::  ::
Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej
 ::  ::
  • O Gminie
  • O Urzędzie
  • Aktualności
  • Inwestycje
  • Dotacje
  • Zamówienia
  • Akty prawne
  • Tematy spraw
  • Kontakt
Na skróty:
  • Rada Gminy Rzekuń
  • Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Zakład Obsługi Gminy
  • Centrum Usług Wspólnych
  • Rada Gminy Rzekuń
  • Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Zakład Obsługi Gminy
  • Centrum Usług Wspólnych
  • Twój głos ma znaczenie!

    Twój głos ma znaczenie!

10 listopada br. dniem wolnym od pracy w Urzędzie Gminy w Rzekuniu

Szczegóły
Marlena Kowalczyk
07 listopada 2025

Uprzejmie informujemy mieszkańców i interesantów, że w dniu 10 listopada 2025 roku (poniedziałek) Urząd Gminy w Rzekuniu będzie nieczynny. Dzień ten został wprowadzony Zarządzeniem Nr 111/2025 Wójta Gminy Rzekuń z dnia 14 października 2025 roku dla pracowników Urzędu Gminy w Rzekuniu jako dzień wolny od pracy, w zamian za święto ustawowo wolne przypadające w sobotę 1 listopada 2025 roku.

 

Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Rzekuń

Szczegóły
Adrian Ślubowski
06 listopada 2025

Uprzejmie informujemy, że do dnia 14 listopada 2025 r. przyjmowane będą zgłoszenia właścicieli nieruchomości z terenu gminy Rzekuń zainteresowanych udziałem w projekcie dotyczącym budowy przydomowych oczyszczalni ścieków z dofinansowaniem zewnętrznym.
Projekt realizowany będzie w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027. Zachęcamy do zapoznania się z zasadami rekrutacji oraz składania deklaracji uczestnictwa i oświadczeń w biurze podawczym Urzędu Gminy w Rzekuniu.

Informacja prasowa ZUS O/Płock - zasiłek pogrzebowy, stażowe

Szczegóły
Monika Kurzych
06 listopada 2025

Dyrektor Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Płocku informuje o aktualnych zmianach w przepisach oraz bieżących działaniach ZUS. Najważniejsze zmiany dotyczą:

Zasiłku pogrzebowego – wprowadzone zostały nowe zasady ustalania wysokości świadczenia oraz doprecyzowano katalog osób uprawnionych do jego otrzymania.
Stażu pracy – zmodyfikowano przepisy dotyczące uwzględniania określonych okresów wliczanych do stażu pracy, co ma wpływ m.in. na prawo do świadczeń oraz uprawnień pracowniczych.


Szczegółowe informacje na temat zmian znajdują się poniżej oraz są dostępne na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz w placówkach ZUS.

