu zrealizowanego lub realizowanego przedsięwzięcia wymienionego w ww. rozporządzeniu.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Michalina Grala
- Czas wytworzenia: 11-07-23 09:11
- Czas udostępnienia: 11-07-23 09:11
- Szczegóły
- Michalina Grala
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy
- W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ww. ustawy - kartę informacyjną przedsięwzięcia;
- W przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia (kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia);
- Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Przez obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu, działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem;
- Mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z wyznaczoną odległością 100 m, o której mowa w ww. pkt 3; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w ww. pkt 3;
- W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ww. ustawy (tj. m.in. koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, decyzji zatwierdzającej plan ruchu dla wykonywania robót geologicznych na podstawie koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złoża kopaliny, decyzji określającej szczegółowe warunki wydobywania kopaliny), prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w ww. pkt 3;
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku (nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach m.in. dla drogi publicznej, dla linii kolejowej, dla publicznych urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę, dla publicznych urządzeń służących do przesyłania i odprowadzania ścieków, dla przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin, dla inwestycji w zakresie terminalu, dla inwestycji związanych z regionalnymi sieciami szerokopasmowymi, dla inwestycji realizowanych na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, dla inwestycji towarzyszącej, o której mowa w ustawie z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących, dla strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, dla inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej realizowanych na podstawie ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, dla inwestycji mieszkaniowych i inwestycji towarzyszących realizowanych na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących);
- Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w ww. pkt 3. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. wypisu z rejestru gruntów (….). Jednakże w razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10;
- W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy (tj. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
- Analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, z późn. zm.) – dotyczy przedsiębiorstw energetycznych zajmujących się wytwarzaniem energii elektrycznej lub ciepła, przesyłaniem i dystrybucją ciepła oraz innych przedsiębiorców, planujących budowę, przebudowę lub znaczną modernizację jednostki wytwórczej o mocy nominalnej cieplnej powyżej 20 MW, sieci ciepłowniczej lub sieci chłodniczej;
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
Wymagania co do formatu dokumentu zawierającego wyniki inwentaryzacji przyrodniczej oraz formatu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko określa rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 17 marca 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 652).
Forma załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Rzekuniu
ul Kościuszki 33
07-411 Rzekuń
elektroniczna skrzynka podawcza: /2074lwfcyh/skrytka
Opłata
205 zł
Tytuł wpłaty „Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia ...”
17 zł
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo” (o ile takiego udzielono).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Urzędu Gminy w Rzekuniu.
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Michalina Grala
- Czas wytworzenia: 11-07-23 08:10
- Czas udostępnienia: 11-07-23 08:10
- Szczegóły
- Tomasz Majewski
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew i/lub krzewów przez osoby fizyczne, na cele nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Zgloszenie_zamiaru_usuniecia_drzew_lub_krzewow.pdf
(adres zamieszkania)
(nr telefonu)
Rzekuń, dnia
Wójt Gminy Rzekuń
ul. Kościuszki 33
07-411 Rzekuń
Zgłoszenie
zamiaru usunięcia drzew illub krzewów
(dotyczy osób fizycznych, na cele nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej)
(zgodnie z att 83 f ust 4, 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Oz IJ z 2022 poz 916 ze zm.)
Dane obowiązkowe
rosnących w obrębie:.__
nr ewid działki/działek:_
Informacje dodatkowe
wymienić wszystkie drzewa i/lub krzewy przeznaczone do usunięcia, zgodnie z numeracją na rysunku lub
mapie, podając gatunek i obwód pnia drzewa w cm (mierzone na wysokości 5 cm) oraz
zajmowaną przez krzewy w m
podać przyczynę usunięcia drzewa illub krzewu
podać termin zamierzonego usunięcia drzewa i/lub krzewu
Oświadczam, że posiadam tytuł prawny władania nieruchomością.
Oświadczenia składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej wynikającej z art 233 Sl kk za składanie
fałszywych zeznań.
(podpis wnioskodawcy)
Załączniki (zaznaczyć vnaściwe X
C] Rysunek, mapa umożliwiająca określenie usytuowania drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic
nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości (Obligatoryjnie);
Pełnomocnictwo (w przypadku działania w 'mieniu meruchomośco;
E] właściciela (w przypadku, gdy nie Jest wfaśc'cie/em nieruchomości).
Rysunek, mapa umożliwiająca określenie usytuowania drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów
budowlanych istniejqcych lub projektowanych na tej
I. nie których pni 5 nie
w paypadku topoli, wix-zby, srebm%tesc,
b) 55
c) w paypadku
3. W przypadk: lub
a także
do 88 I pkt 5 i pkt 6 LEt..•y o
4. JeżeL1 w 5 lat od lub
złożony o LEt.sy z 7 Lipa r. a będzie
z i będzie którą
opl.aty lub
83f 17 o
5. W 6 miesięcy od ogl€zin w jego wycięcie
83f 13 o
E. dc akt lub odpis a
capis lm episy doi—tÓw ich
33 3 i 75E 2
7. Od uiścić opktę w 17 z} w
ul KoścžLEzl•ă 33 pok 14 lub Gminy 10 8923 0124 2371 2012 0002 _
z chwilą ją Orysinaž albo jego kopię do akt
lub są z opkty .
(podpis wnioskodawcy)
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu.
Formularz_wniosku_o_wydanie_zezwolenia_na_usuniecie_drzewa_lub_krzewu_art_83b_UOP.xlsx
Wniosek o udzielenie pomocy w usunięciu odpadów zawierających azbest w ramach zadania pn. „Usuwanie wyrobów azbestowych z terenu gminy Rzekuń”.
