::  ::
Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej
 ::  ::
  • O Gminie
  • O Urzędzie
  • Aktualności
  • Inwestycje
  • Dotacje
  • Zamówienia
  • Akty prawne
  • Tematy spraw
  • Kontakt
  1. Urząd Gminy w Rzekuniu
  2. Tematy spraw
  3. Sprawy obywatelskie
  4. Pytania i odpowiedzi

Jakie dokumenty są potrzebne do wydania odpisu aktu stanu cywilnego?

Szczegóły
Agata Rybicka
26 czerwca 2023

Nie musisz dołączać do wniosku żadnego dokumentu, który potwierdzi twój interes prawny, jeśli akt dotyczy:

- ciebie

- twojego współmałżonka lub rodzeństwa

- twoich wstępnych lub zstępnych.

Jeśli jesteś pełnomocnikiem - pełnomocnictwo i dowód opłaty za pełnomocnictwo. Jeśli płacisz przelewem bankowym - potwierdzenie przelewu.

 

 

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Agata Rybicka
  • Wprowadził(a): Agata Rybicka
  • Czas wytworzenia: 26-06-23 15:10
  • Czas udostępnienia: 26-06-23 15:10

Ile kosztuje wydanie odpisu aktu stanu cywilnego?

Szczegóły
Agata Rybicka
26 czerwca 2023

22 zł - za odpis skrócony aktu stanu cywilnego

22 zł - za odpis wielojęzyczny w formie papierowej

33 zł - za odpis zupełny aktu stanu cywilnego.

Jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika – zapłacisz dodatkowo 17 zł za pełnomocnictwo.

Odpis aktu możesz otrzymać także bezpłatnie. Nie zapłacisz za odpis, jeśli potrzebujesz go na przykład w sprawie:

- świadczenia socjalnego, pomocy społecznej,

- ZUS (ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego)

- alimentów

- przyznania: opieki, kurateli, adopcji

- zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę.

Wszystkie przypadki, w których nie zapłacisz za wydanie odpisu, określa Ustawa o opłacie skarbowej.

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Agata Rybicka
  • Wprowadził(a): Agata Rybicka
  • Czas wytworzenia: 26-06-23 15:08
  • Czas udostępnienia: 26-06-23 15:08

Kto może uzyskać odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)?

Szczegóły
Agata Rybicka
26 czerwca 2023

Każda osoba, której akt dotyczy oraz:
- jej małżonek
- zstępni, wstępni, rodzeństwo
- przedstawiciel ustawowy (na przykład rodzic) lub opiekun
- osoba, która wykaże interes prawny w uzyskaniu odpisu (czyli uzasadni interes, który wynika z przepisów prawa i przedstawi odpowiednie dokumenty)
- sąd
- prokurator
- organizacja społeczna, jeśli uzasadni to swoimi celami statutowymi i przemawia za tym interes społeczny
- instytucja administracji publicznej (na przykład urząd gminy), jeżeli jest to konieczne do realizacji jej ustawowych zadań. 


Zstępni, to potomkowie danej osoby: dzieci, wnuki, prawnuki.
Wstępni, to członkowie rodziny, od których wywodzi się dana osoba: rodzice, dziadkowie, pradziadkowie.

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Agata Rybicka
  • Wprowadził(a): Agata Rybicka
  • Czas wytworzenia: 26-06-23 15:06
  • Czas udostępnienia: 26-06-23 15:06

Jakie dokumenty potrzebne są do zameldowania?

Szczegóły
Renata Barszcz
26 czerwca 2023

Do zameldowania potrzebne będą:

- formularz - zgłoszenie zameldowania na pobyt stały lub zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy (dostępny w urzędzie)

- dowód osobisty lub paszport

- dokument potwierdzający prawo do lokalu - do wglądu (w oryginale). Jeśli jesteś właścicielem przynieś dokument, który to potwierdzi np. wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Jeśli nie jesteś właścicielem i nie posiadasz też innego prawa do mieszkania, w którym chcesz się zameldować - niech osoba, która ma takie prawo podpisze się na formularzu, potwierdzając tym samym Twój pobyt. Dokument potwierdzający prawo do lokalu tej osoby musisz pokazać w urzędzie. 

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Agata Rybicka
  • Wprowadził(a): Renata Barszcz
  • Czas wytworzenia: 26-06-23 13:04
  • Czas udostępnienia: 26-06-23 13:04

Czy za zameldowanie trzeba zapłacić?

Szczegóły
Renata Barszcz
26 czerwca 2023

Usługa zameldowania jest bezpłatna.

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Agata Rybicka
  • Wprowadził(a): Renata Barszcz
  • Czas wytworzenia: 26-06-23 13:04
  • Czas udostępnienia: 26-06-23 13:04

Kiedy należy się zameldować?

Szczegóły
Renata Barszcz
26 czerwca 2023

Każdy, kto ma polskie obywatelstwo i mieszka w Polsce, powinien pamiętać o obowiązku meldunkowym. Na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania jest 30 dni, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem i zamierzasz tam mieszkać na stałe - zamelduj się tam na pobyt stały. Jeśli tymczasowo mieszkasz pod innym adresem niż adres Twojego zameldowania i chcesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące (ale nie chcesz zmieniać obecnego adresu stałego zameldowania) - zamelduj się tam na pobyt czasowy.

Pamiętaj! Możesz mieć jednocześnie jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.

Jeśli meldujesz się na pobyt stały lub czasowy, nie musisz wymeldowywać się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania.

Możesz zameldować się osobiście, przez pełnomocnika lub elektronicznie.

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Agata Rybicka
  • Wprowadził(a): Renata Barszcz
  • Czas wytworzenia: 26-06-23 13:03
  • Czas udostępnienia: 26-06-23 13:03
  1. Kradzież, zagubienie, uszkodzenie dowodu - co zrobić?
  2. Jak długo ważny jest dowód?
  3. Ile czasu oczekuje się na dowód?
  4. Czy za wyrobienie nowego dowodu należy uiścić opłatę?

Strona 1 z 2

  • 1
  • 2
  • Sprawy obywatelskie
  • Pytania i odpowiedzi
  • Wzory dokumentów
  • Kontakt

Copyright © 2023 Urząd Gminy w Rzekuniu

  • Licencje
  • Polityka prywatności