Informacja_z_ZUS_-Zasilek_pogrzebowy.pdf

zgs
ZAKŁAD
SPOŁECZNYCH
Aktualności
Wyższy zasiłek pogrzebowy od 1 stycznia 2026 roku
Warszawa, 31 października 2025 r.
Zasiłek pogrzebowy pomaga pokryć koszty pochówku. Obecnie wynosi on 4000 Zł, a Od I stycznia
2026 r. wzrośnie do 7000zł. Od 1 marca 2026 r. kwota zasiłku będzie waloryzowana, jeśli inflacja
w roku poprzednim przekroczy 5 proc.
Zasiłek otrzyma osoba, która pokryła koszty pogrzebu.
Członkom rodziny zmarłego przysługuje pełna kwota zasiłku pogrzebowego — 4 tys. zł do końca
2025 r., a od 2026 r. — 7 tys. zł — niezależnie od faktycznych kosztów pogrzebu.
Osobom spoza rodziny świadczenie wypłaca się do wysokości faktycznych wydatków, ale nie więcej
niż limit. Jeśli koszty pogrzebu pokrywa kilka osób lub instytucji, zasiłek dzieli się proporcjonalnie.
przykład: 4000 zł to 100%. Na pogrzeb łącznie wydano 10 000 zł. Na przykład jedna osoba spoza
rodziny wydała 3 000 zł (to jest 30% z 10 000 zł), a druga 7000 zł (to jest 70% z 10 000 zł). Pierwsza
osoba dostanie 1200 zł (30% z 4000 zł), a druga 2800 zł (70% z 4000 zł).
Zasiłek przysługuje temu, kto pokrył koszty pogrzebu osoby ubezpieczonej w ZUS (pracownik,
emeryt, rencista) lub członka jej rodziny. Do rodziny zalicza się m.in. małżonka, rodziców, dzieci
(własne, przysposobione, z rodziny zastępczej), rodzeństwo, dziadków, wnuki czy osoby pod opieką
prawną. Świadczenie mogą też otrzymać pracodawca, DPS, gmina, powiat lub instytucja religijna,
jeśli pokryły koszty pogrzebu.
Jakie wydatki ZUS uznaje przy wypłacie zasiłku
Kosztami pogrzebu są udokumentowane rachunkami koszty powstałe od chwili Śmierci osoby, po
której przysługuje zasiłek, do chwili zakończenia pochówku. Nie mogą to być koszty, które nie
zostały poniesione bezpośrednio na pochówek, np. koszty nagrobka, koszty pobieranej przez zakład
pogrzebowy opłaty za złożenie w oddziale ZUS wniosku o zasiłek, koszty konsolacji czy kwiatów.
Jak złożyć wniosek
Aby otrzymać zasiłek pogrzebowy, należy wypełnić wniosek o wypłatę zasiłku pogrzebowego (Z-12) i
złożyć go w oddziale ZUS, przesłać pocztą tradycyjną, przekazać przez Platformę Usług
Elektronicznych ZUS (PUE)/eZUS lub za pośrednictwem upoważnionego zakładu pogrzebowego.
Choć sam wniosek można złożyć elektronicznie lub wysłać pocztą, rachunki trzeba dostarczyć w
oryginale albo w postaci kopii potwierdzonych przez bank za zgodność z oryginałami.
Do wniosku o zasiłek należy również dołączyć:
odpis skrócony aktu zgonu (na prośbę wnioskodawcy oddział ZUS sam może uzyskać odpis
skrócony aktu zgonu z urzędu stanu cywilnego),
dokument potwierdzający pokrewieństwo lub powinowactwo osoby składającej wniosek ze
zmarłym, np. skrócony odpis aktu urodzenia,
zaświadczenie płatnika składek (na przykład pracodawcy) o tym, że wnioskodawca albo
zmarły jest lub byt objęty ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi —w przypadku osoby
ubezpieczonej (nie dotyczy to osób, które mają pozarolniczą działalność i osób, które z nimi
współpracują).
ul. Szamocka 3, 5
01-748 warszawa
tel. 22 667 2027
www.zus.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kiedy składasz dokumenty
do 12 miesięcy od dnia śmierci,
do 12 miesięcy od dnia pogrzebu — jeśli na przykład był problem z odnalezieniem zwłok lub
identyfikacją zmarłego.
Dołącz dokument, który potwierdzi powód opóźnienia:
zaświadczenie z policji lub prokuratury lub
odpis zupełny aktu zgonu, lub
inny dokument urzędowy, który potwierdzi okoliczności lub przyczyny, które
uniemożliwiły wcześniejsze złożenie wniosku.
Źródło: www.zus.pl
ul. Szamocka 3/5
01-748 Warszawa
teł.
22 667 20 27
www.zus.pl
r7eC7nikrâ711R nl