Wniosek_o_udzielenie_pomocy_w_usunieciu_odpadow_zawierajacych_azbest.pdf
DUZYMI, DRUKOWANYMI LITERAMI
WNIOSEK
W'ypetfl a organ
NR
o udzielenie pomocy w usunięciu odpadów zawierających azbest
w ramach zadania pn. „Usuwanie wyrobów azbestowych z terenu gminy Rzekuń"
A. Wnioskodawca:
Imię i nazwisko: . — — —
Adres zamieszkania: ..
(kod pocztowo', nazwa miejscowości, ulica, nr domu, nr lokalu)
Nu mer telefonu: — — — —
B. Miejsce wytworzenia i zdeponowania odpadów zawierających azbest:
Adres:
(kod pocztowo', nazwa miejscowości, ulica, nr domu, nr lokalu)
Numer ewidencyjny dziatki: — — —
C. Tytuł prawny do nieruchomości:
(zaznaczyć „X" odpowiednie)
O zarządca,
właściciel,
O współwłaściciel,
O najemca,
użytkownik.
D. Usługi objęte wnioskiem:
Odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie
— ilość szacunkowa odpadów (m2 lub tony): .
rodzaj odpadów:
(płyty eternitowe płaskie / faliste, inny odpad)
E. Oświadczenia i zgody:
2.
3.
Oświadczam, że dane zawarte w powyższym wniosku '."pełniłem/am zgodnie z prawdą oraz
wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych we wniosku dla potrzeb
związanych z udzieleniem pomocy w usunięciu azbestu zgodnie z ustawą z dnia 10.05.2018 r.
o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.).
Wyrażam zgodę na vo,'konanie usługi przez Wykonawcę wskazanego przez gminę Rzekuń,
vvybranego w drodze zamówienia publicznego.
Ja niżej podpisany wyrażam zgodę na kontrolę przez wyznaczonych przez gminę Rzekuń
pracowników Urzędu Gminy Rzekuń, prac wykonanych w ramach usług objętych wnioskiem
o udzielenie pomocy w usunięciu odpadów zawierających azbest, w ramach realizacji programu
„Usuwanie wyrobów azbestownłch z terenu gminy Rzekuń”.
F. Dotyczy współwłaścicieli nieruchomości:
Upoważniam pana/panią
zamieszkałego/ą •
do występowania w moim imieniu, w sprawie wykonania usług objętych wnioskiem o udzielenie
pomocy w usunięciu odpadów zawierających azbest, w ramach realizacji zadania pn. „Usuwanie
wnłrobÓw azbestownłch z terenu Gminy Rzekuń", polegających na demontażu, odbiorze, załadunku,
transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z budynku oraz zalegających na posesji
stanowiącej naszą współwłasność.
(czytelny podpis współwłaściciela)
(czytelny podpis współwłaściciela)
G. Klauzula informacyjna:
(czytelny podpis współwłaściciela)
(czytelny podpis współwłaściciela)
Działajec na podstawie art. 13 Rozporzedzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/679 z dnia 27 kwietnia 2015 r.
w sprawie ochrony osób fizw:znych w zwižzku z przetwarzaniem darp,ch osobowwch sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrekťf%'",' 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ_ Dz. Urz. IJE L Nr 119, s. I, informuje,
I)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
g)
administratorem danych osobowwzh jest Gmina Rzekuń reprezentowana przez Wójta Gminy Rzekuń z siedzibą przy uh
Kościuszki 33, 07411 Rzekuń;
administrator danych osobowych wyznaczy* Inspektora Ochrony Danych, z którym w sprawach dotyczecych danych
osoboww:h można się kontaktować za pośrednictwem adresu mailowego:
celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja wniosku złożonego ramach programu „Usuwanie vorobów
azbestcv.n,'ch z terenu gminy Rzekuń", a dane osobowe przetwarzane bede na podstawie zgody wnioskodawcy art. 6 ust. I
lit. a) Rozporzedzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2015 sprawie ochrony osób
fizwcznvch w związku z przetwarzaniem dan',ch asabowwzh i w sprawie svu3bodnego przepMvu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/4S/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie dam,ch) IJrz. UE. L Nr Iłg);
dane osobowe me będą przekazywane do państw trzecich
i nie będą udostępniane innym podmiotom,
za wyjątkiem podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów lub podmiotów przetwarzających dane
w imieniu administratora danych osobowych;
dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do rozpatrzenia wniosku oraz do ewentualnego zakończenia
realizacji zadania, a także w okresie przechowywania dokumentacji zwłezane] z realizacje zadania zgodnie z odrębnym
przepisami;
wnioskodawcy przysługuje prawo żądania dostępu do treści swoich osobowych oraz prawo żądania ich
sprostowania, zmiany lub ograniczenia przetwarzania;
wnioskodawca ma prawo wniesienia skargę do organu nadzorczego, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danwzh Osobov,yzh
w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa;
podanie danych Jest dobrowolne lecz niezbędne dla rozpatrzenia wniosku złożonego w ramach programu „Usuwanie
vr,'robów azbestowych z terenu gminy Rzekuń";
dane osobowe me będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.
(data i podpis wnioskodawcy)
Uwaga: Ilość odbiorów v."jrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rzekuń jest ograniczona
posiadanymi na ten cel Środkami finansowrymi. Wnioski będą rozpatrywane według kolejności
ich złożenia (wpływu do Urzędu Gminy Rzekuń).
2
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Formularz_wniosku_o_wydanie_decyzji_o_srodowiskowych_uwarunkowaniach_art_73_ustawy_oos.xlsx
- Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
- Wprowadził(a): Tomasz Majewski
- Czas wytworzenia: 19-06-23 14:28
- Czas udostępnienia: 19-06-23 14:28