Informacja_z_ZUS-_Zmiany_w_stazu_pracy.pdf
zgs
UBEZPIECZEŃ
SPOEECZNYCH
INFORMACJA PRASOWA
Warszawa, 21 października 2025 r.
Zmiany w stażu pracy — wnioski 0 zaświadczenia z ZUS od stycznia 2026 r.
Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy
rozszerzą katalog Okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do
świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie
działalności gospodarczej Czy pracę zarobkową za granicą. potwierdzeniem tych okresów
będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego
w PUE/eZUS.
Zgodnie z nowymi zasadami staż pracy będzie obejmował nie tylko umowy o pracę, ale
także inne formy aktywności zawodowej. Do stażu wliczone zostaną m.in. okresy
prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej, współpracy z osobą prowadzącą tę
działalność oraz czas jej zawieszenia w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem.
Ujęte zostaną również Okresy wykonywania umów zlecenia lub innych umów 0 świadczenie
usług czy też umów agencyjnych, pracy jako osoby współpracującej z osobami
wykonującymi te umowy, członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej i spółdzielni
kółek rolniczych.
potwierdzanie nowych okresów będzie możliwe tylko na podstawie zaświadczeń
wydawanych przez ZUS. Wnioski 0 ich wydanie zostaną udostępnione dopiero po wejściu w
życie ustawy — na nowych formularzach dostępnych w systemie PIJE/eZUS.
Obecnie wiele osób składa wnioski o wydanie zaświadczeń obejmujących cały przebieg
ubezpieczenia, w tym również okresy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Nie jest to
jednak konieczne — w tym zakresie przepisy się nie zmieniają, a potwierdzeniem
zatrudnienia nadal pozostaje świadectwo pracy.
Źródło: www.zus.ol
ul. Szamocka 3, 5
01-748 Warszawa
teł. 22 667 2027
www.zus.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Podmiot udostępniający: Urząd Gminy w Rzekuniu
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Zakład Ubespieczeń Społecznych
  • Wprowadził(a): Monika Kurzych
  • Czas wytworzenia: 06-11-25 14:40
  • Czas udostępnienia: 06-11-25 14:40

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze specjalisty ds. księgowości budżetowej

Szczegóły
Joanna Wołynek
06 listopada 2025

Dyrektor Centrum Usług Wspólnych w Rzekuniu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze specjalisty ds. księgowości budżetowej.

Przetarg pisemny na sprzedaż ciągnika rolniczego Ursus 912

Szczegóły
Danuta Orzołek
05 listopada 2025

Zakład Obsługi Gminy zaprasza do wzięcia udziału w publicznym przetargu pisemnym na sprzedaż ciągnika rolniczego Ursus 912.

  • Podmiot udostępniający: Zakład Obsługi Gminy
  • Wytworzył(a)/ odpowiada za treść: Danuta Orzołek
  • Wprowadził(a): Agnieszka Oparka
  • Czas wytworzenia: 05-11-25 13:06
  • Czas udostępnienia: 05-11-25 13:06

Przerwa w dostawie wody

Szczegóły
Hubert Parzych
05 listopada 2025

W związku z pracami na sieci wodociągowej w dniu 7 listopada br. w godz. 9-13 mogą wystąpić przerwy w dostawie wody dla mieszkańców ul. Porzeczkowej w Rzekuniu.

Za utrudnienia przepraszamy.

  1. Ogłoszenie o naborze nabór na wolne stanowisko urzędnicze specjalisty ds. płac i rozliczeń
  2. Komunikat w sprawie autobusów
  3. 10 listopada dniem wolnym od pracy w Zakładzie Obsługi Gminy
  4. Zarządzenie Nr 6/2025
  5. Informacja dla Mieszkańców Gminy Rzekuń Dotycząca Bonu Ciepłowniczego

Strona 2 z 114

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Serwis SMS dla Mieszkańców

  • Wyszukiwarka
  • Deklaracja dostępności
  • Praca
  • Wersja archiwalna strony 2007-2023
  • Wersja archiwalna BIP 2003-2007
  • Historia Zmian BIP
  • LiveCam

12 godzin wcześniej

Ostatnia sesja Rady Gminy

PLG_CONTENT_TOMMAVIDEO_NO_SUPPORT_HTML5_MESSAGE

Nasze jednostki

Copyright © 2023 Urząd Gminy w Rzekuniu

  • Licencje
  • Polityka prywatności